85 mln. sekėjų instagrame turinti K. Jenner sudarė pelningų sandorių su „Estee Lauder", „La Perla" „Adidas" ir daugelių kitų prekės ženklų, jos turtą padidino ir TV realybės šou apie jos šeimą, taip pat jos ir sesers drabužių linija „Kendall + Kylie".
G. Bundchen (sąraše 2-a, 17,5 mln. dolerių) metai buvo ramesni. 37 m. modelis pozavo „Carolina Herrera" kvepalams, „Arezzo" batams ir „Vivara" papuošalams savo gimtojoje Brazilijoje, nt jos turtas nuo 2016 m. buvusių 30,5 mln. dolerių sumažėjo 43 proc.
Daugiausia uždirbančių modelių trejetuko paskutinėje vietoje – Chrissy Teigen (13,5 mln. dolerių per metus), ji pirmą kartą pateko į sąrašą. Buvusi žurnalo „Sports Illustrated" viršelio mergina reklamuoja ne tik drabužius ir kosmetiką, bet ir įvairius gėrimus, maisto gaminius, todėl jos turtas sparčiai didėjo.
Visų 10-ies daugiausia uždirbančių modelių turtas nuo 2016 m. sausio 1 iki 2017 m. sausio 1 d. sudarė 109,5 mln. dolerių, neatskaičiavus mokesčių. Modeliai uždirba iš sutarčių su kosmetikos, kvepalų ir kt. gamintojais. Sumos paskaičiuotos, remiantis pokalbiais su direktoriais, agentais ir prekių ženklų vadovais.
Mados pasaulis keičiasi, keičiasi ir daugiausia uždirbančių modelių klasifikacija – dabartiniame turtuolių modelių sąraše dominuoja instagramo merginos, pasirodė netgi apvalesnių formų modelis.
Pavyzdžiui, instagrame garsi naujokė Bella Hadid (sąraše 9-a, 6 mln. dolerių per metus) pateko į sąrašą, nes pozavo daugeliui prekės ženklų – „Dior" makiažo priemonių linijai, „Nike", „Nars" kosmetikai ir kt. Jos sesuo Gigi Hadid (sąraše 5-a, 9,5 mln. dolerių) uždirba 3,5 mln. dolerių daugiau už seserį. Pirmą kartą abi seserys apteko į daugiausiai uždirbančių modelių sąrašą.
„Išpopuliarėjus socialinei žiniasklaidai, atsirado daugiau galimybių kurti savo turinį ir pasitelkti savo balsą. Žvaigždės tai ir daro", – sakė „IMG Models" prezidentas Ivanas Bartas.
Pavyzdžiui, Karlie Kloss (sąraše 7-a, 9 mn. dolerių) užsiima daug veiklų. Ji turi kanalą interneto svetainėje „YouYube", ves laidą kabelinėje televizijoje „Freeform", per visas socialines platformas ji turi 12,6 mln. sekėjų. Siekdama mažinti lyčių nelygybę, ji įsteigė nemokamą dviejų savaičių švietimo programą 13–18 m. mergaitėms, kurioje jau yra dalyvavusios 500 mergaičių.
Socialinė žiniasklaida decentralizavo šlovę ir suteikė šansą kadaise mados pasaulio ignoruotoms moterims. Ashley Graham (sąraše10-a, 5,5 mln. dolerių) pritraukė savo auditoriją, užuot kliovusis redaktoriais, kurie renkasi lieknus modelius. A. Graham – pirmas apvalių formų modelis, patekęs į daugiausia uždirbančiųjų sąrašą, ji reklamuoja „Addition Elle", „Dressbarn", „Swimsuits For All", Lane Bryanto „H&M" ir daugelio kitų gaminius.
I. Barto teigimu, „dabar nebesvarbu, kieno ryškiausi skruostikauliai, dabar svarbiausia (vienu metu) būti bosu, prekės ženklu ir verslininke".
Mada nėra rasistinė, bet turtingiausių modelių sąraše Liu Wen (sąraše 8-a, 6,5 mln. dolerių) – vienintelė modelis ne baltoji. Tiesa, permainos neišvengiamos – neseniai „FashionSpot" atliktas tyrimas parodė, kad 2017 m. rudenį reklamų kampanijose (kurios brangiau apmokamos nei drabužių demonstravimas) ne baltųjų rasių modeliai sudarė 30 proc.
Kiti turtingi modeliai – Joan Smalls, Taylor Hill, Candice Swanepoel ir Lily Aldridge, jų turtas tik vos mažesnis nei 5,5 mln. dolerių.