„Viena iš albumo žinučių yra nukreipta prieš trapo kultūrą, propaguojančią „lengvus pinigus, seksizmą, jokio darbo, narkotikus“. Kritikuojamas jaunimo narcisizmas, ypač ryškus socialinėse medijose, – savo reikšmės pervertinimas ir noras, kad jais būtų žavimasi“, – sako Justas Šiburkis, prisistatantis Speechy pseudonimu.

Kaip bandoma manipuliuoti jaunimu, atskleidė ir ką tik nuskambėjęs tarptautinis „Facebook“ etikos skandalas, kai bendrovė apkaltinta prioritetą teikianti pelnui, o ne žmonių sveikatai ir viešajam interesui, rašoma pranešime spaudai.

Pasak Speechy, vienintelis kelias iš to – akistata su savimi, su savo baimėmis, su savo nerimu ar meile – rūpestis savimi. Albumas kviečia „pasivaikščioti“: jo ritmai tokie, kad labai skaniai klausomasi einant, ir paieškoti atsakymų į asmeniškai svarbius klausimus.

„Rask savo žvaigždę, o ne „Instagram“ žvaigždę“, – juokauja kūrėjas.

Kurdamas albumą Speechy panaudojo net 105 savo sukurtus garso takelius, iš kurių per metus gimė 23 dainos, o albumui kūrėjas atrinko 13 dainų – ir lietuvių, ir anglų kalbomis. Visus garso takelius vaikinas sukūrė pats, tik internete legaliai įsigijo retesnių garsų: tokių, kaip, pavyzdžiui, gyvai įrašyti gitaros ar trankūs būgnų akordai, tolima pianino melodija, varpelių skambėjimas vėjyje ir pan.

Kartu pristatomas dainos „Listen While Walking“ vaizdo klipas yra ne tiek stereotipiškas muzikinis klipas, o daugiau – į meditaciją su savimi kviečiantis trumpametražis kino filmas. „Mūsų „TikTok“ kartai, „maitinamai“ 30 sek. turiniu, 5 minutės – jau yra tikra kino patirtis“, – sako Speechy.

Juosta kartu su videografu Roku Gelžiniu filmuota magiškai – 6 sekmadienius iš eilės, labai anksti ryte – kino operatorių žargonu tariant: tik per „mėlynąją“ ir „auksinę“ valandas. „Mėlynoji valanda“ yra pusvalandis iki saulės patekėjimo, o „auksinė“ – pats saulėtekio grožis. Klipo aplinka yra išties hipnotizuojanti, bet vaikinai neatskleidžia, kur tokią vietovę surado. Patvirtinti galime tik tiek, kad tai (nors ir sunkiai tikėtina) – Lietuva. Dalis vaizdo filmuota iš erelių skrydžio aukščio – dronu.

Speechy naująjį albumą „Confessions“ tuo pačiu metu pristato urbi et orbi – Lietuvai ir pasauliui (per „Spotify“ muzikos platformą). Oficiali „Spotify“ statistika rodo, kad jaunas atlikėjas sparčiai populiarėja pasaulyje: daugiausiai klausytojų gyvena Vilniuje, Maskvoje, Los Andžele ir Singapūre. Sunku patikėti, bet Justo gimtasis miestas Kaunas – tik penktoje topo vietoje.

Nagrinėjant statistiką geografiškai, Lietuva – taip pat tik penktoje vietoje. Speechy daugiausiai klausosi žmonės iš JAV, Rusijos, Vokietijos ir Kanados.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją