Istorinis parodymas Čikagoje

„Šiame kūrinyje yra nepaaiškinamos magijos. Kažkas giliai gražaus ir stebuklingo. Todėl žmonės po tiek laiko vis dar klausosi ir vis dar nori ateiti pažiūrėti roko operos. Džiaugiuosi galėdamas būti jos dalimi“, – sako Marijonas Mikutavičius.

Pirmasis roko operos parodymas įvyko daugiau kaip prieš dvidešimtį metų. Nuo to laiko ji su pertraukomis buvo atliekama įvairių dainininkų ir šokėjų, tačiau pernai į sceną sugrįžo ir Čikagoje bus rodoma naujausios sudėties, rašoma pranešime spaudai.

Pagrindiniuose vaidmenyse – Marijonas Mikutavičius ir Aistė Smilgevičiūtė. Kopų Senio vaidmenį atlieka pastatymo režisierius Kostas Smoriginas, Kastyčio motina – Karina Krysko, Perkūnas – Tadas Juodsnukis, Neptūnas – Jeronimas Milius. Šoka – lietuviškų tautinių šokių kolektyvas „Suktinis“ (Čikaga).

„Roko opera Čikagoje – didelė dovana. Labai laukiu susitikimo su „Suktinio“ šokėjais. Mano širdis džiaugiasi būsimu bendru pasirodymu“, – sako Aistė Smilgevičiūtė.

Iššūkis gruodį: su orkestru ir choru

Grįžus iš Čikagos, roko operos trupės laukia nepatirtas iššūkis Lietuvoje: paskelbti trys pasirodymai didžiausiose Lietuvos miestuose su orkestru ir choru.

Nuo pat roko operos premjeros vokalai joje visuomet skambėdavo gyvai, tačiau niekada nedalyvaudavo joks orkestras. Dažniausiai tai buvo techniškai neįmanoma. Tais retais atvejais, kai techninius sunkumus teoriškai būdavo galima išspręsti, iškildavo kitas sudėtingas klausimas: kas galėtų būti tas aranžuotojas ir tas orkestras, kuris imtųsi šio itin nelengvo darbo?

Pagaliau šio iššūkio nepabūgo vienas geriausių Lietuvos aranžuotojų Jievaras Jasinskis, o atliks jas Kauno bigbendas. Parodyme dainuos ir mišrus choras „Vilnius Voices“, vadovaujamas Kristinos Žaldokaitės.

„Po sėkmingai sukurtos mano ir bigbendo programos, tapo aišku, kad šiam kolektyvui per sunku nebūna. Esu tikras, kad roko operoje su choru ir bigbendu turėsime tiek jėgos, kiek niekada anksčiau nė nedrįsome svajoti“, – sako Marijonas Mikutavičius.

Orkestras jau dabar ėmėsi rimto pasirengimo ir repeticijų. J. Jasinskio aranžuotės atrodo labai sėkmingos. Juose išsaugotas kompozitoriaus Roko Radzevičiaus į kūrinį sudėtas jautrus skambesio autentiškumas ir roko operą unikalia darantis trapumas.

Roko opera itin talentingai parašyta: Roko Radzevičiaus muzika labai organiškai dera su puikiais libreto autoriaus Rimvydo Stankevičiaus tekstais. Bigbendas ir choras šiam muzikiniam deimantui suteiks dar daugiau didingumo ir skambesio platumo.

„Jūratė ir Kastytis“ – tautiniais ir etniniais motyvais persmelktas kūrinys. Šį įspūdį dar labiau sustiprina Marijaus Jacovskio sukurta scenografija – pilna pagonybės stabų, pajūrio žvejų buities atspindžių. Etniniai motyvai tapo įkvėpimu ir drabužių dizainerei Liukai Songailaitei. Spektaklio choreografas – Gytis Ivanauskas, Lietuvoje šoka – jo teatro šokėjų trupė.

Roko opera „Jūratė ir Kastytis“ pasakoja mums gerai žinomos istorijos apie žveją Kastytį ir deivę Jūratę tęsinį. Kastytis klūpi ant jūros kranto apraudodamas Perkūno nukirstą savo mylimąją Jūratę. Staiga ji atgyja ir istorija „po istorijos“ prasideda... Jūratė ir Kastytis patiria rimtų išbandymų, dievų ir stichijų rūstybę, tačiau tikra meilė nugali viską.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją