Ne vieną dizaino koncepciją vakarų laikraščiams sukūrusi Norvegijos kompanija ETC šiandien buvo šokiruota. Jų teigimu, „Respublikos“ leidinių“ grupei priklausantis bulvarinis laikraštis „Vakaro žinios“ pasisavino jų dizaino idėjas – logotipą, rubrikas, šriftą ir netgi horoskopų ženkliukus.
Prieš tai bandomoji vidiniam naudojimui skirta L.T. versija kelių šimtų egzempliorių tiražu buvo atspausdinta „Lietuvos ryto“ spaustuvėje. Buvo planuojama naujo dizaino laikraštį išleisti ketvirtadienį kartu su taip pat „Schibsted” priklausančiu žurnalu „Žmonės“.
„Kuriu dizainą jau 25 metus, bet per tą laiką su tokiu atveju man neteko susidurti. Jokioje normalioje Vakarų Europos ar Skandinavijos šalyje toks dalykas nebūtų įmanomas”, – nuostabos neslėpė norvegų dizaino kompanijos ETC vadovas Terje Andersenas.
T.Andersenas priminė Skandinavijoje galiojantį principą – jei neteisėtai panaudojamas bet kokio pavidalo kūrybinis produktas, taip pasielgusiam asmeniui arba kompanijai tenka sumokėti dvigubą kainą. Dizaineris neabejoja, kad po šio įvykio Lietuvoje turėtų užvirti diskusija dėl intelektualinės nuosavybės plagijavimo, nes tik užkirtusi tam kelią visuomenė galės vadintis šiuolaikiška.
„Idėjos turi būti apsaugotos. Juk žmonės iš to uždirba pinigus. Pavyzdžiui, lietuviams juk nekyla minčių dalyvauti „Eurovizijos” konkurse dainuojant svetimą dainą”, – kalbėjo T.Andersenas. Dizaineris tvirtino, kad Vakaruose niekam į galvą nebūtų šovusi mintis plagijuoti laikraščio dizaino, nes už tokius dalykus gresia milžiniškos baudos.
„Vakaro žinių“ vyr.redaktorius Alfredas Zdramys šias norvegų pretenzijas komentuoti atsisakė ir patarė kreiptis į akcininkus. UAB „Respublikos“ leidinių“ direktorė Diana Veleckienė taip pat atsisakė komentuoti susidariusią situaciją ir patarė kreiptis į „Vakaro žinių“ vyr.redaktorių.
Atsinaujinusio laikraščio L.T. („Laikraštis Tau“) komanda suburta iš patyrusių pagrindinių šalies dienraščių korespondentų ir fotografų. Vien iš „Respublikos“ leidinių grupės į L.T. atėjo dirbti vienuolika žmonių.