Atnaujintos pastangos sujungti „Philip Morris International Inc.“ ir „Altria Group Inc.“ – sukuriant tabako pramonės gigantą – suvienytų du populiariausius alternatyvius rūkymo produktus: IQOS ir „Juul“. „Philip Morris“ investavo milijardus dolerių į tabaką pašildantį produktą IQOS, o „Altria“ – maždaug 13 milijardų dolerių į 35 proc. „Juul“ akcijų: su „Philip Morris“ pagalba tai galėtų paspartinti kompanijos plėtrą visame pasaulyje.
Nors dauguma diskusijų ir patikrinimų dėl galimo susijungimo kol kas buvo grindžiama abejone, ar „Philip Morris“ tikrai nori įsitvirtinti griežtai reguliuojamoje JAV rinkoje, tai taip pat daro spaudimą „Japan Tobacco“, trečiai pagal dydį viešai parduodamai tabako kompanijai pasaulyje.
Nors „Japan Tobacco“ verslas Jungtinėse Valstijose minimalus, kompanija visame pasaulyje parduoda tokius žinomus cigarečių prekės ženklus kaip „Winston“ ir „Mevius“. Jei šiose rinkose įsitvirtintų „Juul“, tai sumažintų tradicinių cigarečių pardavimus ir keltų grėsmę pajamoms. „Japan Tobacco“ akcijos trečiadienį pradėjus prekybą Tokijuje smuko net 1,2 proc.
„Japan Tobacco“ sunkiai sekėsi išjudinti savo paties šildomo tabako verslą „Ploom Tech“, ir tai pradeda atsiliepti rezultatams. Anksčiau šį mėnesį kompanija sumažino savo metinių pajamų prognozę – iš dalies dėl silpnesnių nei tikėtasi pardavimų, susijusių su pažangių technologijų rūkymo prietaisais.
Vyriausiasis finansininkas Naohiro Minami teigia, kad „Ploom Tech“ sunkiai sekasi išlaikyti grįžtančius klientus, be to, bendrovei kilo sunkumų valdant su įrenginiais susijusius gamybos kaštus.
Dėl išaugusios konkurencijos „Japan Tobacco“ gali tekti sustiprinti savo lygiagrečią strategiją, kuria kompanija siekia padidinti tradicinių cigarečių pardavimus kylančiose rinkose. Kol jos konkurentai investuoja į naujus nerūkomojo tabako gaminius, „Japan Tobacco“ į šį sektorių žiūri tik kaip į dar vieną alternatyvą, pozicionuodama save kaip kompaniją, siūlančią rūkaliams daugybę pasirinkimų.
„Japan Tobacco“ per pastaruosius kelerius metus nurungė vietinius rinkos dalyvius besivystančiose rinkose nuo Indonezijos iki Rusijos, tikėdamasi paskatinti tradicinių cigarečių pardavimus tokiuose regionuose, kur rūkymo lygis tebėra aukštas. Tačiau per pastaruosius ketvirčius tarptautiniams rezultatams turėjo įtakos valiutų svyravimai, o ilgalaikės tradicinių cigarečių perspektyvos tebėra klausimas, nes pasaulinė paklausa mažėja, o rūkymo įstatymai griežtinami.
Japonijos kompanijos tarptautinei strategijai taip pat gali grėsti spaudimas, nes „Atria-Philip Morris“ derinys greičiausiai paskatintų „Juul“ plėtrą Azijos rinkose.
„Altria-Philip Morris“ sandoris taip pat atkreipia rinkos dalyvių dėmesį į „Japan Tobacco“ ir Jungtinės Karalystės „Imperial Brands Plc“. Būta spekuliacijų, kad „Japan Tobacco“ galėtų susijungti su „Imperial Brands“, galbūt pateikiant bendrą pasiūlymą „British American Tobacco Plc“. Tačiau abu galimi konkurso dalyviai šiuo metu kovoja su pramonės nuosmukiu ir turi didelių įsiskolinimų dėl ankstesnių įsigijimų.
Kompanijos akcijos krenta jau trejus metus iš eilės, o praėjusią savaitę pasiekė žemiausią lygį nuo 2012 m. „Japan Tobacco“ rinkos riba siekia apie 42,5 milijardus dolerių, lyginant su 84 milijardais dolerių „Altria“ atveju ir 131 milijardu – „Philip Morris“.