Savo kolekcijoms pristatyti vien per pastaruosius mėnesius Lietuvos žvaigždes kvietėsi Liutauras Salasevičius, mados namai „Modi Du“, klaipėdietės Linos Zaveckienės prekinis ženklas „LiZa Svajos“.

Podiumu žingsniavo ir Natalija Bunkė, ir Oksana Pikul-Jasaitienė, ir Nijolė Pareigytė-Rukaitienė, ir daugybė kitų žinomų šalies moterų, sėkmingai realizavusių save kitose sferose.

Jolanta Sadauskienė: toks elgesys diskredituoja profesionalų mados verslą

Modelių agentūros „Modilina“ savininkė Jolanta Sadauskienė įžvelgia vieną esminę problemą – efektingus šou norintys surengti lietuviškos mados kūrėjai tam tiesiog neturi pakankamo biudžeto. „Pinigų neturi – elementari problema. Lietuva niekada netaps mados rinka. Tas lietuviško marketingo stebuklas nušauti vienu šūviu du zuikius... Jovalą surenka. Dievaži, iš kur prirenka tų moteryčių. Ir paleidžia jas ant podiumo. Toks elgesys diskredituoja profesionalų mados verslą. Manau, kad niekur Žemėje nėra analogo“, – savo poziciją dėstė mados agentūros atstovė.

Anot pašnekovės, Lietuva šiuo aspektu yra išskirtinė. Čia kiekviena gali būti manekene, bet mados srityje daugybe metų besisukanti moteris teigia, tai ir tai turi būti įrodyta: „Turi būti patirtis, darbai, atstovaujančios agentūros. Direktoriumi irgi ne kiekvienas gali būti. Juk reikalaujamas išsilavinimas, diplomas. Kiekviena save gerbianti įmonė nesamdys žmogaus, neturinčio tinkamo išsilavinimo. Tačiau Lietuvos dizaineriai ima bet ką. Toks lietuviškas fenomenas. Visos eina podiumu, bet tikrai jos nėra manekenės“.

J. Sadauskienė atskleidė ir profesionalių modelių honorarus. „Standartinės manekenės, nieko dar per daug nepasiekusios, neturinčios šešiolikos viršelių ar gerų darbų savo portfolio, standartiškai kainuoja 200 litų. Tai jeigu dizaineris negali mokėti net tiek, tai apie kokią madą mes kalbame. Iškrypimas rinkoje, – kirčių mados kūrėjams negailėjo ji. – Kur išneša metro aštuoniasdešimties kartis, o kur išbėga apvali silikoninė mergytė. Kažkoks keistas lietuviško grožio standartas ir marketingo supratimas. Mada turi būti rodoma ant modelio, o ne ant bet ko. Chirurgo mėgėjo irgi nesileidi operuojamas“.

Kostiumų dailininkė, stilistė Agnė Jagelavičiūtė: jeigu yra pretenzija parodyti savo kūrybą, būtų daug adekvačiau rodyti ją ant modelių

A. Jagelavičiūtė sako, kad kartą kitą išvysti žinomas moteris ant podiumo įdomu ir jai pačiai, bet kai tai vyksta keturis kartus per mėnesį, stilistei pradeda pabosti.

Ji nesunkiai atranda ir tokio dizainerių elgesio motyvų. „Čia veikia paprasti dirgikliai. Žmonėms įdomu apžiūrinėti garsenybes ir pamatyti, kad jos irgi turi trūkumų. Jeigu įsivaizduojame, kad tos žvaigždės yra kasdieniškos moterys, tai tuomet ant jų reikėtų dėti ir kasdienius rūbus. Jei yra specifinė mada, pretenzingi kirpimai, tai norėtųsi tai matyti ant modelio. Dabar tiesiog matai demonstruotojo neatitikimą standartui. Žmonės nelabai mato tuos drabužius“, – naujienų portalui DELFI kalbėjo stilistė.

Agnė Jagelavičiūtė (Šiuolaikinio dizaino galerija), M. Žičiaus nuotr.

Moteris aiškina, kad šį populiarų sprendimą dizaineriai kartais galbūt priima ir siekdami didesnio susidomėjimo savo kolekcijomis. Žinomas veidas neretai tampa garantija, atveriančia galimybe patekti į naujienų portalus ir gyvenimo būdo žurnalų puslapius: „Jeigu demonstruoji ant žinomo modelio, tu tiesiog garsini savo vardą. Jeigu yra pretenzija parodyti savo kūrybą, būtų daug adekvačiau rodyti ją ant modelių. Jie tam ir sukurti. Tada neblaško krūtys, galų gale, išankstinė nuomonė apie tą žmogų“.

Ant podiumo ji mielai matytų Editą Vilkevičiūtę, Simona Starkutę ir kitas garsias lietuvaites, profesionalias manekenes: „Tai aš suprasčiau, bet ir tai erzintų, nes jos yra per didelės įžymybės. Jos galėtų išnešti nebent paskutinę suknelę. Turi eiti vienodos merginos, ganėtinai jaunos, be svorio ir metų naštos“.

A. Jagelavičiūtė anksčiau pati yra žingsniavusi podiumu, tačiau rezultatu patenkinta nebuvo. „Buvo labai blogai. Aš pasižiūrėjau iš šono – viskas labai blogai, neturiu duomenų“, – savikritikos sau negailėjo ji. 

Dizaineris Liutauras Salasevičius: dzin ta nuomonė

L. Salasevičius, praėjusį penktadienį pristatęs didelio atgarsio sulaukusią suknelių kolekciją „Šou“, sako, kad jo kurtas sukneles demonstravo jo klientės ir bičiulės: „Gaunasi kaip barteris. Jos paprašo paskolinti rūbų, o aš paprašiau jų pademonstruoti kolekciją“.

Dizaineriui kilęs sujudimas ir diskusijos kelia juoką. „Jei būna modeliai, tai blogai – be figūrų, kartys. Dabar demonstravo ne manekenės. gal ūgio neturi, kai kurios stambesnės gal, bet ir vėl blogai. Man, atvirai pasakius, dzin ta nuomonė. Čia buvo mano pristatymas. Ką norėjau, tą ir padariau.“ Dizaineris mano, kad garsios moterys savo darbą atliko nepriekaištingai, o jų darbo rezultatu vyras liko patenkintas.

„Aš tos reklamos jau prieš šimtą metų prisidaręs“, – argumentus apie nemokamos reklamos troškimą atrėmė mados kūrėjas.

Dizainerė Diana Vapsvienė: mes netaupėme pinigų

Antradienio vakarą „Lofte“ garsios Lietuvos moterys pristatė ir mados namų „Modi du“ kolekciją. Podiumu ir vėl žingsniavo aktorės, dainininkės. TV laidų vedėjos, žmonos, mamos ir visuomenės veikėjos.

„Modi Du“ atstovė sako, kad pradėję organizuoti šį renginį jie kreipėsi ir į modelių agentūrą, bet vėliau buvo nuspręsta surengti dar vieną šou su šalies garsenybėmis: „Kad kiekviena mano klientė, kiekviena moteris, kuri norėtų dėvėti šį rūbą, pamatytų jį ant normalios moters, normalaus ūgio, normalaus kūno sudėjimo. Pagrindinė idėja buvo tokia – padaryti šou, kad kiekviena moteris galėtų įsivaizduoti, kaip jį atrodytų su šiais drabužiais“.

Anot pašnekovės, modelių agentūrose sutinkamas aukštų ir lieknų merginų tipas neatitinka to, kas yra matoma Lietuvos gatvėse bei neatspindi dizainerės susikurto klientės įvaizdžio: „Mano kolekcija skirta realiai moteriai“.

„Aš manau, kad visi modeliai, kurie buvo ant podiumo, būtų atėję ir pas mane į svečius pažiūrėti pristatymo. Aš mačiau jų norą dalyvauti, jos mėgsta mano drabužius, tai kodėl jos negali jų pademonstruoti? Tai nebuvo būdas jų tiesiog prisikviesti bet kokia kaina“, – kalbėjo D. Vapsvienė.

Kaltinimus neva dizaineriai gaili pinigų profesionaliems modeliams, ji atremia: „Man gavosi brangiau atsiskaityti su esamais modeliais negu samdyti profesionales. Dabar aš išleidau daugiau“.

Kaip ir L. Salasevičius, D. Vapsvienė rezultatu liko patenkinta: „Aš gavau tikras moteris, gražaus sudėjimo. Mes netaupėme pinigų. Apie finansus net negali būti kalbos“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (200)