„BuzzFeed News“ susisiekus su „Instagram“ dėl minėtojo konkurso, atstovė spaudai pranešė, kad „socialinis tinklas peržiūri įtarimų sukėlusį turinį ir imsis atitinkamų veiksmų“.
„Toks elgesys neatitinka mūsų politikos taisyklių. Šiuo metu vertiname turinį ir ketiname imtis veiksmų“, – pranešė Stephanie Otway ir pridūrė, kad „Instagram“ politiką pažeidžiantis turinys bus pašalintas iš platformos. Vadovaujantis socialinio tinklo brukalų politika, naudotojai negali pirkti arba parduoti sekėjų ar kitų socialinio tinklo funkcijų, išskyrus specialius atvejus, paženklintus laikantis nustatytų reikalavimų.
Pirmadienį vakare 16 nuomonės formuotojų paskelbė, kad jų sekėjai gali laimėti naujutėlaitį (2020 m.) automobilį „Hyundai Accent SE“. Šią akciją jie pavadino „automobilio dovanojimu“.
„Tiesiog nesitveriu savo kailyje, nes žinau, kad šis prizas pakeis kieno nors gyvenimą“, – savo „Instagram“ istorijoje rašė viena iš konkurso dalyvių Daryl-Ann Denner.
Tinklaraštininkai taip pat nurodė, kad laimėtojas vietoje automobilio galės pasirinkti jo vertės atitikmenį „grynaisiais“, t. y. apie 16 tūkst. JAV dolerių. Būtent ši smulkmena pavertė juos socialinio tinklo politikos pažeidėjais.
„Grynųjų pinigų prizai pažeidžia „Instagram“ politiką, jeigu dalinami už privilegijas platformoje, pavyzdžiui, „paspausk „Patinka“ po 100 mano nuotraukų / pakviesk draugų, kad laimėtum“, – paaiškino atstovė spaudai. – Nenorime kurti tokių potyrių Instagram.“
Šis konkursas vadinamas „uždaro rato konkursu“: nuomonės formuotojų grupė surengia konkursą, o norint jame dalyvauti, reikia sekti visus jo rengėjus. Nuomonės formuotojai pritraukia daugiau sekėjų ir gali sudaryti pelningesnes reklamos sutartis bei partnerystes. Konkurso rengėjai prizą pasidalija tarpusavyje arba sumoka trečiajai šaliai už dalyvavimą. Neretai tokie konkursai rengiami neva norint atsidėkoti sekėjams.
Nemažai „Instagram“ nuomonės formuotojų tokias kampanijas vertina prieštaringai, nes tai yra akivaizdus būdas dirbtiniu būdu padidinti sekėjų skaičių. Populiarūs socialinio tinklo naudotojai savo sekėjams dovanoja įvairiausius dalykus (nuo stacionarių dviračių iki grynųjų pinigų), todėl kritikai sako, kad jie paprasčiausiai perka sekėjus.
Remiantis „Instagram“ politika, dirbtinis sekėjų skaičiaus didinimas prilygsta brukalų siuntimui.
„Padėkite mums likti platforma be brukalų: dirbtiniu būdu nedidinkite patiktukų, sekėjų ir bendrinimų skaičiaus, neskelbkite pasikartojančių komentarų ar turinio, nerašykite komercinio pobūdžio žinučių kitiems naudotojams be jų sutikimo“, – nurodyta „Instagram“ bendruomenės gairėse.
Kol kas nė vienas iš konkursą surengusių 16 nuomonės formuotojų nesutiko pakomentuoti situacijos. Jiems pranešus, kad kažkuriam naudotojui padovanos automobilį, nemažai žmonių buvo nusiteikę skeptiškai, nes prizas nėra pigus. Dar vienas džiaugsmą laimėjus naują automobilį temdantis dalykas – mokesčiai. „TurboTax“ mokesčių ir buhalterinės apskaitos ekspertė Lisa Greene-Lewis „BuzzFeed News“ sakė, kad jeigu nuomonės formuotojai iš tikrųjų ketino padovanoti automobilį, jo laimėtojas patektų JAV mokesčių inspekcijos akiratin.
„Nugalėtojas privalėtų sumokėti mokesčius, kurie būtų apskaičiuoti pagal automobilio rinkos kainą“, – teigė ekspertė.
Tiesą sakant, būtent taip nutiko O. Winfrey surengtos automobilių dovanojimo kampanijos metu – kiekvienas iš laimėtojų turėjo sumokėti 6 tūkst. JAV dolerių mokesčių. L. Greene-Lewis pridūrė, kad, laimėjus automobilį, gali būti taikomi didesni mokesčiai, atsižvelgiant į asmens pajamas.
Be to, daug nuomonės formuotojų tvirtina, jog tokie konkursai yra apgaulingi. Nuomonės formuotoja ir tinklaraštininkė Carly A. Heitlinger „BuzzFeed News“ sakė, kad konkursai pasidarė „visiškai nekontroliuojami“.
„Mano nuomone, tikroji problema, jau nekalbant apie teisėtumą, yra ta, kad tokie konkursai tapo dar viena mada, – aiškino ji. – Tikrai nerekomenduočiau tokiu būdu daryti karjeros socialiniuose tinkluose.“
Prieš konkursus, kurių metu galima laimėti automobilį, pasisakiusi C. A. Heitlinger pridūrė, jog uždaro rato konkursas, „ko gero, yra blogiausias bandymas siekti populiarumo“. Ji atkreipė dėmesį, kad nuomonės formuotojai yra skirstomi į kategorijas, ir taip daroma neatsitiktinai.
„Dirbtinai pritraukę daugiau sekėjų ir pakilę laipteliu aukščiau tiesiog turėsite konkuruoti su dar garsesniais nuomonės formuotojais, kurie tikriausiai turi daug patirties ir seniai bendradarbiauja su įmonėmis, reklamuodami jų produkcija“, – pažymėjo C. A. Heitlinger.
Moters manymu, tokie konkursai yra tarytum nuotraukų redagavimas programa „Facetune“, norint atrodyti kitaip. Galbūt tai tinka „Instagram“, bet kas nutiks, kai kokia nors įmonė panorės sužinoti, „kiek tavo sekėjai yra pasiryžę pirkti reklamuojamą gaminį?“
„Įmonės darosi sumanesnės, – sakė C. A. Heitlinger. – Vartotojai darosi sumanesni. Nuskambės nuvalkiotai, tačiau nereikia sukti galvos, ką daro „visi“, nes panašu, kad dabar „visi“ gena savo prekių ženklus prie prarajos krašto. Jeigu jie nušoks, ar šoksite iš paskos?“