ESO: deklaruoti tikslius suvartojimo duomenis – svarbu kiekvieną mėnesį
Kaip anksčiau pasakojo R. Lukoševičiūtė-Daudienė, ESO darbuotojai teigė, kad jos šeima elektros suvartojimą pildė „ne visai teisingai“. Visgi tokiu paaiškinimu Rūtai buvo sunku patikėti. „Kokiai netvarkingai reikia būti, kad taip pildyčiau sąskaitą?“ – samprotavo ji.
„Delfi“ dėl sudetingos situacijos susisiekė su ESO. Žemiau dalinamasi operatoriaus atstovės komentaru. Pašnekovė pabrėžė, kad deklaruoti tikslius suvartojimo duomenis – svarbu kiekvieną mėnesį
„Mums ši situacija yra žinoma, nes skaitiklio (neišmanaus elektros energijos apskaitos prietaiso) duomenis birželio pabaigoje nurašė ESO rangovas ir tuo metu užfiksavo 103 677 kilovatvalandes. Liepos pradžioje (07.04) objekte lankėsi ESO inžinierius ir užfiksavo 103 925 kilovatvalandes. Tarp šių dviejų nurašymų buvo pora savaičių ir per šį periodą susidarė 248 kwh suvartojimas.
Klientės pateiktoje nuotraukoje (09.09) – rodmenys 105 173 kwh (nuo nurašymo 07.04 praėjo šiek tiek daugiau, nei du mėnesiai, suvartojimas – 1248 kwh).
Pagal sistemoje matomus rodmenis pamėnesiui, duomenys buvo deklaruojami nereguliariai ir mokama deklaruojant numanomą suvartojimą, nors faktinis suvartojimas buvo didesnis. Taip susidarė skirtumas ir pagal tai nepriklausomas elektros energijos tiekėjimas (ne ESO) paskaičiavo sąskaitą. Klientė turi kreiptis į nepriklausomą tiekėją (ne ESO), kuris tiekia jos nurodytame objekte elektros energiją ir kartu ieškoti sprendimo.
Mes taip pat bendraujame su kliente: atsakome į kylančius klausimus, pasiūlėme dabar turimą skaitiklį ištirti nepriklausomoje laboratorijoje ir instaliuoti išmanųjį elektros energijos apskaitos įrenginį. Pastarasis ateityje padės išvengti tokių nesklandumų.
Atkreipiu dėmesį, kad deklaruoti tikslius (faktinius) suvartojimo duomenis yra labai svarbu kiekvieną mėnesį. Tą būtina daryti reguliariai, tuomet nesusidaro nei mažesni, nei didesni skirtumai. Dabar tikslias sąskaitas pagal faktinius suvartojimo duomenis kiekvieną mėnesį gauną daugiau 900 tūkst. elektros vartotojų visoje šalyje, kuriems įdiegti išmanieji skaitikliai. Pastarieji faktinius elektros energijos rodmenis automatiškai nuotoliniu būdu persiunčia nepriklausomam tiekėjui ir sąskaitos išrašomos tikslios.
Pridedu nuorodą, kur rasite daugiau informacijos apie būtinybę kiekvieną mėnesį deklaruoti faktinius elektros energijos suvartojimo duomenis“, – teigė atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.
Rūta Lukoševičiūtė, gavusi skausmingą sąskaitą, tūnojo tamsoje
Socialiniame tinkle Rūta pasidalijo vaizdo įrašu, kuriame papasakojo apie susiklosčiusią situaciją.
„Sėdžiu tamsoje ir tam yra labai rimta priežastis. Buvo pas mus atvažiavę iš ESO, patikrino mūsų skaitiklių duomenis. Ir ką. Ir gaunu sąskaitą, kuri siekia nei daug, nei mažai – 7951,60 eur. Kai parašiau jiems laišką, jie paaiškino, kad pildžiau elektros suvartojimą ne visai teisingai. Kokiai netvarkingai reikia būti, kad taip pildyčiau sąskaitą?“ – vaizdo įraše skelbė R. Lukoševičiūtė-Daudienė.
„Delfi“ susisiekus su Rūta, ji pasakojo sužinojusi, kad panašiose situacijose atsidūrę žmonės dažnai teisybės ieško per teismus. Tačiau pasiseka retam.
„Tai iš tikrųjų labai didelė suma, nukritusi iš dangaus. Juk vis tiek kiekvieną mėnesį moki. Aš suprasčiau, jeigu už elektrą iš viso nebūtume mokėję penkis-šešis metus. Vilčių, kad pavyks kažką įrodyti, turiu nedaug. Jie sako, kad aš tiesiog neteisingai deklaravau duomenis ir dėl to susidarė 34 tūkst. kv. paklaida“, – pasakojo R. Lukoševičiūtė-Daudienė.
Rūtai pasidalijus savo istorija socialiniame tinkle, atsirado nemažai panašaus likimo žmonių. Štai, viena komentatorė sulaukė ir dar didesnės sąskaitos – 20 tūkst. eurų.
„Daug kas man asmeniškai rašė. Bet gal nenori viešumo. Sulaukiau daug palaikymo ir panašių, net dar baisesnių istorijų. Esu ne viena tame kelyje, bet nežinau, ar turiu tiek jėgų bei kompetencijos įrodyti, kad tikrai nesu tiek skolinga. Gali kažkas neatitikti, tikrai žmogiška. Bet aš nežinau, ką mes čia galėjome daryti su tiek elektros. Bananus auginti? Čia net nežinai, su kuo čia kovoti“, – „Delfi“ komentavo moteris.
Rūta, sugebėdama pašmaikštauti iš šios nepavydėtinos situacijos, sakė, kad neseniai praūžusi audra, kuomet teko kurį laiką pagyventi išvis be elektros, buvo puikus įvadas. „Pasipraktikavome“, – nusijuokė pašnekovė.