San Franciske įsikūrusi bendrovė „Lyric“ pertvarko aukščiausios klasės apartamentus į studijas, kuriose teikiamos viešbučio kokybės valymo paslaugos ir internetinė pagalba ištisą parą: šie butai orientuoti į verslo keliautojus, atvykstantiems trumpam ir ketinantiems apsistoti iki 200 dienų.„Lyric“, visose Jungtinėse Valstijose siūlanti tik 380 tokių apartamentų, gali atrodyti kaip nereikšminga investicija tokiam milžinui kaip „Airbnb“. Tačiau kompanijos susidomėjimas greičiausiai kyla iš „Lyric“ misijos: pakeisti neigiamą trumpalaikės nuomos pramonės reputaciją, ypač miesto aplinkoje.
„Mes tikrai sąžiningai laikomės teisės aktų reikalavimų“, – interviu teigė „Lyric“ įkūrėjas ir generalinis direktorius Andrew Kitchellas. Jo įmonė laikosi skaidrumo principo visuose 13 miestų, kuriuose turi apartamentų, tikina jis. „Mes neįsėliname į miestus ir pastatus, mes įžengiame pro priekines duris ir prisistatome.“
Daugiau nei prieš dešimtmetį San Franciske įsteigtas „Airbnb“ pakeitė žmonių keliavimo įpročius, milijonus įtikindamas atverti savo namus nepažįstamiesiems, tačiau kai kuriose didžiausiose rinkose, įskaitant Niujorką ir Paryžių, kompanija linkusi nepaisyti galiojančių taisyklių.
Nekilnojamojo turto įmonės ir pastatų savininkai šiandien nebelinkę pasitikėti trumpalaikių nuomos paslaugų teikėjais, teigė A. Kitchellas. „Mes praleidžiame daug laiko juos įtikinėdami: „Ei, visos tos istorijos apie „Airbnb“ ir trumpalaikę nuomą yra neteisingos“, – pasakojo jis.
„Lyric“ buvo pirmoji bendrovė, kuriai Ostinas ir Nešvilis išdavė trumpalaikės nuomos leidimą. Tai vienintelė kompanija, legaliai užsiimanti trumpalaike nuoma Orlande ir turinti partnerystę su 20 didžiausių Amerikos nekilnojamojo turto įmonių, pridūrė A. Kitchellas.
Paskutinį kartą įvertintas maždaug 31 milijardu dolerių, „Airbnb“ siekia transformuoti savo įvaizdį, nes kitais metais tikisi surengti IPO. Kompanija nori atsikratyti ankstesniojo disruptyvaus, nepaisančio taisyklių startuolio įvaizdžio ir tapti reglamentams paklustančia, „viskas viename“ principu veikiančia atostogų planavimo sistema, padedančia rezervuoti skrydžius, apgyvendinimą ir turistines pramogas.
„Airbnb“ pastaraisiais metais daug dėmesio skyrė plėtrai. Kovo mėnesį kompanija išleido 463 milijonus dolerių „HotelTonight“ įsigijimui, o anksčiau šį mėnesį, kaip pranešama, investavo 100-200 milijonų dolerių į Indijos viešbučių tinklą „Oyo“.
Dar anksčiau, gruodžio mėnesį, kompanija įsigijo Prancūzijos nekilnojamojo turto valdymo įmonę „Luckey Homes“, o sausį – Danijos susitikimų platformą „Gaest“; visa tai padėjo sustiprinti „Airbnb“ pozicijas ir per plauką pralenkti konkurentą „Booking Inc.“ (šiuo metu „Airbnb“ vertė siekia 6 mln. USD, o jos varžovo – 5,7 mln. USD).
Štai kodėl „Lyric“ atrodo toks patrauklus. „Lyric“ sujungė naujausias technologijas, stiprią partnerystę su nekilnojamojo turto bendruomene ir pažangiausią dizainą, ir mes džiaugiamės galėdami paremti jų veiklą“, – teigė „Airbnb“ namų departamento vadovas Gregas Greeley.
Tarp kitų „Lyric“ investuotojų yra „Tishman Speyer“, „RXR Realty“, „Obvious Ventures“, „SineWave“, buvę „Twitter“ vadovai Dickas Costolo ir Adamas Bainas, taip pat esami investuotojai Barry Sternlichtas, „SignalFire“ ir „Tusk Ventures“. Po šio finansavimo etapo „Lyric“ bendrai sukauptos lėšos sieks 175 milijonų dolerių. Pinigai leis bendrovei išsiplėsti iki 2000 apartamentų ir investuoti į naujas technologijas bei duomenų platformą.