Atlikėjai apie kūrybos kainą

Atlikėjai savo socialiniuose tinkluose pasakojo, kiek pastangų, laiko ir išteklių kainuoja kurti muziką. Jaunosios kartos atlikėja Aistè dalijosi: „Albumui sukurti prireikia mėnesių, metų ar net kelių“. Evgenya Redko pridūrė, kad sausį pristatys albumą, kurio kūrybos procesas truko net trejus metus.

Evgenya Redko

Grupės „ba.“ lyderis Benas Aleksandravičius, šią savaitę išleidęs albumą „TURTAS“, pabrėžė, kad legalus muzikos klausymasis yra tiesioginis muzikantų palaikymas: „Klausydamiesi muzikos legaliai „balsuojate“, kad jos jums sukurtume daugiau“.

Grupė „ba.“

Kamanių šilelis“ taip pat akcentavo legalumo svarbą: „Klausydamiesi muzikos legaliai žmonės palaiko savo mėgstamus atlikėjus“.

„Kamanių šilelis“

„Solo Ansamblis“, ruošdamasis naujo albumo išleidimui pavasarį, irgi ragino sąmoningai rinktis, kur ir kaip yra klausoma muzika.

„Solo Ansamblis“

O Monika Liu dėkojo ir džiaugėsi augančiais skaičiais: „Pastebiu, kad klausytojai dabar yra išties sąmoningi ir supranta, kiek mes, kūrėjai, įdedame darbo, pastangų, laiko, pinigų ir širdies tam, kad ta muzika gimtų. Apie tai kalba augantys skaičiai muzikos klausymo platformose“.

Monika Liu

Kokia tame verslo atsakomybė?

Akcija #klausyklegaliai priminė, kad nors individualūs klausytojai vis dažniau renkasi oficialias muzikos platformas, verslo sektoriuje šiuo klausimu dar yra įsisenėjusių iššūkių, rašoma pranešime spaudai.

Visiems įprasta parduotuvėje, restorane, sporto klube, jogos studijoje ar grožio salone girdėti muziką. O tokios šventės kaip Kalėdos be kalėdinės muzikos viešose erdvėse apskritai neįsivaizduojamos.

Pasak AGATA direktorės Agnės Begetės, muzika viešose erdvėse gana dažnai skamba neturint tam reikalingų licencijų. „Tokios licencijos – tai sąžiningas muzikos kūrėjų atlygis už jų darbą ir investicijas. Vienos kokybiškos dainos įrašymas kainuoja tūkstančius eurų, o metinė licencija, pavyzdžiui, grožio salonui, prasideda nuo 50 eurų,“ – sakė ji.

Muzikos agentūros „Damn Good“ kartu su Kultūros Taryba inicijuota akcija #klausyklegaliai – tai priminimas vartoti muziką sąmoningai. „Kiekvienas muzikantas, prisidėjęs prie šios akcijos, tai darė savaip ir kūrybiškai, sau įprastu tonu kreipdamasis į savo klausytoją, todėl ši žinutė, tikimės, nuvilnijo, kiek įmanoma, mažiau moralizuojančiai ir organiškai“, – teigė muzikos agentūros „Damn Good“ bendrasavininkė Aistė Naveckaitė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją