Rašytojas, verslo komunikacijos dėstytojas Giedrius Drukteinis pakomentavo, kodėl ši atlikėja tokia populiari.
– Yra labai daug scenos megažvaigždžių ir štai, atsiranda tokia Taylor Swift, tampa milijardiere. Kur jos fenomenas?
– Daug kas bando įminti jos paslaptį. Visi tiki, kad egzistuoja kažkokia stebuklinga formulė, kurią pritaikius, galbūt, ir Lietuvai būtų įmanoma laimėti „Eurovizijos“ dainų konkurse. Gyvenimas parodo, kad daugeliu atveju, tai yra labai individualus, kai kurių industrijos žmonių sprendimas.
Kultūrologiniu požiūriu, T. Swift labai atitiko dabartinės jaunosios kartos lūkesčius. Tai yra kartos, kuri labai įpratusi viską gauti pristatomuoju būdu, ar per aplikacijas, ar per pavežėjus vairuotojus, nes neišeidamas iš namų gali dabar gauti viską. Nereikia dėti ypatingų pastangų tam, kad pasiektum didesnį malonumą. Taigi Taylor Swift muzika, ir visos tos platformos, per kurias muzika atkeliauja pas mus į namus, ir yra vienas iš tų produktų, atkeliavęs tiesiai į jaunosios kartos namus, ir sukrovęs jai milijardą.
Kiekvienas iš mūsų, pasižiūrėjęs į gerbiamą Taylor Swift, pripažins, ji atrodo gana vidutiniškai, nėra labai ypatingo grožio. Jos dainavimas arba visas tas popmuzikos modelis, kurį ji teikia irgi yra girdėtas tūkstančius kartų. Dainų tematika irgi susideda iš tų garsiųjų 300 žodžių, kurie yra reikalingi sukurti bet kuriam hitui. Meilė, ašaros, pasiilgau ir visa kita...
– Skamba panašiai kaip muzikos paštomatas?
– Taip, kiekvienas iš mūsų, pasižiūrėjęs į gerbiamą Taylor Swift, pripažins, ji atrodo gana vidutiniškai, nėra labai ypatingo grožio. Jos dainavimas arba visas tas popmuzikos modelis, kurį ji teikia irgi yra girdėtas tūkstančius kartų. Dainų tematika irgi susideda iš tų garsiųjų 300 žodžių, kurie yra reikalingi sukurti bet kuriam hitui. Meilė, ašaros, pasiilgau ir visa kita...
– Pasirodo, kad ne tik jaunimas yra pamišęs dėl jos, bet net ir skirtingų kartų atstovai, kurie sako, mes esame „Swifties“ karta. Ar kada nors esame turėję atlikėją, dėl kurio taip būtų pamišę gerbėjai, kad net priskirtų save būtent to atlikėjo kartai? Nieko panašaus nebuvo nei su Eltonu Johnu, nei su Johnu Lennonu, nei su Freddie Mercuriu.
– Šiame gyvenime mums pradėjo trūkti pramogos, naujų saviraiškos formų. Visi turime tuos pačius automobilius, visi galime atostogauti tuose pačiuose Maldyvuose. Visi galime valgyti tuos pačius langustus ir taip toliau. Mūsų pomėgiai ir liko vienintelė erdvė, kurioje dar galime pademonstruoti savo individualumą. Dėl to, sakyti, kad aš esu pamišęs dėl Taylor Swift yra kieta, tai yra kažkokia išskirtinė, pridėtinė vertė.
– Galime diskutuoti, kaip žmogus jaučiasi ir mąsto, bet bendra nuomonė gali sugulti žurnale „Time“, kuris Taylor Swift paskelbė metų žmogumi, pavadino ją retu žmogumi, kuris yra ir savo istorijos autorius, ir herojus. Anksčiau ten buvo politikai ir staiga atsidūrė popžvaigždė. Kodėl ta popžvaigždė nusipelno štai tokio dėmesio?
– Galų gale žmonija subrendo ir suvokia, kad šis gyvenimas yra skirtas ne konfliktams ir ne kažkokiam amžinam marazmui, depresijai ir stresui, sprendžiant geopolitinius klausimus. Šis gyvenimas Dievo mums yra duotas malonumui: prikimštam pilvui, patogiems šiltiems drabužiams, greitam automobiliui, išskirtiniams aksesuarams ir muzikai. Tas 24 valandas, kurias kiekvienas turime per parą, kam mes jas turime iššvaistyti? Visokiems pykčiams, tarpusavio ašaroms, depresijai ir skausmui? Ne, Taylor Swift mums sako, pasilinksminkime, pasidžiaukime gyvenimu. Ir aš sakau, puiku. Kodėl gi ne?
– Bet muzika yra ne tik pramoga, malonumas, bet yra ir pinigai. Atsirado toks žodis kaip „Swiftonomika“, kuri pasirodo, su vienu koncertu gali timptelti tam tikros valstybės ekonomiką į viršų. Kai kur yra suskaičiuota, kad ji per koncertus uždirbo daugiau negu kai kurių valstybių metiniai biudžetai.
– Puikiai žinomi faktai, kad begalės miestų arba valstybių vadovai kviečia T. Swift atvykti pas juos, tada atvyktų didelė masė gerbėjų ir tikrai sujudintų vietinę ekonomiką. Prieš 30 metų, kada į Lietuvą pirmą kartą atvyko Romos popiežius, Lietuva pirmą kartą susidūrė su šiuo fenomenu, atvykstančiais svečiais iš užsienio, tokie kaip piligrimai iš Lenkijos, kurių buvo apie 2 tūkstančius ir tada Lietuva staiga pamatė, kad tokie žmonės gali atnešti naudą.
Lenkų piligrimai labai daug naudos vietinei Vilniaus ekonomikai neatnešė, nes jie visi atsivežė savo sumuštinius, miegojo gatvėse, palapinėse ir išvyko palikę tik savo šiukšles. Pagaliau ir mes Lietuvoje suvokiame, kad verta turėti tokius kultūrinius renginius ir fenomenus.
Pramogų industrija niekada netoleruoja atlikėjo arba aktoriaus, arba bet kurios popžvaigždės, kažkokių politinių afiliacijų, dėl dviejų priežasčių.
– Dabar Amerikos politikos ekspertai net laukia viešo T. Swift palaikymo kuriam nors iš kandidatų į prezidentus, ar tai būtų J. Bidenas, ar tai būtų D. Trumpas? Ir esą jos nuomonė gali paveikti pakankamai didelę dalį rinkėjų. Bet ar tada neatsiduriame kažkokiame pavojingame reiškinyje, kur viena popžvaigždė, kuri gal domisi politika, o gal nesidomi politika, ir jos nuomonė gali nulemti Baltųjų rūmų šeimininko likimą?
– Pramogų industrija niekada netoleruoja atlikėjo arba aktoriaus, arba bet kurios popžvaigždės, kažkokių politinių afiliacijų, dėl dviejų priežasčių. Viena – tai gali atstumti labai didelę grupę vartotojų, pavyzdžiui, jeigu T. Swift sakytų, aš už D. Trumpą, atstumtų pažangiąją visuomenės grupę, kurie gali atnešti tuos pačius pinigus ir ją daryti milijardiere. Antra priežastis – jos politinių pažiūrų išsakymas klausytojams ir jos gerbėjams neatneša jokios pridėtinės vertės. Tai jau nebėra malonumo zona. Tada jau kylame į aukštesnį lygmenį, politinių vertybių lygį, kuris pradeda kelti abejones.
– Kodėl Taylor Swift nėra tokia populiari Lietuvoje? Kiek teko ieškoti jos gerbėjų grupių, tai jų yra, bet jos tikrai nėra gausios.
– Nesakyčiau, kad ji nepopuliari. Galbūt jos gerbėjai nėra susivieniję, nes pas mus nėra industrijos, nėra verslo papročių mobilizuoti gerbėjus, kad jie patys iš savęs sudarytų kažkokį tai ekonominį, kultūrinį vienetą.