„Pagaliau galiu papasakoti savo istoriją, kodėl atsidūriau vežimėlyje. Daug kas klausia, ar prisiplojau važiuodamas motociklu, ar nėriau galva žemyn į ežero dugną. Tai, žinokite, ne. Viskas buvo daug paprasčiau. Aš tiesiog nuvažiavau į Lazdynų ligoninę“, – savo istorija instagrame intrigavo A. Bukauskas.

„Tai tikra mano gyvenimo istorija, kurios metu dėl Lazdynų ligoninės darbuotojų, skyrių ir visos sveikatos apsaugos sistemos aplaidumo ir nepriežiūros likau paralyžuotas visam gyvenimui. Man buvo 29-eri“.

Jo sveikata pašlijo 2020 m. lapkričio 29 dienos rytą, kai atsikėlęs sukniubo nuo stipraus skausmo kakle.

Visą Adomo istoriją rasite šiame „Delfi“ straipsnyje:

Savo istorijoje vyras dalijosi šokiruojančiomis detalėmis apie tariamą tvarką ligoninėje. „Higienos užtikrinimas iš esmės neegzistavo, net kelis kartus esu gulėjęs kelias paras tiesiog savo vėmaluose“, – rašė Adomas.

„Apskritai, slaugytojos ir jų padėjėjos leidžia sau kartais ir fiziškai užvažiuoti pacientams, ypač vyresnio amžiaus ar sunkiau besiorentuojantiems. Gaila mano rankos neveikė pakankamai, kad galėčiau tai nufilmuoti telefonu“, – taip pat pridūrė buvęs pacientas.

Jau spėjusius perskaityti šią istoriją, vyro patirtis sukrėtė. Žinomi žmonės platina šį pasakojimą socialiniuose tinkluose ir tikisi, kad tokiu būdu apie sveikatos sistemos spragas sužinos kuo daugiau žmonių.

„Kažkoks košmaras. Kaip staiga gyvenimas gali pasikeisti 180 laipsnių kampu. Ačiū jam, kad pasidalijo.

Beje, būtent dėl „ai, tai čia viskas gerai, užteks dezinfekuot“, man nebuvo padarytas rentgenas pirštui (smarkiai kritau ant šukių prieš kelis metus), kuriame, kaip po kelių dienų paaiškėjo, buvo likusi didžiulė stiklo šukė. Ir tai aš pati išsireikalavau to rentgeno atvykusi į ligoninę ir jausdama, kad kažkas negerai. Ji pažeidė mano piršto nervus ir jis dabar yra dalinai paralyžuotas. Tai jei per storius kartais pastebit nuo kitų atitolusį pirštą – jis nėra maištininkas. Jis tiesiog dalinai paralyžuotas ir aš jo nelabai valdau. Aišku, mano piršto istorija yra absoliutus niekis, palyginus su tuo, ką patyrė Adomas“, – rašė A. Kulitaitė.

Tinklalaidės „Tik tarp mūsų“ kūrėja Aistė Kabašinskaitė paragino skleisti žinią kuo plačiau.

„Kuo daugiau žmonių turi apie tai sužinoti. Gal tai prisidės prie to, kad kažkas pagaliau pasikeis mūsų sveikatos sistemoje. Kad medikams rūpėtų, kad jie neatbuktų nuo pacientų sveikatos problemų. Kad gautų tinkamą poilsį, orų atlyginimą. Nes kenčiame mes, pacientai. Domėkitės ir dalinkitės.

Adomai, labai užjaučiu dėl to, ką tau teko patirti. Ir labai dėkoju, kad daliniesi“, – instagrame rašė Aistė.

Tuo tarpu žurnalistė Fausta Marija Leščiauskaitė išskyrė labiausiai įsiminusią problemą, su kuria susidūrė pacientas.

„Higienos užtikrinimas iš esmės neegzistavo, net kelis kartus esu kelias paras gulėjęs tiesiog savo vėmaluose“.

Aš…nežinau ką pasakyti. Gal kad atsiprašau? Nes nežinau ką daugiau“, - cituodama Adomą rašė Fausta Marija.

Įmonės „influenceriai.lt“ vadovė Laura Aleksandravičė irgi rekomendavo pasidomėti šia istorija.

„Labai liūdna, net tragiška istorija, kurią rekomenduoju paskaityti kiekvienam. Deja, ji nestebina, tačiau vis tiek kelia didžiulį pyktį ir nusivylimą abejingumu ir aplaidumu. Nors tikrai yra tekę sutikti nuostabių medikų, bet sisteminis aplaidumas, neigiamos patirtys ir jausmas, kad esi paliktas vienas sus savo bėda minti privačių įstaigų slenksčius (kur irgi būna visko) tiesiog siutina“, – rašė L. Aleksandravičė.

Šia istorija dalijosi ir komunikacijos specialistas Saugirdas Vaitulionis, aktorius, renginių vedėjas Viačeslavas Mickevičius, verslininkė Daina Bosas ir kiti žinomi žmonės.

Adomas Bukauskas

Sureagavo ligoninė

„Delfi“ sulaukė Lazdynų ligoninės administracijos atsako dėl šio atvejo.

„Ligoninės atstovai: paciento liga sunki ir reta, tačiau klaidų buvo, dėl jų apgailestauja

RVUL atsiliepė į „Delfi“ prašymą pateikti komentarą. Ligoninės administracijos raštu pateiktame komentare teigiama, kad buvo padaryta klaidų, gydant šį pacientą, dėl jų apgailestaujama ir belieka „tik nuoširdžiai atsiprašyti“.

„Tai išties skaudi istorija, kurią mūsų ligoninės personalas pamena iki šiol. Tikrai pripažįstame, kad šioje situacijoje buvo padaryta klaidų ir, žiūrint į praeitį, labai norėtume būti viską padarę nepriekaištingai. Apgailestaujame, kad niekaip negalime pakeisti to, kas jau įvyko, ir lieka tik nuoširdžiai atsiprašyti.

Šiam pacientui labai nepalankiai susiklostė visa virtinė aplinkybių – sunki ir labai reta liga, pasireiškusi nespecifiniais simptomais, ūmi ir nenuspėjama jos dinamika, komplikuota pooperacinė būklė, išsivysčiusi kitos, sunkios autoimuninės ligos fone ir privertusi atidėti reabilitacijos procedūras, situaciją apsunkino ir pats susirgimo laikotarpis, kuomet COVID-19 pandemijos įkarštis buvo sukaustęs visą sveikatos apsaugos sistemą.

Nepaisant šiuolaikinės medicinos pažangos, net ir turint visus ligos gydymo algoritmus bei jų kruopščiai laikantis, gydymas, net ir dedant maksimalias pastangas, ne visada atneša laukiamų rezultatų. Visada bus sudėtingų ligų ar būklių, kurių negalima išgydyti. Retas, gydytojų praktikoje beveik nesutinkamas ligas sunku diagnozuoti, juolab numatyti jų eigą ir išvengti ligos neigiamų pasekmių. Pacientui diagnozuotos ūminės spontaninės (netrauminės) spinalinės subdurinės hematomos, esant arterioveninei malformacijai, tikimybė mokslinėje literatūroje nurodoma vos 0,00000003 proc., o šios būklės derinys su sisteminiu vaskulitu medicininėje literatūroje apskritai nėra aprašytas.

Skaudžiai išgyvename kiekvieną nesėkmę, tačiau nepalyginamai daugiau yra sėkmingų atvejų, kuomet mūsų medikai įveikia ligą ir grąžina pacientams sveikatą, o neretai – net ir gyvybę. Per metus Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninės stacionare gydoma daugiau nei 30 tūkst. pacientų, atliekama beveik 25 tūkst. operacijų, o Skubios pagalbos skyriuje apsilanko beveik 100 tūkst. pacientų.

Pastaraisiais metais ligoninėje įvyko didelių pokyčių – įsigytas MRT aparatas ir daug naujos diagnostinės įrangos, pilnai renovuotas vienas iš stacionaro korpusų, atnaujintas pacientų lovų ir slaugos priemonių arsenalas, taip pat nuolat tobuliname gydymo ir slaugos procesus, išskirtinius klinikinius atvejus aptariame klinikinėse konferencijose, didelis dėmesys skiriamas personalo profesinės kvalifikacijos kėlimui. Tikimės, kad tai užtikrins tikslesnę diagnostiką ir kokybišką pacientų priežiūrą bei neleis pasikartoti tokiems atvejams“, – rašoma Lazdynų ligoninės atstovų laiške.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį. Daugiau informacijos Taisyklėse ir info@delfi.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)