Istorija apie Nathaną Tankus, kurią neseniai publikavo „Bloomberg Businessweek“, yra tik vienas iš pavyzdžių. Dar net neturėdamas bakalauro diplomo, jis tapo įtakingu balsu ekonomikos bei pinigų politikos klausimais, rašydamas šiomis temomis itin aiškiai bei įtikinamai. Galbūt dėl to mums nereiktų sureikšminti darbo iš namų ar virtualaus darbo. Jau seniai praėjo laikai, kai prekiautojams buvo būtina fiziškai dalyvauti Niujorko akcijų biržos salėje ar kai ekonomistai bei akademikai privalėjo būti Vašingtone, Niujorke arba universitetiniame miestelyje, kad prisidėtų prie vienos ar kitos srities pasiekimų.
Kalbant apie N. Tankų, svarbu išskirti jo pažiūrų pažangųjį aspektą, kuris galėtų būti siejamas su tuo, kad jam nebūtina praeiti pro akademijos ar Volstrito apsaugą, kad jo nuomonė būtų išgirsta. Jis pats atrado savo auditoriją, kuria savo naujienų biuleteniui prenumeratorių bazę ir turi potencialą žengti toliau. Kuo labiau ekonomikos, žiniasklaida ir finansų pramonės atsiskiria nuo fizinių biurų, tuo daugiau galimybių atsiranda tokiems žmonėms kaip N. Tankus, - be tradicinio diplomo, reikalingo pakurstyti debatus, iš kurių, tokie kaip jis, kitados buvo išstumti.
Kitas pavyzdys – auganti bendruomenė, žinoma kaip „rinkimų tviteris“. Prieš keletą dešimtmečių politinės kampanijos infrastruktūra bei žiniasklaida buvo sukoncentruota Vašingtone, dėmesį sutelkiant į nacionalines bei valstybines partijas bei jų vadovus. Vis dažniau tai vyksta decentralizuotai ir internetu, „rinkimų tviteris“ tampa ypatingu atveju, rodančiu, kaip tai veikia praktiškai. Daugelis šios bendruomenės narių yra gana jauni – dalis jų dar net neturi dvidešimties, - ir jų hobis yra kurti praėjusių rinkimų spalvotais kodais nužymėtus žemėlapius ir atidžiai nagrinėti politines apklausas.
Ir gali būti, kad jie dalyvauja ištisame procese – nuo rinkimų stebėjimo iki jų modeliavimo. Pastebėję, kad atsižvelgus į nacionalines tendencijas Aliaskos rinkiminė kova 2020 metais galėtų būti konkurencinga, bet valstijoje trūksta apklausų, jie suorganizavo apklausas, kurios įvertintų „lenktynių“ valstijoje vaizdą. Ir jiems pavyko; jų užsakyta apklausa parodė, kad ikirinkiminė kova vyksta su minimaliu varžovų atotrūkiu. Dabar, paviešinus tokią informaciją, kampanijos Aliaskoje gali parodyti tokias apklausas savo šalininkams, svarbiausiems donorams, kurie prisidėtų prie rinkiminės kovos taip, kaip nebūtų prisidėję kitu atveju. Tai dar vienas nuotolinio darbo pavyzdys, kai norint atlikti vienokį ar kitokį darbą koordinuojami veiksmai.
Muzika yra dar viena pramonė, kuriai naujų formų suteikia virtualus darbas. Praėjusių metų internetinė sensacija, „Old Town Road“, atliekama reperio Lilo Nas X, buvo daina, kurią galima vadinti virtualaus darbo vaisiumi. Tai buvo ritmas, kurį šiai dainai Lilas Nas X., tuo metu gyvenantis Australijos priemiestyje, įsigijo iš prodiuserio, kurio nepažinojo ir kurio akyse nėra matęs, pavertė jį daina ir vėliau publikavo ją socialinės žiniasklaidos platformose, tokiose kaip „SoundCloud“, „TikTok“ ir „Twitter“, prieš sudarydamas rekordinį sandorį ar net prieš atlikdamas dainą viešoje auditorijoje.
Naujausias Taylor Swift albumas taip pat buvo sukurtas virtualioje erdvėje. Skirtingos albumo dalys buvo sukurtos Niujorke, Los Andžele, Paryžiuje ir Viskonsine, nė vienas iš albumo kūrime dalyvavusių žmonių nebuvo susitikę gyvai dėl kelionių apribojimų, susijusių su koronavirusu. Nors muzikos pramonė galbūt ir toliau bus sukoncentruota tradiciniuose centruose, tokiuose kaip Los Andželas, Niujorkas ir Našvilis (Tenesio valstija), dabar yra visiškai įmanoma prisidėti prie kūrybos iš bet kur, jeigu tik žmogus talentingas ir jį lydi sėkmė.
Visas šias istorijas sieja miglotas darbas virtualioje erdvėje ir priemonės, kuriomis kuriamas bei platinamas turinys internetu. Netgi iki pandemijos, kai teko uždaryti biurus, žmonės atsakinėjo į darbinius skambučius bei elektroninius laiškus savo telefonu, o bendrovės savo įmonių komunikatus platino per feisbuką ar tviterį. Šiuo metu didžiosios bendrovės ir jų darbuotojai verčiami dirbti toje pačioje platformoje, konkuruojant su žmonėmis, kuriems pažįstamas naujasis virtualus pasaulis ir kurie jau kurį laiką sėkmingai darbuojasi tokiu būdu. Ankstesnės hierarchijos ir „sargų“ vaidmenys, ko gero, jau niekada nebebus tokie kaip anksčiau.