Dvi dienas truksiančių varžybų apdovanojimų ceremoniją ves Mindaugas Stasiulis ir Justinas Jankevičius, o šventę vainikuos nemokamas Donato Montvydo koncertas, rašoma pranešime spaudai.

Nekantraudami vėl patirti saugaus adrenalino jausmą, kalbinti žinomi žmonės sutiko papasakoti apie „išmėgintus“ eismo įvykius, vairavimo praktiką bei didžiausias gyvenime patiriamas baimes.

Šiurpą kelia nardymas ir vorai

Televizijos ir radijo laidų vedėjas Žygimantas Stakėnas vairuoti automobilį išmoko ir teises išlaikė 2000 metais – tuomet, kai baigė vidurinę mokyklą. Bet po to dešimt metų vairavo ne pats, o naudojosi viešojo transporto ar taksi paslaugomis.

„Nors esu adrenalino gerbėjas, man, tuo metu, vairuoti ne itin patiko. Tai ir nevairavau“, - juokauja žinomas vyras.

Nors įvairūs ekstremalūs iššūkiai jo kraują kaitina maloniai, Ž. Stakėnas prisipažino turįs ir baimių. Pavyzdžiui, uždusti. Dėl šios fobijos jis niekuomet net nemėgino povandeninio, giluminio nardymo.
Aktorė Lina Bražinskaitė, kitaip nei Žygimantas, automobilius „prisijaukino“ jau vaikystėje. „Pavairuoti“ baltą žiguliuką jai, dar ikimokyklinukei, leisdavo tėtukas. Visas kelių eismo taisykles ji perprato 14 metų, o teises išlaikė po ketverių – per aštuonioliktąjį gimtadienį.

L.Bražinskaitė vairuoti mėgsta, yra dalyvavusi ne vienose damų lenktynėse.

„Kelyje elgiuosi saugiai, bet greičio nebijau. Turiu kitokių mane neraminančių objektų nei mašinos. Ir tai – vorai! Ne tie mažyčiai, o tie nemalonūs, didesnieji! Kartą, vorui užropojus ant manęs, net buvau nualpusi“, - prisimena pašnekovė.

Teises „pakrikštijo“ policija

Žinomo šokėjo Sauliaus Skambino baimės susiję su vienatve.

„Jei norite mane nubausti, uždarykite ilgesniam laikui vieną namuose“, - atvirauja Saulius.

Nors jis buvo iš tų, kurie vairuoti automobilį išmoko dar paauglystėje, keliuose stengiasi propaguoti saugųjį važiavimą.

Šokėjui pajusti automobilio valdymo malonumą padėjo krikšto mamos vyras. Sauliui viešint kaime, jis vis pakviesdavo jaunuolį vykti kartu žvejoti ir leisdavo atokiuose žvyrkeliuose sėsti už vairo.

S. Skambinas iki šiol prisimena pirmąjį savo eismo įvykį. Jis ką tik buvo gavęs vairuotojo pažymėjimą ir iš sutaupytų pinigų įsigijęs „BMW“ automobilį.

„Žioplas buvau. Nespėjau paspausti stabdžių ir... atsitrenkiau į policijos pareigūnų mašiną!”, - dabar, prisimindamas vairavimo karjeros pradžią, šypsosi pašnekovas.

Pirmoji kelionė už vairo įsiminė ir reperiui Julian Verdee. Tuomet jam buvo septyneri, o kaip valdyti transporto priemonę parodė senelis. Atlikėjas per visą laiką tėra patyręs vieną rimtesnį eismo įvykį – įvažiavo į metalinį šiukšlių konteinerį ir ilgokam laikui prarado teisę vairuoti.

Julian Verdee save vadina gana ekstremaliu žmogumi - šuoliai su parašiutu ar guma nuo tilto, patys pavojingiausi atrakcionai bei kitos panašios pramogos jam nėra naujiena. Bet per karantiną reperį aplankė ir naujas potyris – baimė skristi lėktuvu.

„Man net silpna, kai suprantu, kad aš nevaldau „to daikto“. Tai kelia nepasitikėjimo jausmą“, - paaiškina Julian Verdee.

Užteko vieno „pasivartymo“

Dainininkas Igoris Jarmolenka – Garas sako, jog kažkada buvo laikas, kai norėjosi „kuo aukščiau ar kuo stipriau“.

„Juk vairuojant būna visko. Ir „užkaltų“ variklių, ir pradurtų padangų, ir per lietų neveikiančių valytuvų. Bet, su laiku, imi kelyje elgtis itin saugiai, nes supranti, kad sutaupytos sekundės gyvybės nevertos“, - sako atlikėjas.

Televizijos laidų prodiuseris Gediminas Juodeika neabejoja, jog jis vairuoja saugiai ir dažnai nejaukiai jaučiasi, kai už vairo yra kitas asmuo.

„Juk taip norisi būti tikram, kad viskas bus gerai, - neslepia pašnekovas, - Esu kartą vertęsis su džipu, tai to įvykio užtenka visam gyvenimui“.

Galbūt dėl noro valdyti padėtį jis ir nemėgsta, ir bijo visokių netikėtai galinčių pasibaigti pramogų.

„Na, jei būtų karas, su parašiutu iš lėktuvo iššokčiau. Bet šiaip, savo malonumui... tikrai ne“, - sako G. Juodeika.

Iš ekstremalių pramogų jis yra išmėginęs ir važiavimą ledu, ir automobilių lenktynėse.

„Jau labai pasiilgau automobilių sporto ir visokių kitokių renginių. Įspūdžių, žmonių, bendravimo – taip visko trūksta“, - sako G. Juodeika.

Jis, kartu su būreliu žinomų žmonių, birželio 4 – 5 d. ketina būti Kelmėje, tradiciniame „Rally Žemaitija 2021” renginyje. Tiesa, ne kaip pilotas, bet kaip žiūrovas.

„Rally Žemaitija“ pateiks naujienų

Dvi dienas mieste ir jo apylinkėse vyks sporto varžybos, kurias vainikuos televizijos laidų vedėjų Mindaugo Stasiulio bei Justino Jankevičiaus vedama apdovanojimų ceremonija bei Donato Montvydo koncertas.

„Rally Žemaitija 2021” - tai bus bendras Lietuvos ir Lenkijos ralio čempionatų etapas. Toks projektas buvo numatytas jau praėjusiais metais, tačiau dėl „Covid-19” pandemijos Lenkijos ralio čempionatas buvo atšauktas, ir, deja, bendro etapo idėja žlugo. Tačiau šiemet labai tikimasi, kad viskas įvyks kaip suplanuota.

Be to, ralio automobilių parke pamatysime ne tik Lietuvos ir Lenkijos ralio čempionatuose dalyvaujančių ekipažų, bet, kaip ir kasmet, svečių iš kitų užsienio šalių „kovinę“ techniką.

Ralio štabas bus nuolatinėje vietoje – Kelmės Kultūros centre, o Serviso parkas taip pat tradiciškai įsikurs Vytauto Didžiojo gatvėje, miesto centre. Beje, šiemet dalyviams bus skirti didesni aptarnavimo vietų plotai, numatytas patogesnis priekabų parkavimas.

Dėl „Rally Žemaitija 2021” trofėjų šiemet bus varžomasi trijose įskaitose: LARČ, RSMP ir SPRINT. Taigi, „Rally Žemaitija 2021” dalyvių gretas papildys dar ir ralio sprinto įskaitos ekipažai, kurie važiuos nepilną varžybų trasą.

Lietuvos ir Lenkijos ralio čempionatų dalyviai turės įveikti net keturiolika greičio ruožų, kurių bendras ilgis – 115,5 km. Sprinto įskaitoje dalyvaujantys ekipažai pravažiuos dešimt greičio ruožų.

Bendras šios įskaitos greičio ruožų kilometražas bus apie 72 km.
Lyginant su praėjusiais metais, truputį pasikeitė ralio formatas. Siekiant išvengti žmonių masinio susibūrimo vietų, pernai nebuvo vykdomas ralio fanų mėgstamas miesto greičio ruožas. Šiemet būtent pirmoji ralio diena ir apsiribos šiuo asfaltiniu greičio ruožu, kuris 2019 metais patiko ir ralio dalyviams, ir žiūrovams. LARČ ir RSMP ekipažai čia varžysis dukart, o, po jų startuojantys sprinto dalyviai, pravažiuos šį ruožą vieną kartą. Penktadienio vakare po miesto greičio ruožų visi dalyvių automobiliai nakčiai bus pastatyti į „uždarą parką“.

Antrąją ralio dieną „Rally Žemaitija 2021“ dalyviai, važiuojantys pilną trasą, turės įveikti dar aštuonis skirtingus greičio ruožus (keturis iš jų po du kartus), o trumpesnę distanciją važiuojantys SPRINT įskaitos ekipažai – septynis (du iš jų pakartos). Visų šių greičio ruožų danga – žvyras.

Serviso zonoje ekipažai šeštadienį apsilankys dukart. Abu kartus po serviso bus vykdomas pilnas regrupingas su starto pozicijų pakeitimu pagal iki tol įvykusių greičio ruožų rezultatus.

Ralio finišas planuojamas 19:40 val., o apie 21 val. prasidės apdovanojimų ceremonija.

Šeštadienio greičio ruožuose šiemet numatytos trys žiūrovų zonos, tačiau dar neaišku, ar šis planas bus įgyvendintas dėl apribojimų, susijusių su „Covid – 19” pandemija.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)