Automobilių pramonė atsidūrė tarp sektorių, susiduriančių su didžiausia kritika 2030 m. Klimato kaitos plane, kuriuo reikalaujama, kad blokas, lyginant su 1990 m. lygiu, sumažintų anglies dvideginio emisijas 55 proc., o ne 40 proc., kaip buvo svarstoma anksčiau. Tam, kad galėtų to pasiekti, Europos Komisija automobilių gamintojų reikalauja palaipsniui atsisakyti vidaus degimo variklių ir nuo 2021 m. sumažinti CO2 emisijas apytiksliai perpus.
Turi būti sukurtas tankus, visos ES mastu veikiantis įkrovimo stotelių tinklas, o vyriausybės turės pasiūlyti didesnes paskatas, kad nulinių emisijų transporto priemonės būtų labiau prieinamos, sakė Europos automobilių gamintojų asociacija. Vokietijos automobilių lobistų grupė perspėjo, kad šis planas taps našta jau ir taip vargstantiems dalių tiekėjams ir pakenks užimtumui bei ekonomikos augimui.
Europos Komisijos politikos dokumentas, apie kurį „Bloomberg News“ pranešė anksčiau šią savaitę, buvo paviešintas, kai Europos automobilių gamintojai paskelbė pesimistiškus mėnesio pardavimo rezultatus, sužlugdžiusius viltis, kad pramonė pradeda atsigauti po pandemijos. Šiemet prognozuojamas mažiausiai 20 proc. nuosmukis.
„Politikos formuotojai turi išsikelti ne tik tikslus, bet ir reikalingą visų transporto priemonių tipų palaikymo politiką, be kurios šių tikslų paprasčiausiai nebus įmanoma pasiekti“, – teigiama ACEA vadovo Erico-Marko Huitemos pranešime.
Didžiausius pasaulio automobilių gamintojus rinkos vertės požiūriu aplenkė „Tesla Inc.“, kadangi Elono Musko vadovaujamas elektromobilių gamintojas sukūrė nuosavą įkrovimo stotelių tinklą, skatinantį „Tesla“ augimą. Nors „Model 3“ gamintojas Europoje tėra smulkus žaidėjas, kitais metais jis ketina pradėti gamybą šiuo metu netoli Berlyno statomoje gamykloje.
„BMW AG“ yra atviras dialogui su ES komisija ir valstybėmis narėmis, nors pažymėjo, kad apie tolesnį 2030 m. klimato tikslų sugriežtinimą pranešta per vėlai. Esamas planas per ateinantį dešimtmetį sumažinti CO2 emisijų kiekį 37,5 proc. po ilgo derinimo proceso buvo priimtas 2019 m.
Darbuotojai sunerimę
Elektrinių transporto priemonių pakilimas sutrikdys daugybės komponentų, reikalingų vidaus degimo varikliams, paklausą ir pareikalaus mažiau darbo jėgos, o tai kelia nerimą automobilių pramonės darbuotojams visame pasaulyje. Vokietijos VDA dar prieš koronaviruso pandemiją perspėjo, kad perėjimas prie naujų technologijų per ateinantį dešimtmetį gali lemti 70 000 darbo vietų praradimą. Automobilių dalių tiekėjas „Continental AG“ šio mėnesio pradžioje paskelbė planus atleisti arba perkelti 30 000 darbuotojų.
Išmetamųjų teršalų mažinimo planas kelia pavojų Europos galimybei konkuruoti pasaulinėje arenoje, pabrėžiama VDA vadovės Hildegard Mueller pranešime.
„Turint galvoje koronaviruso situaciją, tai taps rimta finansine našta ir pakenks Europos konkurencingumui“, – kalbėjo ji.
Kanclerės Angelos Merkel valdančioji koalicija nesutaria dėl didesnės valstybės paramos poreikio automobilių pramonei: vieni pasisako už paramą vidaus degimo varikliais varomiems automobiliams, kiti siekia paskatinti elektrines transporto priemones. Vokietija jau dabar siūlo 9000 eurų dydžio subsidijas perkant elektrinę transporto priemonę, kad paskatintų jų paklausą po to, kai buvo nutrauktas karantinas dėl koronaviruso.
Kantrybės išbandymas
Automobilių gamintojai vis dar bando valdžios kantrybę dyzelino emisijų problemomis praėjus penkeriems metams po to, kai reguliuotojai atskleidė „Volkswagen AG“ sukčiavimo skandalą. JAV teisingumo departamentas anksčiau šią savaitę pranešė, kad „Daimler AG“ „Mercedes-Benz“ furgonuose montavo prietaisus, kurie metų metus apgaudinėjo emisijų lygio tikrintojus. „Fiat Chrysler Automobiles NV“ taip pat neseniai paskelbė pradėjęs diskusijas su Teisingumo departamento kriminaliniu skyriumi, kur pradėtas panašus tyrimas.
Kompanijos, siekdamos pagaliau išspręsti šias problemas, spaudžia politikos formuotojus nulinių emisijų transporto priemonėms ir vidaus degimo variklių automobiliams suteikti tas pačias sąlygas.
„Klientas, kuris vairuoja nulinių emisijų automobilį, neturėtų būti baudžiamas, – šią savaitę sakė „Daimler“ sunkvežimių skyriaus direktorius Martinas Daumas, pristatydamas koncepcinį vilkiką, varomą vandeniliu. – Prieš 10 metų tokio tipo kuras nebuvo populiarus, nes klientams jis buvo neekonomiškas. Tas pats bus ir po 10 metų, jei sistema nepasikeis.“