„Parfumerija mane domino dar nuo paauglystės, tačiau rimčiau tuo domėtis pradėjau kažkur prieš 10 metų – viskas prasidėjo nuo vieno kvepalų buteliuko, tada – antro, trečio, kol galiausiai susikaupė kelių šimtų skirtingų kvapų kolekcija. Tačiau man to buvo negana – pradėjau domėtis ne tik pačiais kvepalais, bet ir tuo, kaip juos kurti, žiūrėti, kaip gaminamos įvairių nišinių kvepalų pakuotės, domėtis, kas patinka žmonėms, važiavau į įvairias parodas, išbandžiau tūkstančius skirtingų kvepalų, analizavau kitų parfumerių braižą“, – pasakoja G. Dovalcovienė ir teigia galiausiai pajutusi norą ne tik kolekcionuoti kvepalus, bet ir pati juos gaminti.

Nors savito ir išskirtinio aromato nišinių kvepalų populiarumas Lietuvoje auga jau ne vienerius metus ir, rodos, priartėjo prie piko, rasti, kur išmokti šio amato G. Dovalcovienei buvo tikras iššūkis, todėl profesionalios parfumerijos žinių teko semtis iš užsienio kūrėjų, ypatingai – mada ir kvepalais garsėjančių prancūzų, rašoma pranešime spaudai.

Unikali galimybė jaunimui

Vis tik norint įkurti verslą, vien ambicijų neužtenka. Pabaigusi kursus ir įsirengusi savo laboratoriją parfumerė susidūrė su kitu iššūkiu – žinių, kaip sėkmingai kurti savo prekės ženklą, trūkumu.

„Neturėjau nei jokių vadybos ar marketingo žinių, nežinojau, kaip teisingai paskirstyti dar nedidelius finansus, kaip atlikti rinkos tyrimą ir apskritai, koks turi būti verslo kūrimo procesas. Tačiau tuomet socialiniuose tinkluose pamačiau Inovacijų agentūros inicijuojamą programą „KickstartLab“, kurios tikslas – padėti jauniems žmonėms ištestuoti verslo idėjas, gauti ekspertų pagalbą jas vystant toliau, užmegzti naudingas pažintis.

Pagalvojau, kad tai tikrai puiki galimybė, todėl užpildžiau paraišką, netrukus sulaukiau skambučio su gera žinia, jog esu priimta į programą, o po keleto mėnesių – įkūriau nišinių kvepalų prekės ženklą „Ambrette“, – dalijasi moteris ir džiaugiasi galėjusi per daug metų sukauptą patirtį sudėti į savo produktą.

Gertrūda Dovalcovienė

Inovacijų agentūros Pažangos departamento Regioninės verslo transformacijos skyriaus vadovės Indrės Gendroliūtės-Gerulienės teigimu, Kauno ir Klaipėdos bendradarbystės centruose „Spiečius“ pernai vykusi programa – unikali galimybė jaunimui iki 30 metų patikrinti savo verslo idėjos potencialą kartu su profesionalų pagalba ir įgyti verslo vystymo žinių.

„Viena priežasčių, kodėl jauni žmonės nesiryžta kurti nuosavo verslo, yra nežinia, nuo ko pradėti, todėl mūsų tikslas – sukurti jiems tinkamą verslo inkubavimo infrastruktūrą, konsultuoti, padėti atrasti reikiamus kontaktus, rengti mokymus, įtraukti profesionalus-mentorius, galinčius padėti jauniems žmonėms drąsiau žengti pirmuosius žingsnius. Šiemet vėl organizuojama programa, kviečianti jau ne tik Kauno ir Klaipėdos, bet ir Šiaulių jaunimą iki 30 m. ateiti su idėjomis, įvertinti jų potencialą, paruošti sėkmingai plėtrai ir netgi pritraukti investicijų ir galbūt užauginti naują startuolį“, – teigia Inovacijų agentūros specialistė.

Išskirtinumas – rankomis dekoruoti kvepalų buteliukai

Aktyviai įsitraukusi į programas, G. Dovalcovienė džiaugiasi naujomis žiniomis, tvirtu pagrindu po kojomis ir ją supančia motyvuota bendruomene.

„Aplinkiniai vis dar stebisi, kaip taip greitai, vos per porą mėnesių, aš išsigryninau savo produkto idėją, įkūriau elektroninę parduotuvę ir pradėjau važinėti į įvairias parodas. „Spiečiuje“ vykę bendruomenės susitikimai, mus kiekviename žingsnyje lydėję mentoriai – didelis įkvėpimas ir motyvacija: atrodo, visą laiką jauti atsakomybę ne tik prieš save, bet ir prieš kitus, o tai, manau, labiausiai lėmė ir tokį spartų augimą“, – sako moteris.

Kalbėdama apie savo prekės ženklą, parfumerė teigia, kad jo išskirtinumas – rankomis dekoruoti kvepalų buteliukai, kurių kiekvieną paruošti pardavimui užtrunka valandą laiko. Būtent jie, G. Dovalcovienės teigimu, pirmiausia ir patraukia pirkėjo akį.

„Buvo labai sunku rasti tiekėjus, kurie galėtų pasiūlyti tai, ko norėjau aš – kažko įdomesnio, to, ko žmonės dar nebūtų matę. Įdomiais ir neįprastais kvapais pirkėjo jau nebesudominsi – nišinių aromatų lentynos yra pilnos kiekvieno skonį atitinkančios parfumerijos, tad mano išskirtinumas yra savitas dizainas“, – dalijasi ji ir teigia, kad ateities planuose – dar daugiau unikalumo, kadangi prekės ženklas gamins ir individualius užsakymus, leisiančius kiekvienam turėti individualų kvapą, sukurtą būtent jam.

Gertrūda Dovalcovienė

Parfumerijos meno mokys ir kitus

Pavertusi savo hobį verslu G. Dovalcovienė daugiau nei per 10 metų sukaupta patirtimi svajoja dalintis ir su kitais, todėl planuose – įvairios paskaitos ir renginiai apie parfumerijos meną ir jo paslaptis, kurių žmonės, nesidomintys šiuo amatu, paprastai nežino.

Paklausta, kokį patarimą galėtų duoti kitiems, dar tik svajojantiems, tačiau nedrįstantiems realizuoti savo svajonės, jaunoji verslininkė išskiria kelis.

„Svarbiausia – kiekvieną dieną daryti kažką, kad nors mažu žingsneliu artėtumėte savo tikslo link. Skirkite šiai idėjai bent valandą dienoje, jeigu neišeina – tuomet mintyse galvokite apie ją: kaip atrodys jūsų paslauga ar produktas, kokio pakuotės dizaino norėtumėte, kaip turėtų atrodyti jūsų internetinė parduotuvė... Svarbu, kad nepamestumėte savo idėjos ir mintys apie ją suktųsi nuolatos – pavyzdžiui, aš apie savo verslo idėją galvodavau tiek daug, kad visų kvepalų pavadinimai man kilo bemiegant: atsikeldavau vidury nakties ir tiksliai žinodavau, kaip bus pavadintas tam tikras kvapas.

Taip pat labai svarbu save apsupti motyvuotais žmonėmis, kurių užsidegimas tave patį stumtų į priekį – nors „Spiečiaus“ programos jau baigėsi, tačiau aš ir toliau vaikštau į bendruomenės susitikimus, nes emocijos, kurias ten patiri, ir aura, kuri tave supa – ypatinga“, – dalijasi G. Dovalcovienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)