Koncertas prasidėjo žadėtu debiutu – daina „Leisk man šlykštėtis“.
„Mes esam viena iš daugelio grupių, tik mus nuo jų skiria vienas dalykas – mes daug laimingesni. Ryt tikriausiai grįšim į savo buitį, rašysim liūdnas dainas, bet šiąnakt..šiąnakt mes padarysim tą šlykščią naktį“, – kalbėjo Lilas.
Publika tokius atlikėjo žodžius sutiko didžiulėmis ovacijomis, bet Lilas tuo nebaigė.
„Mes šiandien niekur neskubam. Šiandien atsinešėm viską kuo galėjom pasidalinti. Tikiuosi priimsit“ – jausmingai kalbėjo atlikėjas.
Pakilus uždangoms ant scenos pasirodė visa „Lilas ir Innomine“ grupė: bugnininkai, saksofonistas, gitaristai ir pritariamieji vokalai, tačiau didžiausių aplodismentų susilaukė ant scenos įžengusi atlikėja Eugenija, su kuria grupė yra įrašiusi ne vieną gerai žinomą dainą.
Nuskambėjus keliems grupės hitams, Lilas prakalbo ir apie liūdesį.
„Mes žinokit turim ir liūdnų dainų. Sunku patikėt? Dabar paliūdėsim“ – kalbėjo muzikantas.
Nuskambėjus dainai „Išprotėjęs metropolis“, Likas dėkojo Rolandui.
„Ačiū Innominei, kad leido į tracklistą įdėti dainą, kuri man patinka, o jam ne“, – juokėsi Konstantinas.
„Aš net nemoku šypsotis, bet velniškai esu laimingas ir dėkingas jums, kad esate čia, kartu su mumis“, – gerbėjams dėkojo Lilas. Tokie atlikėjo žodžiai sujaudino publiką, tu afigienas – vieningai skandavo susirinkusieji.
„Tu privalai skambėt“ – daina, kurios metu, net arenoje sėdintys žiūrovai atsistojo. Vaizdas išties stulbinantis.
Hip-hop'o pasirodymą baigė daina „Psycho“. Ant scenos Lilas pasikvietė gerą grupės draugą Karpį, kuris tiesiog sudegino jau ir taip įkaitusią publiką.
„Leisk man šlykštėtis“ primena pasirinkimo laisvę
Grupė pasakoja, kad šis kūrinys paremtas emociniu pagrindu, o dainoje atskleidžiamas noras išmokti nesižavėti visuomenėje vyraujančiais stereotipais, ir dėl to nesijausti blogai.
„Kūrinys yra apie laisvę rinktis, spręsti ir neįtikti, tačiau nėra vienos aiškios žinutės. Klausytojai patys nuspręs, ką kiekvienai ši daina reiškia asmeniškai“, – sakė Rolandas Venckys-Innomine.
„Mums šis kūrinys yra apie tai, kai visi žavisi, norėčiau mokėti ir galėti nesižavėt, ir dėl to nesijaust niekšu. Kai visi aplinkui faini ir gražūs, norėčiau jaustis patogiai, neturėdamas ką šmaikštaus jiems atsakyt. Bet čia yra mums, neperšam savo“, – tikino Konstantinas Kiveris-Lilas.
Realybė susipinanti su iliuzija
Koncerto metu didžiuliuose LED ekranuose galima matyti besikeičiančią kinetinę vaizdo grafiką. Pasak pačių atlikėjų, tokiam techniniui sprendimui įgyvendinti prireikė pusės metų.
Ekranuose transliuojama grafika tiesiogiai reaguoja į kiekvieną veiksmą scenoje ir visoje arenoje. Realius žmones ant scenos keičia animuoti personažai.
Kitas žiūrovus stebinantis netikėtumas – mobili scena, kuri nuolat keitėsi. Tam tikros scenos dalys judėdavo viso pasirodymo metu bei keitė pozicijas, todėl susidarė įspūdis, kad kiekviena daina yra atliekama skirtingoje scenoje.
Nesivaiko madų
„Koncertams visada ieškome vienos vizijos, vientisos siužetinės linijos. Matome tai kaip bendrą dviejų valandų kūrinį, o ne atskirų dainų festivalį. Nesame „karnavalų“ fanai, kur yra daug spalvų, daug šviesų ir be tikslo šaudantys konfeti. Norime, kad kiekviena scenoje esanti detalė, kiekvienas veiksmas turėtų savo vietą, prasmę ir skoningai derėtų bendrame paveiksle“, – apie naujausią koncertinį turą pasakojo Lilas.
„Leisk man šlykštėtis“ koncerto metu scenoje pasirodyė 15-os muzikantų grupė, o dalis jų turėjo net ne po vieną instrumentą.
Kai kurie iš muzikinių sprendimų dar niekada nebuvo naudoti dueto koncertuose, pavyzdžiui, scenoje pastatyti du būgnininkai ar pučiamųjų sekcija. O vienas iš daugybės koncerte naudojtų instrumentų apskritai buvo sukurtas specialiai šiam koncertų turui.
Unikalus instrumentas
Anot dueto, naujasis instrumentas – tai atviro kodo platforma, kurios dėka galima persiųsti tam tikrus jutiminius impulsus ir paversti juos garsais. „Tai yra ant kūno dedamas įrenginys. Jis turi daug jutiklių, kurie reaguoja į prisilietimą, judesius ar kitus kontaktus. Dėl to juo gali groti, pavyzdžiui, šokdamas“, – paprasčiau idėją aiškino Lilas.
Atlikėjai pasakojo, kad dėl tokio sprendimo teko kreiptis į kolegas iš vienos aukštojo mokslo įstaigos, o darbai buvo atliekami laboratorijose su tam pritaikyta įranga.
Duetas tikino, jog pats instrumento veikimo principas nėra naujiena – panašių įrenginių pasaulyje yra daug. Tačiau būtent tokio, kuris yra naudojamas koncertu metu – nėra, jį teko sukurti patiems muzikantams.