Moteris įsitikinusi, kad į skrydį patekti turėjo visas teises, nes buvo gavusi leidimą dėl koronaviruso pasitikrinti iškart atvykus į Kiprą. Žinoma moteris nusivylė „Wizzair“ avialinijų darbuotojų profesionalumu, nes šie, anot jos, net nesiteikė pasigilinti į problemą.
„Aš nebuvau vienintelis į lėktuvą neįleistas žmogus, Lietuvoje pasiliko ir viena šiauliečių šeima bei dar keletas asmenų. Iš viso tuo pačiu pagrindu neįleistų į lėktuvą žmonių buvo dešimt. Nežinau, kokiu tikslu jie norėjo skristi į Kiprą, tačiau mano priežastis paprasta – tai yra antroji šalis, kurioje gyvenu.
Prieš pats skrydį prie vartų darbuotojų mes paprašėme dar kartą paskambinti į Larnakos oro uostą ir patikslinti, ar tikrai mes neturime teisės į skrydį. Mums buvo pasakyta taip: „Mes neskambinsime, nenorime gadinti įmonės reputacijos. Jeigu mes jus įleisime į lėktuvą, ir kompanija už kiekvieną asmenį mokės po 3000 eurų baudos, ir kompanijos darbuotojai, kurie tuo metu buvo prie vartų asmeniškai turės susimokėti tam tikras baudas.
Vienintelė priežastis, kodėl jie nenorėjo pasigilinti – baimė susigadinti reputaciją. Neva jie jau lygiai tokiu pačiu atveju buvo skambinę ir teiravęsi. Sakiau jiems, kad tokių pačių atvejų nebūna, kiekvienas jų yra individualus. Mano atvejis – kitoks.
Man labai nepatiko ir tai, kad jie, norėdami išsiaiškinti, ar aš tikrai esu Kipro rezidentė, paskambino į Lietuvos migracijos tarnybą. Čia susižinoję, kad esu deklaravusi gyvenamąją vietą Lietuvoje, nusprendė atsisakyti mane priimti į skrydį.
Sakiau jiems, kad tai, jog aš deklaravau gyvenamąją vietą Lietuvoje ir iš čia neišsiregistravau bei toliau moku mokesčius toliau, nereiškia, kad aš nesu rezidentė Kipre, kur irgi moku mokesčius. Tuomet galime pasiimti praėjusių metų mokesčių deklaracijas ir pasižiūrėti, kurioje šalyje sumokėjau daugiau mokesčių“, – „Delfi“ pasakojo Vilija.
Negavusi leidimo skristi, moteris nenuleido rankų ir kreipėsi į „Wizzair“ kompaniją su pretenzijomis. Deja, sulauktas atsakas taip pat nenudžiugino.
„Jie visiškai neprofesionaliai atsakė į mano faktais paremtą pretenziją. Klientų aptarnavimo centro darbuotojas net neperskaitė mano laiško ir atrašė tiesiog taip: „Miss Ma, mes susiskambinome su kolegomis iš oro uosto ir sužinojome, kad jūs neturėjote prie savęs covid-19 testo, dėl to buvote neįleista į lėktuvą“. Kas čia per atsakymas? Tuomet aš pakartotinai atrašiau į laišką, vėl kreipiausi su pretenzija. Kreipiausi ir į savo banką, kuris išsiuntė užklausą aviakompanijai. Jeigu per 50 dienų nesulauks iš jų atsakymo, man automatiškai bus padengtos kelionės išlaidos“, – pasakojo V. Matačiūnaitė.
Žinoma lietuvė darkart kreipėsi ir į Kipro įstaigą, kuri yra atsakinga už patikrą dėl koronaviruso skrydžio į svečią šalį atveju. Gavusi patvirtinimą, ji darkart įsitikino, kad, kadangi yra Kipro rezidentė ir turi teisę čia gyventi, atlikti testą Lietuvoje jai nebuvo privaloma.
Ne gana to, Vilija pasakoja, kad prieš skrydį „Wizzair“ atstovai jos paprašė parodyti dokumentą, įrodantį, kad ji yra Kipro rezidentė. Tačiau moteris, kreipdamasi į Kipro atstovus, įsitikino, kad tokių dokumentų oro uoste turėti nereikia, nes prieš skrydį yra pildomos atitinkamos formos.
„Pasakiau „Wizzair“ darbuotojams, kad tokių dokumentų, kaip rezidento pažymėjimas ar buto nuomos dokumentai, įprastai niekur nesivežioju. Kipro atstovai taip pat patikino, kad aš neprivalėjau vežtis jokių dokumentų. Anot jų, man tereikėjo užpildyti formą, kurioje turėjau pažymėti, kad esu šalies rezidentė. Man aiškiai buvo pasakyta, kad turėjau būti praleista ir testą turėjau pasidaryti jau atvykusi į šalį“, – „Delfi“ sakė pašnekovė.
V. Matačiūnaitė jau įsigijo naują bilietą į Kiprą, ruošiasi koronaviruso testui Lietuvoje ir tikisi savo pamėgtą šalį pasiekti jau penktadienį. „Bet kuriu atveju, testą teks pasidaryti. Tačiau aš susirinkau visus dokumentus ir labai tikiuosi, kad penktadienį prie vartų stovės tie patys stiuardai“, – viliasi moteris.
„Delfi“ kreipėsi į „Wizzair“ atstovus, kurie dėl savo komandos narių darbo atsiprašė.
„Reguliavimai keičiasi kiekvienoje šalyje, todėl oro linijų bendrovė ir jos antžeminių paslaugų partneriai turi sekti greitai besikeičiančias taisykles. Apribojimai, reguliavimai ir kiti veiksniai, turintys įtakos skrydžių ir keleivių teisėms skristi, keičiasi kasdien. Kartais net oficialiuose kanaluose randama pasenusi informacija.
Tai, ar keleivis koronaviruso tyrimą gali atlikti jau nuskridęs į kitą šalį priklauso nuo šalies, į kurią vykstama, taisyklių. Vieningo ir tikslaus požiūrio nėra. Valstybė, reikalaujanti neigiamo koronaviruso testo rezultatų, gali atsisakyti įleisti keleivį į šalį, jei jis nepateikia neigiamo koronaviruso testo rezultatų. Kai kuriose šalyse keleiviai gali atlikti testą jau atvykę į šalį, tuo tarpu kitose šalyse reikalaujama testą būti pasidarius prieš lipant į lėktuvą.
„Wizz Air“ komanda privalo sekti ir laikytis nuolatos besikeičiančių reguliavimų. Atsiprašome už nepatogumus, kuriuos sukėlė ši situacija“, – apgailestavo „Wizzair“ atstovai.