Nyderlandų įstatymų leidėjas Janas Huitema, vadovaujantis reformai per Europos Parlamentą, 27 narių blokui pasiūlė iki 2030 m. sumažinti automobilių išmetamo anglies dvideginio kiekį 75 proc. (Europos Komisijos liepos mėnesį išsikeltas tikslas – 55 proc.). Remiantis ataskaitos projektu, automobilių gamintojai turėtų jau nuo 2027 m. stengtis ekologizuoti savo produkciją.

„Sprendimas – ne mažesnis, bet švaresnis mobilumas, – pabrėžė J. Huitema per parlamento komiteto posėdį. – Esu visiškai įsitikinęs, kad automobiliai turėtų generuoti nulines emisijas.“

Transporto išmetamųjų teršalų mažinimas – pagrindinis ES planų iki 2050 m. tapti klimato atžvilgiu neutralia ramstis, kadangi tai vienas iš kelių likusių sektorių, kuriuose pastaraisiais metais tarša tik didėja. Tikimasi, kad tikslas iki 2035 m. palaipsniui atsisakyti vidaus degimo variklių padidins elektromobilių paklausą ir jau paskatino ambicingus kai kurių automobilių gamintojų, įskaitant „Volkswagen AG“, planus.

Vis dėlto kai kurie įstatymų leidėjai, jau dabar abejojantys Komisijos tikslais, išreiškė skeptišką nuomonę dėl dar didesnių užmojų.

„Negalime imti ir uždrausti vidaus degimo variklių iki 2035 m., – sakė Jensas Gieseke, Europos liaudies partijos, didžiausios politinės frakcijos parlamente, šešėlinis pranešėjas. – Jei sumanysime pakeisti visus savo tarpinius tikslus ir laikinąją strategiją, sulauksime bėdos.“

Valstybės narės, daugiausia iš rytų bloko, taip pat išreiškė susirūpinimą dėl infrastruktūros trūkumo ir didelių elektromobilių išlaidų.