DELFI sulaukė skaitytojo žinutės su pastebėjimu, kad socialiniuose tinkluose aktyvi S. Milinytė galimai nusipirko ar kitaip įsigijo netikras anketas, siekdama greitos šlovės. Tiesa, tokias kalbas už Atlanto gyvenanti lietuvė neigia.
„Nepirkau, nes sekėjų nėra pirkti“, – tikino ji.
„Prieš metus „Twitter“ ištrynė milijardą vartotojų – visas paskyras, kurios nebuvo prisijungusios per pastaruosius metus. Šie žmones buvo paprašyti, jei ir norėtų grįžti, sukurti profilį iš naujo. Milijonus sekėjų prarado Katy Perry, Justinas Bieberis, Barackas Obama. Nemanau, kad JAV prezidentas pirktų sekėjus“, – juokėsi S. Milinytė.
Anot dainininkės, ji „Twitter“ anketą susikūrė dar 2009-aisiais metais, todėl tuo metu ją sekę žmonės bėgant laikui paprasčiausiai nebebuvo aktyvūs arba pasirinko kitus socialinius tinklus, pavyzdžiui „Instagram“. O faktas, kad dabar sekėjų paskyroje liko perpus mažiau, lietuvės nė kiek neliūdina.
„Labai džiaugiuosi, nes dabar yra super aktyvumas, smagu bendrauti, naudotis „Twitter“, kai yra tik aktyvūs profiliai. Mano anketa per mėnesį yra peržiūrima virš milijono žmonių. Statistikos nemeluoja, o jei kas mano, kad sekėjų galima nusipirkti – turėtų daugiau pasidomėti. Neišeina nusipirkti anketų, peržiūrų ir pan. Tuščias profilis be nuotraukos niekuo nepagelbės. Nei Bieberiui, nei Obamai nereikia neaktyvių vartotojų – jų nereikia ir man“, – DELFI pasakojo pašnekovė.
S. Milinytė sako, kad nepaisant „Twitter“ pokyčių, ji išliko pati populiariausia šios platformos vartotoja Baltijos šalyse.
„Svarbiausia tai, kad esu populiariausia vartotoja „Twitter“ tinkle iš visų Baltijos šalių. Tuo labai džiaugiuosi, nes kiekviena asmenukė būna pamatoma milijono žmonių ir man to užtenka per akis. Be to, aš nesu socialinių tinklų žvaigždė, influencerė, aš dainuoju ir dirbu prie tikrai didelių projektų, todėl man svarbu turėti aktyvius vartotojus, o ne jų skaičių. Man svarbu peržiūros, o ne tie žmonės, kurie jau seniai paliko „Twitter“, – tikino JAV gyvenanti lietuvė.
Katės ir pelės žaidimas
Tviterio atstovai tikina, kad pravalius platformą siekiama pagerinti visuomenės dialogus socialiniame tinklalapyje.
UCL tyrėjas Juanas Guzmanas, išaiškinęs šimtus tūkstančių robotų socialinėje žiniasklaidoje, sakė, kad tviteris ne vienerius metus nenorėjo ieškoti automatinių trumpųjų žinučių (angl. tweet) generuotojų.
„Iki šiol tviteris nelaikė robotų problema savo platformoje ir nedėjo pastangų jiems ieškoti, – teigė jis BBC. – Tik po „Brexit“ 2016 m. rinkimų, kai tie robotai sukėlė problemų, tviteris ir feisbukas ėmė rimtai į tai žiūrėti.
Tviterio saugumo ir patikimumo skyriaus vadovė Del Harvey mano, kad dabar labiau stengiamasi užtikrinti saugumą, nei skatinti žodžio laisvę. „Saviraiškos laisvė ne itin daug reiškia, jei žmonės nesijaučia saugūs“, – sakė ji.
Tviterio atstovas spaudai pabrėžė – paskyrų užblokavimas buvo „ilgai trunkančios veiklos, siekiant pagerinti viešų pokalbių tviteryje, kokybę“ dalis.
Atstovas spaudai priminė, kad buvo imtasi priemonių prieš 142 000 paskyrų turėtojų, parašiusių apie 130 mln. šlamšto pobūdžio trumpųjų žinučių tviteryje.
Praėjusių metų sausį tviteris įsigijo įmonę „Smyte“, kurios specializacija – kurti technologijas, padedančias žmonėms kovoti su šlamštu, apgaulėmis ir prievarta.
Tiesa, J. Guzmanas, kuris padėjo sukurti robotus susekančią programinę įrangą „Astroscreen“, sakė, kad tviteriui bus vis sunkiau susekti ir uždaryti netikras paskyras.
„Robotų gamintojai ir socialiniai tinklai žaidžia katę ir pelę – robotų kūrėjai staigiai atnaujina savo metodus, kad nebūtų susekti. Atsiradus galimybei bendrauti su dirbtiniu intelektu (automatizuotos žinutės, atsakinėjantys robotai ir pan.), ateityje robotus bus sunkiau susekti.“
Manoma, kad „Washington Post“ pranešimas buvo viena iš priežasčių, kodėl tviterio akcijų kaina sumažėjo 8,5 proc. (tai buvo didžiausias tviterio akcijų kainos sumažėjimas per tris mėnesius).
Finansinių tyrimų kompanijos „Morningstar“ analitikas Ali Mogharabis sakė, kad akcijos veikiausiai atpigo todėl, kad mažesnis vartotojų skaičius reiškia mažiau pelno iš reklamos.