Pasauliui truputį stabtelėjus atsiranda vis daugiau laiko atsigręžti į save ir mus supančią aplinką. Naujų potyrių tenka ieškoti ne kelionėse po svečias šalis, o kitur, pavyzdžiui, mene. Mantas Petruškevičius sukūrė augalų instaliaciją menininko Klodo Monė sodo tematika, kviečiančią atrasti naują santykį su meno apraiškomis mūsų kasdienybėje, rašoma pranešime spaudai.
„Ar įtartumėte, kad vonios ritualas gali būti ne tik atpalaiduojantis, bet ir įkvepiantis naujiems pojūčiams bei potyriams. Klausite, kaip? O jeigu įprasti šiuolaikiniai vonios dizaino atributai jūsų mintis nukeltų į Prancūzijos Živerni miestelį – ten, kur kasmet su dideliu entuziazmu pasikrauti estetikos pliūpsnio keliauja daugiau per pusė milijono lankytojų iš viso pasaulio? Kurdamas šią instaliaciją ir kviečiu apsilankyti būtent ten, nes ši vietovė garsėja žinomo impresionisto Klodo Monė sodais.
Didis prancūzų tapytojas jautė aistrą sodininkystei, domėjosi augalų kryžminimu, rinko egzotiškas augalų rūšis ir veisė naujas – kūrė sodą lyg meno kūrinį. Kita vertus, anuomet tai buvo savotiškas pabėgimas nuo dramatiško laikmečio: sodas tapo ramybės oaze, kurioje menininko mintys nukrypdavo nuo Pirmojo pasaulinio karo realybės ir išgyvenimų“, - pasakoja M. Petruškevičius.
Teatrališką Monė sodo atmosferą M.Petruškevičius su daugiau nei dešimties asmenų komanda atkūrė meninėje fotosesijoje. Įkvėptas vėlyvųjų dailininko darbų, tarp jų ir šedevro „Vandens lelijos“, iš gyvų gėlių ir modernaus dizaino praustuvų jis sukomponavo oazes, nukeliančias į ryškiaspalvę ir rudenišką garsaus tapytojo aplinką. Saulėgrąžos, tulpės, rožės, bijūnai, gebenės – erdvės nusidažė visomis įmanomomis žydinčios augalijos spalvomis: „Živerni sodai – vieni gražiausių pasaulyje. Šiam kūrybiniam projektui inspiravo impresionisto sode bei tapybos darbuose vyraujančios žydinčių augalų spalvos. Prancūziškas sodas, prancūzų meno pajautimas – visa susilieja į šią kūrybinę interpretaciją.“