Tris kartus (2001, 2010 ir 2012 metais) skirtingose Lietuvos arenose koncertavę vokiečiai šio turo metu vienintelį koncertą Baltijos šalyse surengė būtent Latvijos sostinėje. Tiesa, tai jie darys ir kitais metais Vingio parko dvyniu laikomame Dainų slėnyje Taline.

Į šią vasarą numatytą 27 koncertų turą bilietai buvo išparduoti beveik visur – kiek sunkiau sekėsi išparduoti tik koncertus Rygoje, Maskvoje ir Sankt Peterburge, tačiau artėjant koncertui ir šiuose miestuose bilietų neliko, o tai jau galima laikyti savotišku publikos įvertinimu.


Tendencija kartojosi vos pradėjus prekybą bilietais į kitos vasaros turo koncertus – bilietų platintojai jau skelbia bilietus išpardavę į du trečdalius „Rammstein“ pasirodymų Europoje 2020 metais.

Anot organizatorių pranešimų, į koncertą Rygoje buvo išparduoti visi 40 tūkstančių prekybai skirtų bilietų. Neoficialiais duomenimis, šį skaičių Baltijos šalyse pranoko tik liepos viduryje tame pačiame Lucavsalos parke koncertavęs Edas Sheeranas.

Pastarojo koncertinį pasirodymą lydi mikrofonas, gitara, truputis šviesų ir ekranas scenos gilumoje. Saldų Sheerano stilių ir kuklią scenografiją galime laikyti visiška priešingybe tam, ką kuria „Rammstein“.

Vokiečių gastrolės neįsivaizduojamos be solidaus skaičiaus techniką vežančių sunkvežimių (apie 50) ir solidžią įmonę primenančio darbuotojų personalo. Viskas, ką daro „Rammstein“, turi būti galinga ir kurti kuo didesnį įspūdį. Kartu su grupe iš miesto į miestą keliauja ir įspūdinga, specialiai grupei sukurta scena.

Ambicija pasiteisina su kaupu – sudėtingi sceniniai sprendimai užtarnavo vienos geriausių koncertinių grupių etiketę pasaulyje, kurios šou įdomus ir tiems, kurie roko ar metalo scena nesidomi, tačiau puikiai atpažįsta šios grupės kūrybą.

Sintezatorių, gitarų ir sodraus Tillio Lindemanno boso sintezė dera prie industrinės aplinkos, kurią kuria tiek atlikėjų rūbai, tiek scenos dekoracijos. Įdomu tai, kad nuo susikūrimo 1994 metais grupėje nepasikeitė nė vienas narys.

Net ir šiemet išleidus singlą „Deutschland“, melomanai pirmiausia dėmesį kreipė į įspūdingo vaizdo klipo struktūrą, gilinosi į vaizdinius simbolius ir spėliojo, kokią sumą grupė skyrė filmavimui. Kelias savaites klipą aptarinėjo ir žiniasklaida, po kelių metų tylos grupė vėl atsidūrė dėmesio centre.

Dažnai iš Rytų Vokietijos kilę muzikantai kritikuojami dėl įvairiai vertinamų simbolių naudojimo, kontroversiškų sprendimų. Vienas paskutiniųjų – žiniasklaidos dėmesio sulaukęs vyriškas grupės gitaristų bučinys ne kur kitur, o prieš seksualines mažumas nukreiptais įstatymais „turtingoje“ Rusijoje, koncerto Maksvos Lužnikų stadione metu.

Panašu, kad koncertas Rygoje tapo gana nemenku iššūkiu organizatoriams – socialiniame tinkle dar savaitė prieš pasirodymą buvo informuojama apie būsimus eismo pasikeitimus ir pasiruošimo darbus parko prieigose, o įspūdingos scenos konstrukcija buvo matoma iš įvairių Rygos taškų.

Renginį pradėjo mažai kam žinomas duetas iš Paryžiaus „Duo Jatekok“, kuris dvejais pianinais atliko „Rammstein“ kūrinius. Neįprasta tai, kad pasirodymas vyko ne scenoje, o virš garsistų suręstoje scenoje. Vėliau ant šios scenos kartu su pianistėmis kūrinį „Engel“ atliko ir „Rammstein“.

Galingos scenos šeimininkai pasižymėjo vokišku punktualumu ir tvarka. Lygiai 21 valandą prasidėjęs pasirodymas buvo sustyguotas iki smulkmenų – pirotechnikos ir kitų detalių paleidimas buvo numatytas milisekundžių tikslumu.

Daugiausia dėmesio šiame ture skiriama ne itin originalaus pavadinimo naujausio „Rammstein“ albumo „Rammstein“ kūriniams, kurie seka ta pačia patikrinta grupės kūrybine linija – aštrios gitaros, lengvai įsimenantys priedainiai, sintezatorių partijos ir mažiau įsimintina ritmo sekcija.

Žinoma, daugiausia publikos palaikymo susilaukė ryškiausi grupės kūriniai „Sonne“, Mein Herz brennt“, „Mein Teil“, „Du riecht so gut“ ar ikonišku Tillio plaktuku praminto šokio judesiais palydėtas „Du Hast“. Vargu, ar bent mažuma publikos mokėjo vokiškai, tačiau su dainų tekstais tvarkėsi puikiai.


Sutemus demonstruojamos visos įspūdingos scenos galimybės – šviesos, fejeverkai, efektai. Vis aktyvesnė darėsi ir publika, kuri, kaip galima pastebėti, gausiai šlavė ir atributikos prekybvietes.

Visas šviesų, ugnies ir muzikos spektaklis truko kiek daugiau nei dvi valandas. Per jį kai kurie grupės nariai net prisiėmė kaskadininkų rolę – vieni žaidė su fejeverkais ir ugnimi, o kiti savo kūnu gaudė vokalisto siunčiamus ugnies kamuolius.

Kaip ir buvo galima tikėtis, visas koncertas praėjo be jokių nesklandumų, nukrypimo nuo aiškiai paruošto plano, tačiau vieno akcento Rygoje trūko – šį kartą apsieita be jau tradiciniu tapusio Lindemanno apsilankymo vienoje iš publikai skirtų prekybviečių pasiimant jau paruoštą pokoncertinį bokalą gėrimo.

Atpasakoti visus įspūdingo koncerto vingius gana sudėtinga, todėl geriau tai pamatyti pačiam. „Rammstein“ vis dar išlieka viena galingiausių koncertinių grupių pasaulyje, kuri į savo pasirodymus investuoja itin daug. Unikalios scenos sukūrimas tik vienas tokios investicijos pavyzdžių.

Kalbant klišėmis, galima teigti, kad „Ich Will“ ir ikoniniu „Rammstein“ pasibaigęs šou įrodė, jog parako grupė dar turi. Ir ne tik savo pirotechnikos paleidimo aparatuose.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (43)