„Į vakarėlį, aišku, kviečiame ne tik šios muzikos fanus, bet ir tuos, kuriem trūksta naujų įspūdžių. Nakties žvaigždė ir svečias iš Vengrijos Zero Method abejingų nepaliks net jeigu drum&bass muzika jums yra pakankamai tolima“, – sako viena vakarėlio organizatorių ir idėjinė lyderė Julija Fedotova.
Šio vakarėlio proga specialus interviu su sutuoktiniais didžėjais Julija Fedotova ir Justin Xara – pirmaisiais Lietuvos klubinės scenos atstovais, kurie papuolė į „DJ Mag“ puslapius, jų kūrybinį kelią palaiko tokie elektroninės muzikos vardai kaip Sasha, Hernan Cattaneo, Dave Spoon ir kiti.
- Judu žinomi absoliučiai dėl kitokios muzikos. Kaip sugalvojote surengti drum&bass vakarėlį?
Justin Xara: Ši muzika visada gyveno mano širdyje (šypsosi). Didžėjauti pradėjau būtent nuo drum&bass. 1998 m. savo pirmąsias plokšteles pirkau pas Astralą – šios muzikos Lietuvoje veteraną.
- O tavo, Julija, koks santykis su šia muzika?
Julija Fedotova: Labai teigiamas. Aš irgi, galima sakyti, pradėjau nuo drum&bass. Minske, iš kur esu kilusi, dirbau verslo sektoriuje, kai sugalvojau, kad noriu išmokti sukti plokšteles. Kreipiausi į savo pažįstamą DJ Dastas. Tuo metu jis grojo drum&bass, todėl ir mane jis pradėjo mokyti būtent nuo šios muzikos.
- Ar sunku yra groti drum&bass?
Justin Xara: Sakyčiau, kad netgi labai nepaprasta. Šiame muzikiniame stiliuje itin daug ritmų, visi jie skiriasi. Kad visus juos sugaudytum būtina turėti nepriekaištingą ritmo pojūtį. Tačiau net ir to nepakanka norint būti geru drum&bass didžėjumi. Reikia dar mokėti pagauti harmoniją, tvarkingai suvesti kelis skirtingus kūrinius, „nearkliuoti”.
- Ką didžėjai vadina „arkliais”? Galbūt ne visi tai žino.
Justin Xara: Visi mes, didžėjai, esame darę tų „arklių“ (juokiasi). Tai mokymosi procesas. Iš esmės, kai esi pradedantis didžėjus pirmiausia turi išmokti suvaldyti plokšteles ir vieną nuo kito atskirti kelis muzikos sluoksnius. Tačiau ne visiem iškart tai pavyksta. Vietoj harmoningo bei ritmingo skambesio dažnai išeina netvarka. Tačiau galima sakyti paprasčiau, „arkliai“ – tai nemokėjimas groti.
- Yra sakančių, kad tokia muzika kaip drum&bass nebesivysto ir tampa kiek lėkšta.
Justin Xara: Tikrai galiu tai paneigti. Drum&bass yra gyva muzika su begale ritmų galimybių. Pavyzdžiui, house muzikoje yra viskas paprasčiau – 4x4, ir viskas. O drum&bass aš galiu sugroti ir ant šito suoliuko (juokiasi).
Julija Fedotova: O tai, kad tam tikra muzika dėl tam tikrų priežasčių nesivysto, tai turbūt pastebima ne tik drum&bass scenoje. Taip atsitiko su progressive house 2001 m. Tiesa, tokia tendencija dabar pastebima ir drum&bass muzikoje. Tačiau turbūt tik dėl to, kad per daug galimybių ją kurti bet kam. Reikia išsirankioti perliukus ir tik tada spręsti apie kokybę. Zero Method yra vienas tokių.
- Papasakokit plačiau apie vengrą Zero Method.
Justin Xara: Susipažinsime su juo tik penktadienį, tačiau jį atradome klausydamiesi specialių „chartų“. Perklausiau šimtus gabalų ir suradau tik kelis didžėjus, kurie mane užkabino. Vienas jų – Zero Method. Jis jaunas, tačiau labai techniškas. Jau daug žinomų didžėjų groja jo kūrinius.
- Penktadienį įvyks pirmasis jūsų organizuojamas drum&bass vakarėlis.
Julija Fedotova: Taip, esame suorganizavę virš 100 vakarėlių, tačiau visi jie buvo apie kitokią muziką. Šiame vakarėlyje Justin Xara prisimins save prieš trylika metų ir sugros savo ilgai lauktą drum&bass DJ setą. Aš irgi nepraleisiu progos padaužyt ritmų.
Justin Xara: Specialiai šiam vakarėliui surinkome visą seną gerą drum&bass kompaniją – Astralas, Emery, Salty Sugar. Taip pat atvažiuoja ir jau minėtas Zero Method.
Julija Fedotova: Tai ne vienintelis mūsų drum&bass vakarėlis. Jau yra planų iki pat Naujųjų metų.