2011 metais po ilgos kovos su vėžiu mirusi M. Schneider dar 2007 metais leidiniui „The Daily Mail“ sakė, kad šios scenos „nebuvo originaliame scenarijuje“, kad ši idėja kilo M. Brando ir kad jai tai buvo pasakyta prieš pat filmavimą. „Buvau labai pikta“, – neslėpė aktorė.
„Marlonas man pasakė: „Maria, nesijaudink, tai tik filmas“, tačiau net jeigu tai, ką darė Marlonas, buvo netikra, aš scenos metu verkiau tikromis ašaromis, – sakė aktorė. – Jaučiausi pažeminta ir, jeigu sąžiningai, jaučiausi kažkiek išprievartauta, ir Marlono ir B. Bertolucci. Po šios scenos Marlonas manęs neguodė ir neatsiprašė. Laimei, buvo tik vienas dublis.“
Aktorė pridūrė: „Turėjau paskambinti savo agentui ar pasikviesti į filmavimo aikštelę savo advokatą, nes negalima kažko priversti daryti tai, ko nėra scenarijuje, tačiau tuo metu aš to nežinojau“.
Kai „El Mundo de Alycia“ įkėlė įrašą į „YouTube“, šią istoriją pasigavo ispanakalbė žiniasklaida. Netrukus šiuo pavyzdžiu pasekė ir interneto svetainės anglų kalba, pradedant „Elle“, kur buvo išspausdintas straipsnis „Bertolucci pripažįsta susimokęs filmuoti nesutartą išprievartavimo sceną filme „Paskutinis tango Paryžiuje“. Naujas dėmesio pliūpsnis šiai istorijai sukėlė socialinėje žiniasklaidoje Holivudo aktorių ir režisierių pasipiktinimą.
B. Bertolucci tvirtina, kad M. Schneider nekentė jo ilgus metus, ypač turint omenyje kaip kilo sviesto idėja. Beje, ši scena šiame kritiškai vertinamame filme sulaukė daugiausia dėmesio.
„Scenarijuje buvo parašyta, kad ji turi būti išprievartauta. Mudu su Marlonu pusryčiavome ant buto, kuriame vyko filmavimas, grindų. Čia buvo prancūziškas batonas ir sviestas, mes pažvelgėme vienas į kitą ir be žodžių supratome, ko norime.“
„Tačiau aš, tam tikra prasme, su Maria pasielgiau siaubingai. Nes nepasakiau jai, kas vyksta, nes norėjau, kad ji reaguotų kaip mergina, o ne kaip aktorė. Norėjau, kad ji reaguotų kaip pažeminta, jeigu tai tęsis, ji šauks „Ne, ne!“ Manau, ji manęs nekentė, taip pat ir Marlono, nes mes jos neperspėjome, dar buvo ta detalė dėl sviesto kaip lubrikanto panaudojimo. Jaučiuosi dėl to labai kaltas.“
„El Mundo de Alycia“ vaizdo įrašą lydinčiame pranešime teigia, kad socialinėje žiniasklaidoje ar kažkur kitur „praktiškai nesulaukė atgarsių“. Organizacijos pranešime toliau stebimasi, „kaip gali būti, kad toks rimtas atvejis“ nebuvo plačiai paskleistas, nepaveikė visuomenės nuomonės ir nebuvo atvirai pasmerktas.
Pradedant darbo užmokesčio skirtumais priklausomai nuo lyties ir baigiant seksualiniu priekabiavimu ir prievarta, elgesys su moterimis Holivude – tiek filmavimo aikštelėje, tiek demonstruojamas garsių vyrų – pastaraisiais metais sulaukia vis daugiau dėmesio ir turi apčiuopiamų padarinių. Prie žinomiausių atvejų galima priskirti Billo Cosby, kuriam gresia kaltinimai sunkiais nusikaltimais dėl tariamo moterų svaiginimo narkotikais ir seksualinio prievartavimo 2004 metais. B. Cosby tvirtai neigia moterų kaltinimus.
Nors įtarimai dėl seksualinės prievartos nebuvo paslaptis, jie pradėjo dominuoti naujienose tik 2014 metais, kai vis daugiau moterų ėmė apie tai kalbėti viešai. Viskas prasidėjo po to, kai komiko Hannibalo Buresso juokelių apie B. Cosby įrašas paplito interneto platybėse. Jame pabrėžiama, kad tokios istorijos, nepaisant jų išviešinimo, sulaukia labai mažai dėmesio.
Tiesa, B. Cosby, tuo metu buvęs ant savo karjeros atgimimo slenksčio, vėliau pasitraukė iš rampų šviesos, jo viešasis įvaizdis amžiams pasikeitė, šiuo metu jis laukia bylos nagrinėjimo.
Savu laiku juosta „Paskutinis tango Paryžiuje“ buvo prieštaringai vertinama dėl grafinio sekso vaizdavimo. Jungtinėse Amerikos Valstijose ji buvo priskirta tik suaugusiems skirtai kategorijai. Tačiau Holivudo kritikai apskritai juostą gyrė, vadino ją erotine drama. M. Brando ir B. Bertolucci buvo nominuoti „Oskarams“. M. Schneider buvo ignoruojama.
M. Brando tvirtino, kad filmavimo metu patyrė ypatingą pažeminimą, nors dėl visai kitokių priežasčių. Savo 1994 metais pasirodžiusioje autobiografijoje M. Brando rašė, kad filmuojant sekso scenas buvo ypač šalta, todėl jo kūnas atitinkamai sureagavo. Aktorius turėjo omenyje savo penio dydį.
„Buvau pažemintas, tačiau dar nepasiruošęs pasiduoti“, – rašė jis. Po valandos filmavimo komanda atsisakė sumanymo ir scena buvo iškirpta. M. Brando apibūdino tai kaip „vieną nepatogiausių patirčių mano profesinėje karjeroje“.
Be to, režisierius norėjo, kad M. Brando ir M. Schneider iš tikrųjų užsiimtų seksu, tačiau abu tvirtino tik imitavę veiksmą.
Praėjus keliems dešimtmečiams M. Schneider nusprendė netylėti apie tai, kaip su ja buvo elgiamasi filmuojant minėtą juostą. Ji viešai pareiškė, kad jautėsi išnaudojama režisieriaus. 2000 metais žurnalui „Premiere“ aktorė sakė: „Turite suprasti, kokiame pasaulyje gyvena B. Bertolucci. Jis buvo įsimylėjęs Marloną. Vaidmuo, kurį vaidinau, buvo parašytas vaikinui! Štai iš kur tas sviestas, homoseksualumas, improvizacija...“
Aktorė taip pat pasakojo draugavusi su M. Brando, o jų bendravimas buvo geriausia šios juostos filmavimo dalis. M. Schneider tvirtino po filmo pasirodymo kovojusi ne netikėta šlove ir dideliu visuomenės susidomėjimu ja, todėl, kad išvengtų savižudybės, griebėsi kvaišalų.
Savo interviu leidiniui „Daily Mail“ ji sakė, kad B. Bertolucci buvo „labai manipuliuojantis ir jos, ir mano atžvilgiu, siekdamas mano reakcijos darė tam tikrus dalykus. Vienais rytais filmavimo aikštelėje jis būdavo mielas ir pasisveikindavo, kitomis dienomis nesakydavo nieko“.
„Buvau per jauna, kad geriau suprasčiau, – pridūrė aktorė. – Marlonas vėliau sakė, kad jautė, kad juo manipuliuojama, tad galit įsivaizduoti, kaip jaučiausi aš.“