Trečiadienį prasidėjęs jau 12-asis „Open'er“ – giedras, šiltas ir sausakimšas nuo pat pirmos dienos. Bilietai į palapinių miestelį – nebent pas perpardavinėtojus. Palapinės statomos kad ir greta eilės tualetų, nes kitur tiesiog nėra vietos.

Kasmet į festivalį atvykstančių 70-80 tūkst. melomanų iš praktiškai visos Europos nuo Britanijos iki Lietuvos lengvai nesutalpina net tokia erdvė, kaip buvęs karinis oro uostas, apgaulingu pavadinimu „Babie Doli“.

Važiuoti čia yra dėl ko: kasmet alternatyvios muzikos grietinėlę į Lenkiją atvežantys festivalio organizatoriai šiemet savo darbą ir vėl atliko kaip pridera. Nuo vakar iki šeštadienio „Open'er“ koncertuos ar jau koncertavo gyvi britpopo reliktai „Blur“, vienos galingiausių šiuolaikinio roko grupių „Queens of the Stone Age“, „Kings of Leon“ ir „Arctic Monkeys“, kritikų ant rankų iškelti naujos kartos indie muzikos kūrėjai „Tame Impala“ ir „Savages“, šiuo metu tarp paklausiausių elektroninės muzikos artistų esantys „Disclosure“ ir „Mount Kimbie“ į Lietuvą šią vasarą taip ir neužsukęs reperis NAS ir galbūt kada nors užsuksiantis Kendrick Lamar bei dešimtys kitų.

Festivalį vainikuos amerikiečių popdivos Rihannos koncertas, įvyksiantis sekmadienį, oficialiai „Open'er“ programai jau pasibaigus, bet atviras ir nemokamas visiems, turintiems bilietus visoms keturioms festivalio dienoms.

Pirmoji festivalio diena paprastai būna kukliausia, nes rūbai dar švarūs, prie koncertų tik pratinamasi, o jėgos taupomos. Bet ne šįkart. Tik ne kai scenoje „Blur“.

„Mums prireikė 23-ejų metų, kad atvyktume pas jus, – publikos džiaugsmui tarė Damonas Albarnas, „Blur“ lyderis, gerai pažįstamas ir iš savo virtualios grupės „Gorillaz“. – Kai man buvo 15-a, Lenkiją pažinau kaip „Solidarumo“ šalį. Tokią ją radau ir dabar. Tai nepakartojama“

Ir tada prasidėjo hitai. „Blur“ jų savo grojaraštyje turi pakankamai, kad būtų tarp pagrindinių grupių bet kuriame festivalyje, kuriame groja po savo atsikūrimo 2008 m.

Taip, šių vaikinų, kaip ir visos britpopo muzikos aukso amžius pasibaigė dar sulig dešimtojo dešimtmečio viduriu, tačiau dainos nemiršta. Pusantros valandos „Open'er“ pasirodyme nuskambėjo visa „Blur“ antologija, nuo singlo „There's not Other Way“ iš debiutinio albumo iki paskutiniajame įraše „Think Tank“ nugulusio iki skausmo gražaus „Out of Time“.

Albarnui jau arti 50-ies, raukšlių jo veide – daugiau, nei fanai norėtų, bet energijos iš jo, kaip ir iš visos grupės taip lengvai neatimsi. Geriausia iliustracija – finalinė, labiausiai ironiška, bet kartu ir populiariausia „Blur“ daina „Song 2“. Vakar ji atlikta taip, lyg būtų grota paskutinį kartą. Taip, kaip ir turėtų būti gerame koncerte. Publika atsiliepė adekvačiai.

Po „Blur“ didžiojoje scenoje vyko turbūt įdomiausias organizatorių eksperimentas šiųmečiame festivalyje: savo pasirodymą surengė amerikiečių reperis Kendrick Lamar. „Open'er“ su hiphopu draugauja, bet saikingai: kasmet pakviečia aukšto kalibro artistus („Public Enemy“, Big Boi, „Cypress Hill“), tačiau patupdo juos į trečią pagal dydį sceną, pagrindines atiduodama rokui ir elektronikai. Dėl to patikėti jaunam, nors šiuo metu JAV ir super populiariam reperiui Kendrick Lamar pagrindinę sceną, atrodė mažumėlę rizikinga, bet kartu ir be galo įdomu. Ar gitarų fanai, kurių „Open'er“ tradiciškai yra daugiausia, kels rankas į viršų pagal hiphopą?

Kėlė. Ir repavo kartu, nors dažnai ir savus žodžius dainoms sukurdami. „Money Trees“, „B*tch, Don't Kill My Vibe“, „Swimming Pools“ ir kiti koziriai iš praėjusių metų Kendrick Lamar albumo „Good Kid, M.A.A.D City“ pagrindinę festivalio sceną uždarė geriau, nei galėjai tikėtis.

Vis dėlto, turbūt didžiausiu pirmos dienos atradimu tapo grupė „Savages“. Tik šiemet debiutinį albumą išleidęs, post punk muziką kuriantis merginų ketvertas iš Londono sukėlė ant kojų visą „Tent Stage“ – antrą pagal dydį festivalio sceną, įrengtą milžiniškoje palapinėje. Jų garsas – aštrus ir tamsus, jų veiduose – nė krislo šypsenos. Bet visa tai buvo pateikta su tokia energija ir įtaigumu, kad publika prašė pakartoti, nors jau už kelių minučių pagrindinėje scenoje savo šou turėjo pradėti „Blur“. Nenustebkite, metų pabaigoje „Savages“ pamatę geriausių naujokų sąrašuose – bus keisčiau, jei jų ten nebus.

Juodų atspalvių pirmąją festivalio dieną buvo ir daugiau. Pagrindinę sceną atidarę britai „Editors“ – turbūt žinomiausia pastarųjų metų „tamsi“ roko grupė, kuriai pavyko patikti masinei publikai. Jų hitai „Smokers Outside the Hospital Door“ ar „Munich“ buvo pats tas festivalio pradžiai: ne per daug žudantys, kad viskas, ką išgirsime po jų, būtų blogiau, bet pakankamai stiprūs apšilti. Per daug nebandę laimės kūriniais iš savo stipraus, bet galbūt dar per daug šviežio, tik prieš kelias dienos oficialiai išleisto albumo „The Weight of Your Love“, „Editors“ davė stiprų startą „Open'er“.

Trečiadienį festivalio scenose taip pat grojo pernykščiai prestižinio britų muzikos prizo „Mercury“ laimėtojai „Alt-J“, po poros savaičių ir į Latvijos festivalį „Positivus“ užsuksiantys elektroninės muzikos ribų laužytojai „Crystal Castles“ ir daug kitų. Iš viso – 21 atlikėjas penkiose scenose. Greta jų „Open'er“ kaip ir kasmet pasiūlė alternatyvių pramogų: kino, mados, teatro, dizaino paviljonai, taip pat tradicinė „Silent Disco“ – tyli diskoteka, kur kiekvienas šokantis – su ausinėmis

Ketvirtadienio programoje – „Nick Cave & The Bad Seeds“, „Tame Impala“, „Arctic Monkeys“, „Junip“, 24 laipsniai šilumos ir nedidelė lietaus tikimybė vakare. Išgyvensime. Šventė Gdynioje tęsiasi.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)