Nuo valymo priemonių iki servetėlių, nuo į butelius išpilstyto vandens iki naminių gyvūnėlių ėdalo, aukštesnės vartotojų produktų kainos padėjo pasaulinėms milžinėms pastarąjį ketvirtį viršyti analitikų skelbtas pardavimų prognozes.
Tai ženklas, kad pernai priimtas sprendimas padidinti kainas siekiant kompensuoti valiutų svyravimus ir žaliavinių medžiagų, tokių kaip plastikas bei popierius, augančias kainas, regis, pasiteisina.
Kai kuriais atvejais bendrovės naudojasi besikeičiančiais vartotojų prioritetais siūlydamos brangesnius aukščiausios rūšies prekių ženklus.
Galėtumėte pasiūlyti savo šunims bendrovės „Nestle Co.“ „Purina Dog Chow“ („Walmart.com“ platformoje 40 svarų (apie 18 kg) maišą „tikros avienos“, kainuojantį 20 JAV dolerių), arba galite rinktis „Purina One“, jei norite palepinti savo kalaitę daugiau baltymų turinčiu maistu (36 svarų maišas (apie 16 kg) su kalakutiena ir stirniena už 42 JAV dolerius).
Aukštesnės vartotojų kainos turėtų atkreipti JAV Federalinio atsargų banko (FED) pirmininko Jerome‘o Powello ir jo kolegų dėmesį, nes jie įdėmiai stebi ženklus, iš kurių aiškėja, ar infliacija pagaliau atsigauna. FED pareigūnai pristabdė palūkanų normų kėlimo procesą, – kainų augimas pastaruosius beveik septynerius metus nesiekia jų užsibrėžto 2 proc. tikslinio rodiklio.
Kol kas per anksti nuspėti, koks kainų didinimo mastas iš tiesų yra skausmingas vartotojams ar kiek jį „sugeria“ mažmenininkai, kurie grumiasi vieni su kitais bei „Amazon.com“ konkurencingoje kovoje, siekdami privilioti pirkėjus prieinamomis kainomis.
Visi dešimt masinio vartojimo prekių gamintojų, įtraukti į „S&P 500“ indeksą, kurie šį sezoną jau pranešė savo rezultatus, viršijo pelno prognozes, rodo „Bloomberg‘; surinkti duomenys.
Vis dėlto dvi masinio vartojimo prekių mažmenininkės, jau paskelbusios naujausias ataskaitas, demonstruoja prieštaringą dinamiką: bendrovei „Walgreens Boots Alliance Inc.“ pastarasis ketvirtis buvo nelengvas, pajamos, gautos iš tokių prekių kaip kosmetika bei šampūnas, smuko, tuo tarpu korporacija „Costco Wholesale Corp.“ džiaugėsi puikiais rezultatais.
Milžinių „Walmart Inc.“ ir „Target Corp.“ situacija paaiškės per kelias artimiausias savaites, kai jos paskelbs naujausias savo ataskaitas.
Kita kainų kėlimo priežastis yra ta, kad vežėjai Jungtinėse Valstijose reikalauja kelti atlyginimus, ir verslovės perkelia didesnes sąnaudas ant vartotojų pečių. Kai kuriuose regionuose kainų padidinimas nepakankamas, kad kompensuotų didesnes sąnaudas, su kuriomis susiduria verslovės.
„Procter & Gamble“ bendrovės kūdikių, moterų bei šeimos priežiūros verslas pastarąjį ketvirtį padidino kainas trimis procentais, o pardavimų apimtys beveik nesikeitė. Tačiau valiutos keitimo kurso smūgis, stipriam doleriui neigiamai paveikus pardavimus užsienio rinkose, buvo pakankamai stiprus, kad padalinio grynieji pardavimai sumažėtų dviem procentais.