Kol „Crosstown Rebels“ ir nuosavai leidyklai „Ellum“ atstovaujantis ponas ruošiasi šį vakarą dalyvauti didžėjų šlovės programos „Burn Studios Residency“ atrankos finale (kažkuris iš mūsiškių didžėjų netrukus vyks į Ibizą, kur dalyvaus ne tik Maceo Plex, bet ir Solomun, Fatboy Slim bei kitų sunkiasvorių dėstytojų paskaitose), spėjo atsakyti ir į porą dešimčių klausimų. Apie „Burn Studios Residency“ bei panašių programų svarbą ir įvairius asmeninius bei profesinius dalykus.
- Ar, būdamas jaunesnis, būtum dalyvavęs tokioje programoje, kaip „Burn Studios Residency“?
- Manau, kad taip. Tikrai būčiau kažko išmokęs, tai būtų padėję viešumui – manau, tokios studijos labai svarbios. Ir jose galima pasisemti tik teigiamų idėjų.
- Kokia programoje tavo, kaip mentoriaus, rolė? Kaip manai, kodėl rengėjai pasirinko būtent tave?
- Kaip suprantu, kasmet į „Burn“ programą kviečiami patyrę prodiuseriai ir didžėjai. Matyt, šiemet jie nusprendė, kad man metai buvo tikrai geri, ir tam puikiai tikčiau. Nekantrauju pasidalinti patirtimi. Bus smagu!
- Kokių savybių ieškosi rinkdamas nugalėtoją?
- Tikrai ne tik techninių. Svarbu kūrybiškumas apskritai, na, ir sugebėjimas išlipti iš „dėžės“.
- Kokia iš būsimų pamokų dalyviams yra svarbiausia?
- Komandinis darbas ir gebėjimas pasimokyti iš kolegų. Daugelio prodiuserių ego tikrai dideli, ir manom, kad žinom viską. Bet iš tiesų yra daug būdų kažką pasiekti, ir daug būdų būti kūrybiškam.
- Kokį geriausią patarimą pats esi girdėjęs?
- Pabaigti, ką pradėjai. Kiekvienas baigtas kūrinys yra savotiška pamoka. Jei darbo nebaigsi, jos neišmoksi.
- Maceo Plex daug jaunesnis už kitą tavo pseudonimą – Maetrik. Ar nebuvo nusivylusių Maetrik tech skambesio gerbėjų, išgirdusių lengvesnius tavo kuriamus garsus?
- Ne, manau, jie gerbia tai, ką darau. Gal kai kurie ramiai sėdi laukdami naujų Maetrik kūrinių, tačiau bet kuriuo atveju mane palaiko.
- Ar gali būti, kad ateityje vėl save išrasi iš naujo ir pasirinksi naują muzikos kryptį?
- Labai gali būti. Išrasti save iš naujo – smagu. Dabar, pavyzdžiui, mėgstu klausytis gilaus skambesio drum’n’bass... Net nežinau, kodėl. Tiesiog patinka.
- Koks prodiuseris ar leidykla pastaruoju metu nustebino tave labiausiai? Ar dažnai taip nutinka?
- Dažnai išgirstu puikių idėjine prasme kūrinių, bet techninė jų pusė retai džiugina. Dažniausiai nustebina eksperimentuojantys prodiuseriai – pavyzdžiui Blackspun arba DJ Spun ir Blakkat.
- Pavardink, ką per savo karjerą esi pametęs ir atradęs. Nekalbu apie ausines ar telefonus.
- Svarbiausia nepamiršti, kad viskas laikina. Kartais primirštu, kad tas šūdinas lėktuvas ar prastas viešbutis, kuriame tenka apsistoti, kitam žmogui būtų tikra palaima. Ir man pačiam būtų buvusi palaima prieš penkerius metus. Kai prisimenu – viskas vėl tampa gerai.
- Kai bendrauji su gerbėjais internetu, kiek tame yra tikrojo Eric Estornel?
- Prižiūriu savo „Facebook“ paskyrą tik pats, ir kartais tai tikrai vargina. Gal skamba ir negražiai, bet aš juk tik žmogus.
- Ką veiki, kai viskas užknisa?
- Kuriu muziką. Ha, daugiau nieko nemoku, kas belieka!
- Kodėl JAV iškeitei į Ispaniją? Ten smagiau gyventi, ar tiesiog patogiau?
- Europoje prodiuseriui ir didžėjui gyventi bei pragyventi pakankamai lengva, tad neteko daug sukti galvos. Valstijose sudėtingiau, aišku, reikalai keičiasi.
- „Vibe Your Love“... Ar esi Stevie Wonder gerbėjas? Kas dar iš nemarių talentų tave įkvepia?
- Žinoma, kad esu! Ar yra tokių, kuriems jis nepatinka? Dar dievinu „The Parliament“ ir „Kraftwerk“. Puikus techno šaltinis.
- „Essential Mix“ įrašei, „DJ-Kicks“ – pakeliui. Kas toliau? Įrašas „Fabric“?
- Kodėl gi ne? „Fabric“ serija juk nuostabus dalykas. Bet, manau, toliau yra mėgavimasis sėkme.
- Tavo įkurtos leidyklos „Ellum“ spurtas – tikrai pavydėtinas. Ar pakanka laiko pačiam užsiimti talentų paieška ir darbų priežiūra?
- Man labai padeda mano mergina Christine. Ji – gana išranki, tad jei praėjai pro mano filtrą, dar turėsi praeiti ir jos atranką. Kol kas sistema puikiai veikia, tikiuosi, ir veiks.
- Ką manai apie elektroninės šokių muzikos – pavadinkim ją, kaip visi, EDM – situaciją? Ibiza ieško laimės Las Vegase, ir taip toliau. Ar yra šviesa tunelio gale, o gal reikia mažiau snobiškumo?
- Aš asmeniškai skųstis nematau kuo. Nepaisant to, kad vyksta tie grandioziniai EDM festivaliai, techno ir tamsus house gali šokdinti 5 ar 10 tūkstančių žmonių. Kol groja Afrojack, aš kitoje scenoje dalinuosi muzika su inteligentiškesniais klausytojais, ir viskas yra gerai. Manau, tiesiog reikia kurti daugiau geros muzikos, aktyviai ją skleisti, ir vaikai, pavargę nuo pigių garsų, ras, kurlink pasukti.
- Ką, jei galėtum, pakeistum elektroninės muzikos vartojimo principuose?
- Turbūt grįžčiau 20 metų į praeitį, kai mados buvo mažiau. Bet juk tai neįmanoma, ar ne?
- Kokio festivalio šiemet labiausiai lauki? Koks kūrinys būtų tinkamiausias festivalinio pasirodymo finalui?
- „Tomorrowland“ ir „Global Gathering“ man vienodai svarbūs. Aišku, „Glastonbury“ irgi bus nerealiai. Labai jau daug tų festivalių... O kūrinys tebūnie Turner „Multiorgel“.
Maceo Plex – Under The Sheets