Socialiniuose tinkluose plinta R. Berankio vardu neteisėtai besinaudojančių aferistų pinklės, apie kurias sportininkas pasirinko nenutylėti ir įspėti jį sekančią auditoriją internete.

Aferistų pateiktoje reklamoje skelbiama, kad R. Berankis neva švaistosi pinigais, o pranešimas, primenantis straipsnį, sufleruoja, jog jį spustelėjus bus atskleista didžiulių turtų paslaptis.

„R. Berankio pastaroji savaitė neįtikėtina. Ar visa tai tik iš teniso? Atskleista daugiau detalių“, – taip lengvatikius vilioja internetiniai sukčiai.

Norėdamas išvengti galimų aukų, garsus sportininkas savo profilyje pasidalino įspėjimu.

„Dėmesio! Panašu, kad ir aš sulaukiau sukčių dėmesio.

Skubu pranešti, kad internete pasklidusi informacija, kurioje aš neva siūlau kažkokius stebuklingus maisto papildus ar išmokysiu, kaip užsidirbti milijonus pinigų yra grynas melas ir neteisėtas mano vardo naudojimas.

Neužkibkite ir netikėkite šiomis melagingomis reklamomis, o geriausia – net neatidarykite tokių nuorodų!“ – įspėjo garsenybė.

Jokia paslaptis, kad technologijos tobulėja, deja, tuo naudojasi ir piktavaliai, tad veiksmingiausias įrankis šioje kovoje, pasak ekspertų, gali būti tik vienas – ugdomas žmonių sąmoningumas.

„Visas pasaulis seniai turi šią problemą, tik Lietuvoje ji iki šiol su ja nebuvo susidurta tokiu dideliu mastu. Atskirti, kas tikra, o kas ne, darosi vis sunkiau – dabar turime netikrus tinklapius, melagingus tekstus, bet pasaulyje jau atsiranda netgi suklastoti video įrašai, pavyzdžiui, su žymiais politikais. Vienintelis būdas su tuo kovoti – didinti žmonių sąmoningumą.

Pirmiausia reikia visiems įkalti į galvas, kad reikia patikrinti informacijos nuorodą, kad ji būtų ne tik panaši, o iš išties tikro patikimo tinklapio. Ir jei kažkas atrodo per gerai, kad būtų tiesa – iš karto reikia tikrinti šaltinį, įvertinti, kas yra siuntėjas, koks yra kontekstas, o ne skleisti tokią žinią toliau, ir jokiu būdu negalima neįsitikinus šaltinio autentiškumu vesti savo duomenų ar, tuo labiau, vykdyti kokių nors mokėjimų“, – kiek anksčiau šia tema Delfi komentavo Lietuvos marketingo asociacijos (LiMA) valdybos narys Andrius Milinavičius, kuris pridūrė, kad tokie ir panašūs atvejai ateityje gali tik dažnėti.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)