„Viena iš albumo žinučių yra nukreipta prieš trapo kultūrą, propaguojančią „lengvus pinigus, seksizmą, jokio darbo, narkotikus“. Kritikuojamas jaunimo narcisizmas, ypač ryškus socialinėse medijose, – savo reikšmės pervertinimas ir noras, kad jais būtų žavimasi“, – sako Justas Šiburkis, prisistatantis Speechy pseudonimu.
Kaip bandoma manipuliuoti jaunimu, atskleidė ir ką tik nuskambėjęs tarptautinis „Facebook“ etikos skandalas, kai bendrovė apkaltinta prioritetą teikianti pelnui, o ne žmonių sveikatai ir viešajam interesui, rašoma pranešime spaudai.
Pasak Speechy, vienintelis kelias iš to – akistata su savimi, su savo baimėmis, su savo nerimu ar meile – rūpestis savimi. Albumas kviečia „pasivaikščioti“: jo ritmai tokie, kad labai skaniai klausomasi einant, ir paieškoti atsakymų į asmeniškai svarbius klausimus.
„Rask savo žvaigždę, o ne „Instagram“ žvaigždę“, – juokauja kūrėjas.
Kurdamas albumą Speechy panaudojo net 105 savo sukurtus garso takelius, iš kurių per metus gimė 23 dainos, o albumui kūrėjas atrinko 13 dainų – ir lietuvių, ir anglų kalbomis. Visus garso takelius vaikinas sukūrė pats, tik internete legaliai įsigijo retesnių garsų: tokių, kaip, pavyzdžiui, gyvai įrašyti gitaros ar trankūs būgnų akordai, tolima pianino melodija, varpelių skambėjimas vėjyje ir pan.
Kartu pristatomas dainos „Listen While Walking“ vaizdo klipas yra ne tiek stereotipiškas muzikinis klipas, o daugiau – į meditaciją su savimi kviečiantis trumpametražis kino filmas. „Mūsų „TikTok“ kartai, „maitinamai“ 30 sek. turiniu, 5 minutės – jau yra tikra kino patirtis“, – sako Speechy.
Juosta kartu su videografu Roku Gelžiniu filmuota magiškai – 6 sekmadienius iš eilės, labai anksti ryte – kino operatorių žargonu tariant: tik per „mėlynąją“ ir „auksinę“ valandas. „Mėlynoji valanda“ yra pusvalandis iki saulės patekėjimo, o „auksinė“ – pats saulėtekio grožis. Klipo aplinka yra išties hipnotizuojanti, bet vaikinai neatskleidžia, kur tokią vietovę surado. Patvirtinti galime tik tiek, kad tai (nors ir sunkiai tikėtina) – Lietuva. Dalis vaizdo filmuota iš erelių skrydžio aukščio – dronu.
Speechy naująjį albumą „Confessions“ tuo pačiu metu pristato urbi et orbi – Lietuvai ir pasauliui (per „Spotify“ muzikos platformą). Oficiali „Spotify“ statistika rodo, kad jaunas atlikėjas sparčiai populiarėja pasaulyje: daugiausiai klausytojų gyvena Vilniuje, Maskvoje, Los Andžele ir Singapūre. Sunku patikėti, bet Justo gimtasis miestas Kaunas – tik penktoje topo vietoje.
Nagrinėjant statistiką geografiškai, Lietuva – taip pat tik penktoje vietoje. Speechy daugiausiai klausosi žmonės iš JAV, Rusijos, Vokietijos ir Kanados.