Aviakompanija ir jos „Cathay Dragon“ padalinys per pirmus šešis mėnesius skraidino 4,4 milijonus keleivių, palyginus su 18,3 milijonų prieš metus.
Pajamos iš keleivių per tą patį laikotarpį sumažėjo 72 proc. ir siekia 10,4 milijardo HK, nurodoma „Cathay“ pranešime.
Balandį ir gegužę bendrovė skraidino vidutiniškai 500 keleivių per dieną. „Hong Kong Express“, kurį „Cathay“ įsigijo 2019 m. liepą, sustabdė paslaugų teikimą dar kovą ir tik rugpjūtį pradėjo atnaujinti kai kuriuos skrydžius. Per pirmąjį pusmetį biudžetinių skrydžių padalinys patyrė „didelių nuostolių“, teigia „Cathay“.
Kompanija jau anksčiau perspėjo apie nuostolius, į kuriuos įeina 2,5 milijardo HK nuvertėjimas, visų pirma susijęs su 16 orlaivių, kurie, tikėtina, nebeteiks ekonomiškai reikšmingų paslaugų.
„Dėl pasaulinės sveikatos krizės kelionių pramonė sunyko, o ateitis tebėra labai neaiški, nes dauguma analitikų teigia, kad prireiks ne vienerių metų, kol sugrįšime į prieškrizinį lygį“, – pažymėjo kompanijos pirmininkas Patrickas Healy.
Prieš paskelbiant rezultatus, „Cathay“ akcijos pakilo net 11 proc. iki 5,84 HK – daugiausiai per du mėnesius.
Covid-19 užklupo kaip tik tada, kai „Cathay“ mėgino atsistoti ant kojų po protestų Honkonge, dėl kurių 2019 m. antroje pusėje, kai miestas atsidūrė recesijoje, pasikeitė kompanijos vadovybė ir smarkiai sumažėjo skrydžių.
Per antrąjį pusmetį, o tai paprastai yra stipresnis laikotarpis, grynosios pajamos nusmuko iki 344 milijonų HK – nuo maždaug 1,4 milijardo HK per pirmąjį pusmetį. Kitaip nei dauguma avialinijų, „Cathay“ neturi vidaus rinkos, į kurią galėtų atsiremti krizės metu.
Dėl pandemijos tiek „Cathay“, tiek JAV ir kitų šalių oro linijų reikalai smarkiai pašlijo. Daugelis jų, bandydamos kaip nors išgyventi, turi pasikliauti valstybės pagalba.
„Cathay“ birželio mėnesį paskelbė 39 milijardų HK gelbėjimo planą, pagal kurį Honkongo vyriausybei bus suteikta 6,08 proc. kompanijos akcijų ir dvi stebėtojų vietos valdyboje. Rekapitalizacija buvo baigta trečiadienį. Pagrindiniai kompanijos akcininkai yra „Swire Pacific Ltd.“, „Air China Ltd.“ ir „Qatar Airways“.
„Nepaisant perspektyvios sausio pradžios ir padrąsinamų ženklų, jog keleivių paklausa po socialinių neramumų, kurie paveikė antrąjį 2019 m. pusmetį, vėl pradeda augti, pirmieji šeši 2020 m. mėnesiai „Cathay Pacific“ grupei buvo sunkiausi per visus 70 metų“, – pažymėjo P. Healy.
Perspektyva išlieka niūri, kadangi virusas ir toliau plinta – šią savaitę patvirtintų infekcijų skaičius peržengė 20 milijonų. Tarptautinė oro transporto asociacija nesitiki, kad pasaulinė oro transporto pramonė sugrįš į priešpandeminį lygį anksčiau nei 2024 m.
Vis dėlto esama atsigavimo požymių, nes kai kuriose rinkose, įskaitant žemyninę Kiniją, vėl vykdomos vidaus kelionės. „FlightAware“ duomenimis, komercinių oro skrydžių apimtys visame pasaulyje sudaro apie 50 proc. to, kas buvo pernai šiuo laiku – ir tai didžiausias pakilimas nuo nuosmukio pradžios.
Viena sėkmingiausių „Cathay“ funkcijų buvo krovinių gabenimas: pajamos iš krovinių, jei lyginsime su ankstesniais metais, pakilo 8,8 proc. iki 11,2 milijardų HK, o krovos koeficientas padidėjo 5,9 procentinio punkto iki 69,3 proc.
„Krovinių rinkoje trūko pusiausvyros tarp pajėgumų ir paklausos, todėl, palyginus su pirmuoju 2019 m. pusmečiu, pajamos iš krovinių gabenimo buvo aukštesnės“, – teigė P. Healy.
Krovinių gabenimas tapo paspirtimi ir kitoms oro linijoms, įskaitant „Korean Air Lines Co.“ ir „Asiana Airlines Inc.“: abi kompanijos paskelbė ketvirčio veiklos pelną, nes vartotojai ir toliau mielai pirko korėjietiškas prekes, tokias kaip išmanieji telefonai ir televizoriai.
„Cathay“ akcijų šuolis trečiadienio rytą šiek tiek sumažino 43 proc. nuostolį, lyginant su praėjusiais metais. „Bloomberg“ duomenimis, kompanijos pelno rodikliai vis dar yra vieni blogiausių tarp Azijos ir Ramiojo vandenyno oro linijų.