Norėdamas paneigti dienraščio „Daily Mail“ pranešimą, jog jis manipuliavo atvaizdu, trečiadienį profesionalus fotografas socialiniame tinkle „Instagram“ paskelbė originaliąją Sasekso kunigaikščio bei kunigaikštienės nuotrauką, kurią jis padarė per nuotolinę fotosesiją 2021 metais, kai Meghan laukėsi dukters, dabar 2 metukų Lilibet, rašo people.com.
M. Harrimanas spalvotą šios nuotraukos versiją paviešino pirmą kartą.
Kartu jis paskelbė ir metaduomenis, patvirtinančius, kad intymų portretą jis nufotografavo naudodamasis „Apple iPad“. 2021 metais per Valentino dieną Sasekso kunigaikštis ir kunigaikštienė apie savo nėštumą pranešė nespalvotu kadru, kurį nuotoliniu būdu padarė jų draugas ir ilgametis fotografas M. Harrimanas.
Šioje nuotraukoje besišypsantis (ir basakojis) princas Harry meiliai žvelgė į Meghan, kuri, gulėdama jam ant kelių, glostė savo padidėjusį pilvuką.
„Originalusis Jpeg be juodos – baltos spalvų filtro. Tikiuosi, kad @dailymail @telegraph atsiprašys ir ištrins [savo pareiškimus]“, – trečiadienį savo įrašą pakomentavo M. Harrimanas.
Fotografas šį komentarą paskelbė po anksčiau trečiadienį įkelto vaizdo įrašo, kuriame jis paneigė „Daily Mail“ straipsnį, tvirtinusį, kad „iš praeities išnirusi tinklalaidė atskleidė, jog intymi, nespalvota 2021 metų poros nuotrauka, naudota antrajam nėštumui paskelbti, buvo redaguota“. M. Harrimanas pareiškė, kad „Daily Mail“ iškraipė jo žodžius, kuriuos jis 2022 metais ištarė Michaelui Berkely per BBC tinklalaidę „Private Passions“.
Skandalas dėl nuotraukų redagavimo kilo po pasirodžiusios Kate Middleton ir jos vaikų nuotraukos, skirtos Motinos dienai, kai kelios pasaulinės fotoagentūros atmetė šią fotografiją dėl įtarimų korekcijomis.
„Deja, dienraštyje „Daily Mail“ pasirodė straipsnis, teigiantis, esą prisipažinau klastojęs pranešimo apie nėštumą portretą, kurį padariau su Harry ir Meghan, – socialinėje žiniasklaidoje paskelbtą įrašą pradėjo M. Harrimanas. – Neva sukeičiau medžius ir pievą... tai beprotybė“.
„Jokie medžiai ar pieva nebuvo panaikinti ar pakeisti, štai vaizdas tiesiai iš kameros, – pridūrė M. Harrimanas, pasidalijęs spalvota nuotraukos versija. – Be to, čia yra mėlynasis palisandramedis, o ne gluosnis“.
Režisierius ir fotografas, kurio režisūrinis debiutas „The After“ per 2024 metų „Oskarus“ buvo nominuotas Akademijos apdovanojimui trumpametražių vaidybinių filmų kategorijoje, pasidalijo epizodu iš tinklalaidės „Private Passions“ ir paaiškino, kad jie kalbėjosi apie populiarią technologiją, kurią fotografai naudojo nuotolinėms fotosesijoms per COVID-19 pandemiją.
„Mano geriausiai žinomi virtualūs kadrai, princo Harry ir Meghan Markle portretas, paskelbęs apie jų nėštumą. Tai labai džiugi nuotrauka. Ši technologija leidžia tau fotografuoti telefonu ar „iPad“, jie gali girdėti mano balsą, o aš vis dar galiu nuspausti užraktą ir lengvai komponuoti. Neįtikėtina, ką galima nuveikti su šia techologija“, – minėtoje tinklalaidėje sako M. Harrimanas.
„Harry ir Meghan iš tikrųjų nebuvo po gluosniu, jie gulėjo tik pievoje, ar ne, kai juos nufotografavote?“ – paklausė M. Berkeley.
„Jie buvo paskendę namuose savo meilėje, savo sode, patogiai įsitaisę, švęsdami naują džiaugsmą, naują gyvenimą, tvirtybę laukiant šviesos gyvenime po tos netekties, kurią jie išgyveno po persileidimo. Tai iš tiesų buvo itin džiaugsmingas vaizdas, skirtas švęsti patį gyvenimą“, – atsakė M. Harrimanas, galvoje turėdamas nėštumą, kuris, pačios Sasekso kunigaikštienės teigimu, nutrūko 2020 metais.
Vėl kalbėdamas į kamerą, M. Harrimanas pasmerkė „Daily Mail“ reportažą, kuriame jo pasisakymai buvo ištraukti iš konteksto: „Tai, kad šiame pokalbyje buvo įžvelgta, jog aš prisipažįstu klastojęs vaizdą, yra klastinga ir tikrai pavojinga žurnalistika. Bet kokios užuominos apie pievas ir gluosnius nuskambėjo iš mane kalbinusio asmens, o ne mano lūpų, – pažymėjo jis. – Stengiausi nekreipti į tai dėmesio ir tiesiog susitelkiau į tai, apie ką norėjau kalbėti“.
„Man yra keista regėti straipsnį, kuriame kaip faktas pristatoma tai, ko aš iš tikrųjų nepadariau. O tada bandoma tai sujungti su dabartiniu naujienų ciklu apie tai, kas vyksta. Tai yra tragiška“, – tęsė jis, galvoje veikiausiai turėdamas Motinos dienos skandalą, kilusį dėl retušuotos Velso princesės nuotraukos.
„Tai buvo virtualus kadras, kurį padariau su „iPad“, 8 megapikselių „iPad“. Vienintelis dalykas, kuris buvo pridėtas, tai nespalvoto vaizdo efektas. Štai ir viskas“, – teigė M. Harrimanas.