Šiemet konferencijos dalyviai dalijosi mintimis net dvylikoje aktualių diskusinių temų apie mecenatystės tendencijas, lyčių nelygybę muzikos rinkoje, vaizdo klipų poreikį, Europos festivalių būklę. Ieškantys galimybės savo muziką pristatyti už gimtosios šalies ribų galėjo išgirsti muzikos agentų įžvalgas bei patarimus.
Taip pat pristatytos Indijos ir Lenkijos muzikos rinkos bei pirmą kartą dėmesys skirtas metalo muzikai ir jos padėčiai Lietuvoje.
Lietuvos muzikos verslo asociacijos organizuojamas renginys buvo atidarytas diskusija apie nostalgiją šiuolaikinėje Lietuvos scenoje – kodėl jaunus kūrėjus taip įkvepia estrada, o daugelis anksčiau populiarių Lietuvos grupių bei atlikėjų grįžta ir be ypatingų pastangų savo koncertais renka pilnas arenas.
„Legendinių ar nostalginių pop grupių grįžimas į sceną ir pilnų arenų surinkimas tikrai nėra ilgalaikis dalykas. Tai nutikti gali kelis kartus, atiduodant duoklę kartai, kuri užaugo su jų muzika, tačiau tai yra elementaraus verslo projektai, kurie dažniausiai būna vienkartiniai,“ – teigia agentūros „Creative Industries“ įkūrėjas Lauras Lučiūnas.
Dainininkas Vaidas Baumila pridūrė, jog paskutinio penkmečio tendencija atiduoti duoklę aštuoniasdešimtųjų ar devyniasdešimtųjų skambesiui stipri ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.
„Būtų naivu tikėti, kad tai vyksta šiaip sau. Manau, kad prie nostalgijos faktoriaus prisideda ir didžiosios muzikos įrašų kompanijos, kurios nustatinėja tam tikras tendencijas. Tačiau man, kaip atlikėjui, šis sugrįžimas vis tiek labai džiugus – mes pasiilgstame harmoningų ir melodingų dainų ir, nors remiamės nostalginiu skambesiu, naujos kartos dainos vis tiek yra perleistos per mūsų, tų, kurie užaugo kitame laikmetyje, prizmę ir skamba kitaip“, – teigė dainininkas.
Pirmą kartą konferencijoje dėmesys skirtas ir konkretaus muzikos žanro padėčiai Lietuvoje. Šiemet tai buvo sunkioji muzika bei jos scenos herojai.
Nors Lietuvoje tikrai nemažai sėkmingų metalo grupių pavyzdžių, pasirašiusių sutartis su pasaulinėmis leidybinėmis kompanijomis ar sėkmingai turuojančių, visi diskusijos dalyviai sutarė, jog pagrindinis sunkiosios scenos skaudulys – vietinės medijos dėmesio bei platformų, apžvelgiančių būtent sunkiosios muzikos aktualijas, trūkumas.
Vakarais renginio organizatoriai kvietė susipažinti su muzikine festivalio programa. Trijose „Loftas Fest“ teritorijoje įsikūrusiose „What’s Next in Music?“ scenose galimybe susipažinti su naujais muzikos talentais pasinaudojo ne tik gausus būrys vilniečių ar miesto svečių, bet ir konferencijos delegatai iš viso pasaulio.
Tarp pasirodžiusių kūrėjų buvo galima išvysti ir „ESNS Exchange“ dalyvius – elektroninės muzikos kūrėją NFNR iš Ukrainos, eksperimentinio synth pop duetą „Franek Warzywa & Młody Budda“ iš Lenkijos bei indie pop grupę „I Love You Honey Bunny“ iš Čekijos.