Toks pranešimas paskelbtas praėjus vos keliems mėnesiams po „SoftBank Vision“ pirminės 2,25 mlrd. JAV dolerių investicijos. Tad dabar „GM Cruise“ padalinio vertė siekia arti 15 mlrd. JAV dolerių.

Prieš ketvirtadienį numatytą spaudos konferenciją, kurioje dalyvaus „Toyota Motor Corp.“ ir „SoftBank“, „Bloomberg News“ pranešė, kad abi bendrovės ketina suformuoti bendrą įmonę, kursiančią mobilumo paslaugas, pavyzdžiui, tokias kaip keleivių pavėžėjimas ir savivaldžio automobilio vairavimas, pranešė šaltinai, artimai susipažinę su šia informacija. Japonijos automobilių gamintoja jau paskelbė apie milijardus JAV dolerių investiciją į šią sferą, investavusi į „Grab“ ir „Uber Technologies Inc.“, savivaldžių transporto priemonių technologijas bei mokslinius tyrimus.

Faktas, kad Japonijos automobilių bendrovės skiria didžiules sumas tokioms futuristinėms technologijoms rodo, kad “jos ieško būdų, kaip išsklaidyti šiuo metu susitvenkusius debesis ir kaip tą padaryti greitai. Kyla klausimas; kiek prireiks investuoti kapitalo, kol jis atsipirks?

Rizika didelė. Japonijos gamintoja „Honda“ iš pradžių į „GM Cruise“ investuos 5-6 proc. kapitalo. , iki 750 mln. JAV dolerių. Per ateinančius dvylika metų ji investuos dar du milijardus JAV dolerių, tokie jos tikslai rodo gamintojos ilgalaikius planus.

Kad ir koks galiausiai bus surinktas automobilis, „Honda“ jo net negamins – jį gamins tik GM, bent jau taip numatyta dabartiniame plane.

Remiantis dabartiniais “Cruise“ išlaidų poreikiais, tokie apskaičiavimai atrodo gan kuklūs. Padalinys per ketvirtį iki birželio patyrė 154 mln. dolerių nuostolių, jo išlaidos siekė 200 mln. dolerių. GM, remdamasi savo vertinimais, planuoja šiais metais išleisti „Cruise“ padaliniui milijardą JAV dolerių (daugiau nei planuota iniciatyvos pradžioje) ir dar 1,3 mlrd. dolerių 2019-aisiais.

O realistiniai terminai vis dar išlieka labai neaiškūs. Kaip trečiadienį investuotojams sakė GM prezidentas Danielius Ammannas, nors bendrovė greitai juda šių technologijų kūrimo kryptimi, „ autonominio vairavimo technologijų diegimo tvarkaraštį pakoreguos“ saugumo reikalavimai ir reguliavimo nuostatos, kurie vis dar siekia pirmines stadijas.

Tuo arpu „SoftBank“ investicijų į „Cruise“ struktūra rodo, kokie neapibrėžti yra terminai ir kokio dydžio kapitalas iš tiesų yra veiksmingai panaudojamas.

„Vision Fund“ investicijos buvo suskirstytos į dvi dalis: pirmoji dalis siekė 900 mln. JAV dolerių kapitalo, o likusi 1,35 mlrd. dolerių dalis bus skirta tik tuomet, kai savivaldžiai „Cruise AV“ automobiliai bus paruošti komerciniam naudojimui“ ir jei bus patvirtinti reguliuotojų. Bendrovės tikėjosi sulaukti komercinės naudos iš šio projekto iki 2019 metų pradžios.

Prisidėti prie bendros „SoftBank“ tendencijos viliantis, kad būsite nukelti į ateitį, nėra būtinai patikima strategija. Bendrovė rizikuoja dideliais mastais, mesdama šimtus milijonų dolerių į daugybę savivaldžių transporto priemonių technologijas.

Tuomet kyla klausimas, ar „Honda“ neapsiriko nutarusi remti šį sumanymą. Bendrovė, regis, galiausiai pasirinko „Cruise“, o ne „Alphabet Inc.“ padalinį „Waymo“, su kuriuo tarėsi dėl bendradarbiavimo autonominių automobilių sektoriuje. „Waymo“ turi rimtą pranašumą lyginant su „Cruise“ ne tik nuvažiuoto atstumo požiūriu, bet taip pat atsižvelgus ir į aukštesnę duomenų apdorojimo kokybę. Be to, „Alphabet“ savivaldžių automobilių bendrovė bendradarbiauja su „Jaguar Land Rover Automotive Plc“, - jos abi planuoja gaminti savivaldį „Jaguar I-Pace“, be to, disponuoja „Chryslers“ automobilių parką.

Iš tikrųjų „Honda“ bendrovei „Waymo“ reikalinga daugiau nei atvirkščiai, ir nuosavybės vertybinių popierių partnerystė būtų šiuo atveju greičiausiai būtų daug brangesnė.

Vienas iš būdų būtų mesti kapitalą į problemas, tačiau nėra jokių garantijų, jog toks šūvis bus taiklus.