„Būdamas vienas nieko nepadaryčiau, todėl noriu viešai pasakyti „ačiū“, – puse lūpų apie artėjančią grožio šventę anksčiau kalbėjo žymiausias Lietuvos teatro kostiumų dailininkas ir dizaineris.

Per daugelį metų jis atpažįstamas iš savo vardo. J. Statkevičius tapo rafinuoto skonio prestižo ir kokybės garantija. Jis vienintelis Lietuvos dizaineris, turintis savo pašto ženklą ir „Dviračio žinių“ prototipą. Norą į jį lygiuotis išduoda „Gariūnuose“ parduotos J. Statkevičiaus ateljė etiketės. Jo skoniu pasitiki ir noriai vilki Holivudo žvaigždės ir karūnuotos asmenybės.

Juozo Statkevičiaus 2025 metų pavasario/vasaros kolekcijos pristatymo svečiai – galerijoje:

J. Statkevičius didžiuojasi galįs surengti šventę, būdingą pasaulio madų sostinėms. Iš stažuočių Paryžiaus madų namuose jis panoro į Lietuvą parsivežti dalį Paryžiaus.

Londone, Niujorke, Milane ir Paryžiuje keturis kartus per metus vyksta madų kolekcijų pristatymai: sausio ir liepos mėnesiais – vadinamosios aukštosios mados haute couture (pranc. haut aukštas, couture – siuvimas, siuvimo menas), žymiausių mados namų kolekcijų, pasiūtų dizainerių iš geros kokybės medžiagų daug rankų darbo, o spalio ir kovo mėn. – prêt-à-porter, t. y. masinės gamybos drabužių, kurie ne tokie prabangūs ir gerokai pigesni nei haute couture.

Juozo Statkevičiaus kolekcijos pristatymo VIP užkulisiai – vaizdo įraše:

Deja, anot J. Statkevičiaus, eiliniai gyventojai į tokias mados šventes niekaip nepatenka. Londone, Niujorke ir Paryžiuje į pristatymus kviečiami tik mados kūrėjus išlaikantys klientai, parduotuvių savininkai, prekiaujantys demonstruojamų kolekcijų gaminiais, pasaulio įžymybės ir pasaulinė mados žiniasklaida.

Lietuvoje nėra tokių prabangos parduotuvių – „Chanel“, „Versace“, „Christian Dior“ – todėl mūsų aprangos parduotuvių atstovams durys ten irgi užvertos.

Madų pristatymas yra brangus malonumas, tačiau, priešingai negu Paryžiuje, Vilniuje buvo galima atvykti į J. Statkevičiaus kolekcijos pristatymą ir tai, anot dizainerio, esminis skirtumas. Eiliniai prancūzai apie tokią galimybę net negali pasvajoti, įsitikinęs J. Statkevičius.

Juozo Stakevičiaus 2025 metų pavasario/vasaros kolekcijos pristatymo akimirkos – galerijoje:

Paryžiuje abejingų nepaliko

Anksčiau garsus šalies dizaineris lankėsi „Delfi“ studijoje ir laidoje „Delfi diena“ prakalbo ir apie savo sėkmingą sužibėjimą Paryžiuje. Pasaulio mados sostinėje patirta sėkmė ir džiugios emocijos jo neapleidžia iki pat šios dienos.

„Šiai dienai 21 milijonas žmonių pamatė mūsų tą pristatymą. Visą spalio mėnesį mūsų kolekcija buvo žiūrimiausia Paryžiuje – čia tikras faktas ir tikras dokumentas, nes aš turiu piaro grupę ir agentą, ir taip toliau, tad visa ta informacija yra surinkta ir jokio čia melo ar jokių melagienų nėra. Žodžiu, labai džiaugiuosi dėl to“, – „Delfi“ teigė mados korifėjus.

Į Paryžių J. Statkevičius kartu su gausia komanda buvo išvykęs dar rugsėjo pabaigoje ir ten abejingų jis tikrai nepaliko. Tai kuo puikiausiai įrodo ir vieši dizainerio įvertinimai – štai prancūzų leidinys „Luxury Touch“ J. Statkevičiaus kolekciją įvertino pagarbos ženklu komfortui ir nesenstančiai elegancijai.

„Tai yra labai teisinga. Aš suprantu ir gerbiu visas naujienas, ir taip toliau, bet, pavyzdžiui, jeigu jūs važiuojate į kelionę – mes negalime įsidėti švarkų su tokiais pečiais į didžiulį lagaminą. Mums reikėtų privataus lėktuvo. O kas turi privatų lėktuvą, jūs man pasakykite? Arba, pavyzdžiui, batai, kurie sveria 5 kilogramus ir tu gali įsidėti tik vieną porą – tai yra žiauriai nepatogu. Mūsų laikas turi būti greitas. Kai reikia rengtis, mes norime mažo, gražaus daikto“, – apie tai, kodėl jo drabužių kolekcija buvo pastebėta ir įvertinta būtent tokiame kontekste, prakalbo dizaineris.

Pasigenda įvertinimo ir palaikymo Lietuvoje

Apie tai, kad jo darbų, laiko ir investicijų neįvertina mūsų šalis, jos žmonės ir valdžia, J. Statkevičius viešai kalbėjo dar prieš išvykdamas į savo stulbinantį pasirodymą Paryžiuje. Šiandien dizaineris sako, kad tam tikro požiūrio pasikeitimo jis tikėtųsi būtent iš valdžios, mat šiandien pagalbos ranką rengiant grandiozinius šou jam ištiesia tik privatusis sektorius.

„Pavyzdžiui, jei šalis sakytų: mes negalime padėti, neturime pinigų, bet mes nuimame tau mokesčius 6 mėnesiams – aš tada kažkaip sukuosi ir darau, o dabar aš esu priverstas parduoti bilietus, nes aš kitaip negaliu išsimokėti apšvietimo. Lietuvoje daryti šou yra dar brangiau, negu Paryžiuje. Dabar bus 10 podiumų ir šviesa kainuoja tiesiog nežmoniškus pinigus. Pavyzdžiui, 40 tūkstančių. Man atrodo, kad tai yra labai daug, bet aš, aišku, noriu tokios šviesos, kaip Paryžiuje“, – šyptelėjo garsus dizaineris.

O kaip, Juozo akimis, atrodo Lietuvos žmonių požiūris į madą ir stilių?

„Aš manau, kad lietuviai tuo labai domisi, bet lietuviai turi tokį keistą, naują bruožą – pasipūtimą. Man nustebinti lietuvius yra daug sunkiau negu prancūzus, todėl, kad jie viską žino geriau už kitus. Nuvažiavome į Paryžių ir Paryžius pranešė, kad mes atvežėme naują madą, o čia, Lietuvoje, tu gali į sieną daužyti su galva ir dar vis negerai, ne taip“, – savo įžvalgomis dalijosi J. Statkevičius.

Taigi, pasak J. Statkevičiaus, mados industrijai mūsų šalyje augti dar tikrai yra kur.

„Normali šalis turėtų turėti madų industriją. Kaip jūs matote, per 30 metų – čia turbūt akmenėlis Dailės akademijai, kad ten sėdi profesorės ir mano kolegės, ir docentės, bet vardai, pasirodo, nieko nepadeda – mes neturime nei vieno kito dizainerio, kuris prasimuštų į pasaulinį lygį. Nenuėjo niekas nei iki Niujorko, nei iki Čikagos, nei iki Paryžiaus. Aš Paryžiuje jau 3 kartą, taigi aš galiu didžiuotis ir turiu, kuo didžiuotis“, – teigė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)