Penktadienį, pirmąją renginio dieną, konferencija buvo pradėta birželio pabaigoje vykdyto tyrimo apie lietuvių muzikos klausymosi įpročius rezultatais. Juos pristatė svečias iš Suomijos – „Universal Music Group“ vadovas Baltijos šalyse Petri Mannonen bei rinkos tyrimų bendrovės „Kantar“ ekspertas Julius Neviera, o situaciją iš vidaus padėjo apžvelgti „Agata“ bei Lietuvos muzikos verslo asociacijos atstovai.

Šis tyrimas atskleidė, jog lietuviai tik neseniai pradėjo atrasti muzikos transliacijų internetu galimybes, tačiau muzikos klausymasis nelegaliais būdais daugeliui dar atrodo priimtinas. Anot Petri Mannonen, ši problema egzistuoja todėl, kad žmonėms vis dar sunku suprasti, kuris muzikos naudojimo būdas yra legalus, o kuris – ne, mat kartais juos atskirti yra sunku.

Tyrimas parodė, jog populiariausias internetinis muzikos klausymo šaltinis Lietuvoje yra „YouTube“ platforma, antroje vietoje – „Spotify“.

Po pirmosios diskusijos, konferencijų salėje kėdes užėmė lietuvių desantas – būrys jaunų, bet jau žinomų režisierių ir renginių organizatorių kalbėjo apie muzikinių klipų renesansą Lietuvoje ir tai, kas šios srities laukia ateityje.

Trečioji pirmosios konferencijos dienos tema – apie tai, kaip muzikantams išnaudoti visas reikalingas, nors kartais dar ne visai žinomas vaizdo klipų platformos „YouTube“ galimybes. Pranešimą apie tai paruošė „YouTube“ ekspertas iš Vengrijos Andras Bodrogi.

Savo pristatyme jis pateikė daug įdomių faktų apie šį kanalą, pavyzdžiui, kad daugiau nei 50% vartotojų „YouTube“ vaizdus žiūri per išmanųjį telefoną, o 9 iš 10 vaizdo klipų šioje platformoje yra muzikiniai.

Andras Bodrogi davė kelis patarimus muzikantams, norintiems sėkmingai išnaudoti šį sklaidos kanalą. „Pirma ir bene svarbiausia taisyklė – laikykite savo kanalą aktyvų“, – teigė „YouTube“ ekspertas. Anot jo, yra būtina turėti komunikacijos strategiją bei artimiausio laikotarpio planą.

Andras Bodrogi perspėjo, jog negalima savo kanalo naudoti kaip juodraščių saugyklos, taip pat svarbu estetiškas ir patrauklus dizainas. Pranešėjas teigė, jog vartotojas turėtų saugoti savo žiūrovus, vesti juos tinkama linkme – po peržiūros pasiūlyti kitus savo vaizdo klipus ar grojaraščius, svarbu atkreipti dėmesį į žiūrovų komentarus ir pageidavimus.

Gerokai popiet į pranešėjų vietas susėdo bene svarbiausi konferencijos delegatai iš Jungtinės Karalystės, Suomijos bei Vengrijos – jie diskutavo apie tai, kaip jaunoms grupėms prasimušti į užsienio rinkas.

„Gyvas pasirodymas – vienas svarbiausių dalykų norint padaryti įspūdį reikiamiems žmonėms. Mes esame klausę tūkstančių kompaktų, žiūrėję šimtus įmantriausių vaizdo klipų, tačiau kas visada patraukia mūsų dėmesį – tai geras gyvas pasirodymas“, – teigė Martin Elbourne, Didžiosios Britanijos festivalio „The Great Escape“ organizatorius, jam pritarė visi likę diskusijos dalyviai.

Anot muzikos ekspertų, labai svarbu užnugaryje turėti stiprią vadybos ir komunikacijos komandą. Muzikanto darbas yra kūryba ir pasirodymas, o vadybinius reiklaus reikia palikti patyrusiems šios srities profesionalams. Diskusijos dalyviai taip pat pabrėžė, kad muzikos pasaulyje taip pat labai svarbu turėti ryšių, tad reikia stengtis kuo daugiau visur dalyvauti ir užmegzti kontaktus su reikiamais žmonėmis.

Pirmąją konferencijos dieną užbaigė jaunieji talentai, pristatę savo įnovatyvius ir išskirtinius muzikinius sprendimus. Vienintelio Lietuvoje gitarų prekės ženklo „Lava Drops“ įkūrėjas Rapolas Gražys pasakojo, kuo ypatingi yra jo kūriniai, unikalią mobiliąją aplikaciją pristatė „Vilnius Temperature“ atstovas Andrius Januta, o estai Juko-Mart Kõlar ir Birgit Karus papasakojo apie pavasarį pasirodžiusią muzikinę platformą „Fanvestory“, kuri jau džiugina melomanų kišenes.

Šeštadienio rytą vyko diskusija tarp bene didžiausių Lietuvos muzikos industrijos konkurentų – renginių organizatorių bei bilietų platintojų. Jie kalbėjo apie Lietuvos koncertinės rinkos fenomeną bei didžiulį skaičių muzikos festivalių mūsų šalyje, pasakojo apie didžiausius renginių organizatorių galvos skausmus, diskutavo apie koncertų bilietų kainodarą bei nuolaidų reikšmę, koncertų rinką žlugdantį kvietimų dalinimą draugams ir pažįstamiems.

Tomas Bartninkas, „McCann Vilnius“ reklamos agentūros strategas konferencijoje pristatė konceptualumo svarbą muzikoje. Savo pranešime jis kalbėjo apie tai, kaip 21-ojo amžiaus muzikinėje industrijoje, naudojant tas pačias priemones, kokios yra naudojamos rinkodaroje, laimėti dėmesį ir užkariauti rinką.

T. Bartninkas nepagailėjo ir įdomių pavyzdžių. Keli ryškesni – mobilioji aplikacija, kuri muziką parenka atsižvelgdama į žmogaus širdies plakimą, nuo saulės priklausomi grojaraščiai bei albumų vizualizacijos, simfoninio orkestro muzikantų koncertas karvidėse bei marškinėliai – bilietai į koncertus.

Po šio pranešimo, papasakoti apie Kinijos muzikos rinkos ypatumus susirinko Kinijos atstovai. Jie dalino patarimus, kaip Kinijoje įsitvirtinti užsienio atlikėjams, pasakojo apie šalies ir likusio pasaulio virtualiuosius skirtumus bei kalbėjo apie įvairiausius galimus iššūkius.

Planą užkariauti Kiniją turi ir dvi jaunimo pamėgtos Lietuvos grupės – rokeriai iš Šiaulių „Colours of Bubbles“ bei eksperimentinio džiazo kolektyvas „Sheep Got Waxed“, jau pasirašę bendradarbiavimo sutartis su Kinijos muzikos atstovais.

Po dienos metu vykstančių konferencijų visi buvo laukiami vakarinėse dalyse. Net trijose sostinės koncertų vietose, menų fabrike „Loftas“, kultūros bare „Kablys“ bei keliautojų bare „Peronas“, vyko virš 30 perspektyviausių Lietuvos ir užsienio grupių pasirodymai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją