2004-ieji metai „Žalvariniui“ buvo tarsi naujo skrydžio pradžia – sėkmingo antrojo albumo įrašų ir visiškai naujos kūrybinės epochos atvertis. Tai buvo laikas, kai kuriama muzika tapo savitu tiltu tarp praeities ir dabarties – subtiliai derinant sutartinių gylį ir šiuolaikinės roko muzikos elementus. Su tokia mintim „Žalvarinio“ lyderis Robertas Semeniukas ir pradėjo naujo albumo kūrimo etapą. Kūrybinis procesas įtraukė, panardino į smulkiausių detalių išjautimą ir ieškojimus, kad albumas skambėtų ypatingai, stipriai.

Naujų dainų įrašai prasidėjo kaip tikra muzikinė avantiūra – be aiškaus finansavimo, be garantijų, kas leis albumą, kas finansuos įrašus, bet su didžiuliu tikėjimu procesu ir jo sėkme. Tai buvo laikotarpis, kupinas neapibrėžtumo, improvizacijos ir rokenrolo dvasios, įrašų studijoje virė kūryba ir nuolatinis bohemiškas chaosas. Nepaisant finansinių sunkumų, grupė visa širdimi atsiduodavo kiekvienam įrašų sesijos momentui, rašoma spaudos pranešime.

Įrašų studijos komanda, tikėjusi „Žalvarinio“ kūrybos jėga, tapo nepamainoma atrama, padėjusi grupei su įrašais, o vėliau padėjusi surasti ir leidybinę kompaniją. Tai buvo iššūkių ir naivoko tikėjimo kupinas laikotarpis, kai kiekvienas garsas skambėjo kaip įrodymas, kad muzika gali įveikti bet kokius barjerus. Šio etapo pabaiga 2005-ųjų pavasarį, pažymėjo ne tik albumo gimimą, bet ir bendrą visos komandos pergalę, kuri suvienijo jų muziką, kūrybiškumą ir pasiryžimą įveikti leidybines kliūtis.

Žalvarinis
Žalvarinis
FOTO: Žygio Jurevičiaus

2005 metų gegužės pabaigoje albumas „Žalio vario“ išvydo dienos šviesą. Leidinio sėkmė „Žalvarinį“ pavertė vienu ryškiausių alternatyvios muzikos vardų Lietuvoje. Tai tapo tikru muzikiniu fenomenu – dainos plačiai skambėjo radijo stotyse, televizijoje, festivalių scenose, kur grupė sėkmingai užkariavo publikos širdis.

Albumas greitai tapo ikvėpimu daugybei jaunų muzikantų, Lietuvoje net pradėjo kurtis naujos grupės, siekiančios kurti panašiu stiliumi, o kai kurios tiesiog pergrodavo „Žalvarinio“ dainas kaip koverius. Tai buvo įrodymas, kad albumui buvo lemta „gimti“.

Praėjus dvidešimčiai metų nuo albumo „Žalio vario“ sėkmės pradžios, skaitmeniniuose archyvuose išliko tik septynių dainų garso takeliai – trapi relikvija iš „Žalvarinio“ aukso amžiaus. Būtent šiuos įrašus ir prikėlėme antram gyvenimui, naujai sumiksavome ir atlikome modernų masteringą, kad garsas atspindėtų šiandienos kokybės standartus, tačiau neprarastų savo pirminės dvasios. Tik viena daina – „Užugdė užugdė“ – 2024 metais buvo pilnai perrašyta iš naujo su dabartiniais grupės nariais, tačiau tai buvo atlikta su ypatingu kruopštumu ir pagarba originalui.

Jubiliejinis albumas „Žalio Vario XX“ – tai duoklė klausytojams, kur lietuviškas folk susilieja su roko energija. Kiekviena daina yra it muzikinė poema, atskleidžianti unikalų, gilų ir maištingą „Žalvarinio“ požiūrį į kūrybą, tarsi kviečianti leistis į nutrūktgalvišką avantiūrą kartu. Tegul šis albumas vėl įkvepia, suskamba Jūsų širdyse ir atneša ugnies – kaip ir tuomet, kai „Žalvarinis“ stipriai palietė Lietuvos sceną su savo nepažabota dvasia!

„Šio albumo kūrimas buvo asmeninė odisėja, kurią pradėjau neturėdamas nei finansinio pagrindo, nei aiškių garantijų. Tai buvo gryna avantiūra, į kurią nėriau stačia galva, nesitikėdamas sėkmės ar pripažinimo. Visa, ką turėjau – tai gitara ir meilė muzikai.

Kiekvienas šio albumo kūrinys buvo tarsi atskira įveikta viršukalnė. Nepaisydamas kliūčių, ieškojau būdų, kaip išgauti autentišką skambesį, net ir kukliomis priemonėmis. Valandomis eksperimentavau su kiekvieno kūrinio aranžuote, ieškodamas tobulo sąskambio ir, svarbiausia, išlaikydamas ištikimybę tam pradiniam įkvėpimui, kuris stūmė pirmyn. Šis procesas buvo persmelktas begaliniu užsispyrimu ir tvirtu pasiryžimu nepalikti nė vienos detalės neišbaigtos, leisti muzikai kalbėti atvirai.

Šioje muzikinėje kelionėje mane lydėjo tikėjimas, kad tikroji kūryba gimsta iš nenumaldomo troškimo dalintis muzika, užkrėsti ja kitus. Tai buvo mano vidinė priesaika – užbaigti šį albumą bet kokia kaina, nesustoti ir leisti „Žalvarinio“ skambesiui judėti pirmyn.

Darbas studijoje tapo tikra švente, kuri tęsėsi kasdien, beveik pusę metų – intensyvus, pašėlęs laikas, persmelktas bohemiškos laisvės, netikėtumų ir kūrybinio siautulio. Įrašai vyko toje pačioje studijoje, kur ką tik buvo įrašytas maestro Stasio Povilaičio albumas, taip pat garsių šalies džiazmenų, bei klasikinės muzikos virtuozų. Vien jau galimybė kurti tokioje legendomis alsuojančioje erdvėje buvo didžiulė garbė, kaip svajonės išsipildymas.

Svarbu paminėti tai, jog šis albumas buvo įrašinėjamas į juostą. Dainų miksavimas buvo atliekamas dvidešimt keturių takelių analoginiu pultu. Visą ritminę sekciją įrašinėjome kartu, sėdėdami vienoje didelėje patalpoje. Žiūrint iš šių dienų perspektyvos, kaip yra įrašinėjama muzika, tai jau egzotika.

Tas jausmas, kad mano muzika įgauna formą būtent šioje unikalioje erdvėje – įrašų studijoje „Aurea“, įkvėpė eiti tikslo link ir leido patirti tikrą kūrybos džiaugsmą, improvizacijos ir netikėtumų.“ – prisiminė Robertas Semeniukas

„Žalio Vario XX“ albumas nuo šiandien pasiekiamas visose muzikos pasiklausymo platformose, gyvas grupės susitikimas su gerbėjais numatytas vieninteliame albumo pristatymo koncerte Vilniaus knygų mugėje, Muzikos salėje, vasario 28 dieną.

Albumo išleidimo proga, kolektyvas dalinasi naujai skambančia daina „Užugdė užugdė (2025 Version)“.

Dainos pasiklausyti galite čia:

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją
Rekomenduojame
Pažymėti
Dalintis
Nuomonės