Su nuomonės formuotojais bendradarbiaujančios įmonės atstovė: atsiranda tokių, kurie pakoreguoja įmonės planus
Įmonės, kurios pavadinimas redakcijai žinomas, atstovė teigia, jog bendravimas su nuomonės formuotojais bėgant laikui kinta.
„Pastebėjau, jog nuo 2019-ųjų bendravimas su vadinamaisiais influenceriais yra nusistovėjęs ir maždaug aiškus, tačiau prieš penkerius metus nutikdavo neįtikėtinai keistų dalykų. Pavyzdžiui, nuomonės formuotojas vieną mėnesį reklamuodavo mūsų produktą, o jau kitą mėnesį – artimiausio konkurento produktą. Aš manau, kad jei tu savo sekėjams rodai vieną padažą, tai esi siejamas su tuo produktu ir kito padažo reklamuoti nereikėtų. Tačiau nutikdavo būtent taip“, – pasakoja įmonės atstovė.
Moteris teigia, jog per ilgametę darbinę patirtį jai teko bendrauti ir su tokiais gerai visiems pažįstamais nuomonės formuotojais, kurių pagrindinis tikslas buvo užsidirbti kuo daugiau pinigų, dažnai neatsižvelgiant į kitas aplinkybes.
„Teko susidurti su atvejais, kai nuomonės formuotojas po įrašu palieka ne tą grotažymę, pavyzdžiui, konkurentų įmonės. Didžiausias aktyvumas įprastai būna per pirmąsias minutes, ir tada tu supranti, kad visi pamatė ne užsakovų, o konkurentų reklamą. Tuomet mąstydavome, kaip elgsimės toliau, – ar bendradarbiausime su nuomonės formuotoju, ar jis pasiūlys kitą įrašą, ar neims už tai pinigų. Ne paslaptis, kad yra influencerių, kurie viską daro tik dėl pinigų, – atskleidžia įmonės, kurios pavadinimas redakcijai žinomas, atstovė. – Tokiam nuomonės formuotojui nereikalinga draugystė su prekės ženklu, jam nereikia jokių toliaregiškų idėjų, pamąstymų, kas bus toliau. Jam tiesiog šiandien reikia labai daug pinigų.“
Delfi moteris atskleidžia, kad daugiausia tokių žmonių visgi yra tarp populiariausių nuomonės formuotojų.
„Įprastai jie dirba tokiu principu – jeigu jums netiko tai, ką padariau, kitą kartą tiesiog manęs nesamdykite. Žinote, o mes jų ir nesamdome, mums jų ir netrūksta. Visgi lazda turi du galus, o žmonės, kurie galėdavo sau tai leisti, dabar gyvena jau truputį kitokį gyvenimą“, – teigia atstovė.
Darbas su nuomonės formuotojams atstovaujančiomis agentūromis, pasak moters, dažniausiai būna šabloninis. Jos padeda surinkti reikalingus skaičius, tačiau retai į situaciją pažiūri kūrybiškai. Atstovė prisipažįsta, jog jos atstovaujama įmonė renkasi bendradarbiauti su nuomonės formuotojais tiek per agentūras, tiek tiesiogiai.
„Priklauso nuo to, ko tuo metu mums reikia. Sfera, kuriai atstovauju, yra labai rimta, todėl renkamės žmones, kurių nuomonė nepriekaištinga, kurie turi nepriekaištingą įvaizdį. Idealu, jei nuomonės formuotojas turi gražią šeimą, su kuria puikiai sutaria, nebijo parodyti vaikų. Svarbu subjektyvi nuomonė, – teigia moteris. – Apskritai paskaičiuoti konkrečią naudą, gautą iš nuomonės formuoto reklamos, yra gana sudėtinga. Vienintelis būdas – į įrašą įdėta nuoroda, kurią vartotojai gali paspausti. O šiaip, juk bendravimas su influenceriais tikrai nėra greitas pardavimas, kaip daugelis įsivaizduoja. Tai – ilgalaikis procesas.“
Kartą įmonei teko nutraukti bendradarbiavimą su žinomu nuomonės formuotoju dėl susitarimo nevykdymo. Redakcijai žinoma moteris teigia, kad tokių atvejų retsykiais išties pasitaiko.
„Kartą užsakėme įrašą, tačiau nesusitarėme dėl tikslaus laiko. Aplinkybės susidėliojo taip, kad tą savaitę įrašas neturėjo būti publikuotas, apie tai perspėjome nuomonės formuotoją, su kuriuo bendradarbiavome. Jis atsisakė paskelbti įrašą kitu laiku, akcentavo, jog jam neįdomu ir kad planas jau yra padarytas. Pasitaiko ir tokių atvejų, – šypteli redakcijai žinomos įmonės atstovė. – Čia lyg nusipirkus lėktuvo bilietą – jei negali skristi, tas bilietas „nuplaukia“. Taip ir mūsų atveju – kartais atsiranda tokių, kurie pakoreguoja įmonės planus. O su itin žinomais žmonėmis tikrai labai sunku.“
Optikos kompanija: reklamuoja mūsų akinius, o fone – kitos optikos logotipas
Optikos „Fielmann“ komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovė Jūratė Kersnauskė teigia, jog per daugelį metų darbo su nuomonės formuotojais įgijo skirtingos patirties.
„Su micro influenceriais dirbame tuomet, kai norime naują produktą pristatyti rinkai ir papasakoti eilinio socialinių tinklų vartotojo patirtį. Galioja sąlyga, kad visi įrašai, prieš pasirodant socialiniuose tinkluose, turi būti suderinti su mumis. Su macro influenceriais dirbame kitokiais principais. Visų pirma, bendraujame su jais tik tiesiogiai. Pasitikime nuomonės formuotojų profesionalumu, tad kontrolės čia nebelieka arba ji labai minimali, – sako vienos didžiausių Lietuvos optikų atstovė. – Kadangi atstovaujame daugeliui skirtingų garsių mados namų, kiekvieni jų turi savo filosofiją, unikalų stilių ir liniją. Norėdami pristatyti vienų ar kitų mados namų naujienas, labai kruopščiai apgalvojame, kuris macro influenceris galėtų tiksliausiai perduoti mados namų skleidžiamą žinutę. Pavyzdžiui, Naglis Bierancas puikiai atitinka „Ray-Ban“ prekių ženklo stilių, Gintarė Gurevičiūtė atstovauja mados namams PRADA“.
„Fielmann“ atstovė teigia, jog toks reklamos būdas išties pasitvirtina.
„Labai svarbu, koks veidas kokį prekių ženklą pristatys. Sėkmės raktas – asmenybės sinergija su prekių ženklu. Žvelgiant į rezultatus, garsių prekių ženklų akinių pardavimas nuosekliai auga, viena to priežasčių – bendradarbiavimas su nuomonių formuotojais“, – įsitikinusi J. Kersnauskė.
Prakalbus apie nemalonias situacijas ar nesutarimus, „Fielmann“ atstovė neslepia, jog pasitaiko visko.
„Dažniau nesusikalbėjimų būna su micro influenceriais, o su savo srities profesionalais nesame turėję didesnių bėdų. Labai svarbu konkrečiai suformuluoti užduotį. Labai smagu, kai didesnieji influenceriai patys pasiūlo idėjų, kad efektyviai būtų pasiektas mūsų iškeltas tikslas. Dažnai didieji influenceriai daro daugiau, nei buvo susitarta, – to priežastį galėčiau įvardyti tą patį asmeninį ryšį ir dėmesį“, – teigia J. Kersnauskė.
Pasak optikos tinklo atstovės, dirbant su nuomonės formuotojais, nutinka įvairių situacijų. Kai kurios iš jų kelia šypseną, kitos tiesiog stebina.
„Esame turėję situaciją, kai viena nuomonės formuotoja reklamavo akinius nuo saulės, tačiau ne prieš mūsų, o prieš konkurentų optiką su ryškiai matomu jų logotipu. Su keistomis sąlygomis iš influencerių pusės dar nesame susidūrę, visuomet puikiai pavyksta susitarti dėl visų niuansų, bet vėlgi – to priežastis neabejotinai yra glaudus ryšys ir mažos netikėtos staigmenos iš mūsų pusės jiems. Štai Naglis Bierancas paskandino jūroje savo mėgstamiausius akinius, mes sureagavome iš karto – užsakėme naujus, o, Nagliui atvykus jų atsiimti, optikos komanda sudainavo „Palangos jūroj nuskendo mano meilė...“, – šypteli įmonės komunikacijos ir viešųjų ryšių vadovė.
Sveiką maistą tiekianti įmonė: nėra tokio fenomenalaus nuomonės formuotojo, kuris galėtų reklamuoti bet kokią prekę
Sveiką maistą į namus tiekiančios įmonės „7pack“ direktorius Mindaugas Katelynas sako, jog bendradarbiavimas su nuomonės formuotojais įprastai pasiteisina, tačiau labai svarbu pasirinkti tinkamus žmones.
„Prekių ženklas privalo padaryti savo namų darbus dar iki pradedant bendradarbiauti su nuomonės formuotoju. Esamas like'ų ar įsitraukimų skaičius vargu ar gali pasitarnauti kaip būsimų naudos prognozių matas. Geriausia grąža yra pasiekiama radus nuomonės formuotoją, kuriam iš tikrųjų jūsų produktas teiktų naudą, kuris pats ateityje galbūt tą prekę ar paslaugą įsigytų. Tarytum nuomonės formuotojas būtų labiau produkto gerbėjas, o ne reklamuotojas. Tačiau tai nėra lengva padaryti, bet rinka neabejotinai sukasi į tą pusę. Eteris, persotintas netikrumo jausmo, organiškai valosi, nes klientas (arba turinio vartotojas) darosi išmintingesnis“, – teigia įmonės „7pack“ direktorius.
M. Katelynas pripažįsta, jog svarbu pasirinkti tokį nuomonės formuotoją, kuris atitinka įmonės vertybes, tikslus ir formuoja tinkamą žinutę sekėjams.
„Būta ir nusivylimų, tačiau piktybinių pažeidimų vis dėlto pavyko išvengti. Svarbiausia – nesukelti lūkesčių per aukštai. Svarbu suprasti, kad nėra tokio fenomenalaus nuomonės formuotojo, kuris galėtų reklamuoti bet kokią prekę, – įsitikinęs M. Katelynas. – Visi supranta, kad šis reklamos būdas turėtų nešti naudą, bet kiek, kaip ir kada, atsakyti sudėtinga. Likusiai daliai galima pritaikyti vieną taisyklę: leisti nuomonės formuotojui pačiam nuspręsti, kaip produktą įlieti į savo srautą. Jeigu nuomonės formuotojas pasirinktas tinkamai, didelė tikimybė, jog šią užduotį jis atliks gana gerai.“
Pasak M. Katelyno, šiandien vartotojai greitai atskiria nuoširdžią reklamą.
„Turbūt keisčiausios situacijos yra tos, kai nuomonės formuotojas klaidina savo auditoriją komunikuodamas viena kitai prieštaraujančias žinutes beveik tuo pačiu metu. Vieną dieną liaupsina sveiką maistą ir komunikuoja apie jo naudą, o kitą dieną jau fotografuojasi greitojo maisto restorane. Šiais laikais auditorija labai greitai atskiria, kuri reklama nuoširdi“, – įsitikinęs „7pack“ vadovas.