Kampaniją, kurios idėja – sugretinti lūkesčius apie Vilnių ir realybę, ketvirtadienį viešai pristatė Vilniaus verslo plėtros ir turizmo agentūra „Go Vilnius“.

Buvo skelbiama, kad ja siekiama didinti miesto žinomumą tikslinėse turizmo rinkose, tai yra, Didžiojoje Britanijoje ir Vokietijoje, o kampanija meta iššūkį įsisenėjusiems stereotipams ne tik apie Vilnių, bet ir visą Rytų Europos regioną.

Nauja Vilniaus reklama:

Vis dėlto netrukus ši reklama socialiniuose tinkluose sukėlė didžiulę kritikos bangą. Internautai nesuprato, kodėl pasirinkta būtent tokiu būdu parodyti Vilniaus sostinę. Savo nuomonę apie naują reklamą išreiškė ir žinomi žmonės.

Štai rašytoja, žurnalistė ir nuomonės formuotoja Jurga Baltrukonytė klausė, ar tai ne pokštas. Ją taip pat nustebino, kad pirmoje vaizdo klipo dalyje rodoma „sovietinė skylė“.

„Apie Vilnių ir šaltibarščius

Prašau, pasakykite, kad kažkas, sukūręs ir patvirtinęs Vilniaus reklaminį klipą, per ilgai švenčia balandžio 1 ar kitas šventes. Tai pokštas, tiesa? Ir nekainavo pusės milijono mūsų pinigų?
Pirma klipo dalis, pati ilgiausia, atrodo tarsi filmuota mūsų nekenčiamų kaimynų iš r raidės, kurie galimai tik iš didelės malonės, galbūt gavę kyšį – kokių dešrų ar lietuviško sūrio, kaip buvo įprasta tarybiniais laikais, susimylėjo ir skyrė kažkiek sekundžių antrai daliai, kurią prijungdami kūrėjai panaudojo trankesnę muziką, kad atsibustų tie, kurie bežiūrėdami apsiverkė iš nevilties, nes didžiąją klipo dalį vaizduojama baisi sovietinė skylė, kurios niekas nenorime atminti, griauname paminklus, keičiame gatvių, mokyklų pavadinimus, literatūros sąrašus, o patyrę tokias traumas – geriančius, myžančius gatvėse tėvus, gydosi pas psichologus ar psichiatrus.

Užsieniečiai to nematė ir ar reikia jiems tai matyti? Sovietinę praeitį, jei galėtume, trintuku ištrintume, kad neliktų nė vieno vaizdo, matyto klipe. Mes išlipome iš duobės ir esame ant kalno. Gražaus, žalio, nuo kurio matyti pasaulis. Tiesą pasakius, klipų iki galo niekas nežiūri, nebent konkursuose, taigi didelis klausimas, kas išlauks tos trumputės šviesios dalies.

Vilniuje mano namai. Jei aš taip juos reklamuočiau, visi bijotų užeiti. Bet gera naujiena, kad lietuviški šaltibarščiai laimėjo pirmą vietą pasaulyje kaip skaniausia šalta sriuba!“ – rašė J. Baltrukonytė.

Savo nuomone pasidalijęs televizijos laidų prodiuseris Laurynas Šeškus išliko kategoriškas – garsus vyras pareikalavo, kad reklamos sklaida būtų sustabdyta.

„Buvau didelis G taško ir „Go Vilnius“ fanas. Suprantu ir gerbiu kūrybingus ir drąsius žmones. Suprantu, kad tie kas daug daro, dažnai padaro ir klaidų. Bet dabar labai prašau sustabdyti naujos reklamos sklaidą.

Manau, kad tai kenkėjiška visai inovatyviai investicijų ir partnerysčių ieškančiai Lietuvos industrijai. Dar blogiau, šiandieninėje situacijoje tai labai pavojinga, kad mes vėl būsim kvestionuojami ar esam neginčijama Europos siena ar kažkoks rytų paribys. Europoje jau užaugusi nauja karta, kuri neturi šių stereotipų ir mus mato visai kitaip, karta kuriai net Borato šlovingos šalies bajeriai jau yra sena praeitis. Dabar ne 2000-ieji, o 2024-ieji!

Aš pats per artimiausia dienas turėsiu daug darbinių tarptautinių susitikimų ir būčiau panikoj, jeigu žinočiau, kad tie žmonės spėjo šią reklamą išvysti. Sakysit, kad bijau ironijos? Nebijau, tik žinau, kad auditorija, kurį žiūrės šitą klipą greitai pamirš žinutę, o vizualai ir įspūdis jiems liks labai ilgam, tik, deja, pirmos klipo dalies. Sakot, kad kitaip būsim nuobodūs? Manau, kad geriau jau būt nuobodžiais europiečiais nei linksmais ir ironiškais pasaulio pakraščio gyventojais, kurie finale niekam nerūpi. Mes neprašyti traukiam savo kompleksus ir nepilnavertiškumo jausmą. Klipas yra „Go Vilnius“ paskyroje, aš jo nededu, kad neprisidėčiau prie platinimo. Pasiekti gerą sklaidą ir daug pasidalinimų negali būti savitikslis kampanijos dalykis. Ir dar kartą, su nuoširdžia pagarba kūrybiškumui ir eksperimentavimui“, – apie naują reklamą rašė L. Šeškus.

Reklamos sprendimas nepraslydo ir pro žymios aktorės Agnės Grudytės akis. Ji į tai pažiūrėjo su humoru.

„Halės turgus“ partizaniniu marketingu naudojosi dar gerooookai iki „Go Vilnius“ atneštos naujos mados. Viskas stabilu“, – kritikos neslėpė aktorė A. Grudytė.

Savo nuomone pasidalino ir buvęs Vilniaus meras Remigijus Šimašius. Šis sakė, kad šįkart su reklama nepavyko.

„Apie tą naująją Vilniaus reklamą. Vilnius geresnis ne tik už tipo ironiškąją pirmąją jos dalį, bet ir už nuobodžiąją antrąją dalį.

Nei pirma dalis yra Vilnius – jis niekad toks nebuvo, ir net tokio įvaizdžio neturi. Nei antra dalis yra Vilnius – Vilnius realybėje įdomus, spalvingas ir gyvybingas.

Žinau, kad žmonės stengėsi, bet šį kartą, manau, nepavyko“, – mintimis dalinosi R. Šimašius.

Socialiniuose tinkluose žinomas Benas Lastauskas atkreipė dėmesį, kad Vilniaus reklama tapo eiline proga lietuviams susipykti.

„Juokinga, kad Vilniaus reklama skirta pritraukti turistus, realiai tiesiog sukelia diskusijas ir pykčius tarp pačių lietuvių. Ir visada taip bus, mažos valstybės kompleksas bijoti, ką apie tave pagalvos kiti ir tai sureikšminti. Iš esmės visiškai nesvarbu, kokia ta reklama ir ką ten rodo, niekam neįdomu, tik mums patiems proga pasipykti.

Reiktų padaryti reklamą apie tai, kad Lietuva yra šalis, kurioje visi viską žino. Ir nufilmuot kaip babanė ant statybininko rėkia, kad ne taip dirba, kaip abiturientai švietimo ministrui aiškina, kad ne tokia sistema, kaip rinktinės treneriui autobuso vairuotojas, atvežęs komandą į rungtynes, aiškina, kokius derinius šiandien reikia daryt.

Lithuania – the country where everyone knows everything“, – svarstė B. Lastauskas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (36)