Atsiprašymai buvo paskelbti po to, kai populiariame socialiniame tinkle „Weibo“ buvo paviešintas 11 minučių trukmės vaizdo įrašas su slapta kamera filmuota medžiaga, kurioje esą užfiksuotas „Shangri-La Asia Ltd.“, „Hilton Worldwide Holdings Inc.“ ir kitų viešbučių valytojų darbas. Vaizdo įrašas buvo peržiūrėtas 29 milijonus kartų ir sulaukė dešimčių tūkstančių komentarų ir pasidalijimų.
Pasak Shauno Reino, Šanchajuje įsikūrusios Kinijos rinkos tyrimų grupės steigėjo, slapta vaizdo kamera užfiksuoti įrašai, kuriuose prabangių Kinijos viešbučių kambarių tvarkytojai pažeidinėja higienos normas, socialiniuose tinkluose pasirodo maždaug kas pusmetį. Dėl darbuotojų trūkumo ir mažo darbo užmokesčio viešbučiams sunku priversti darbuotojus laikytis taisyklių, nes jie gali tiesiog mesti darbą ir pereiti kitur.
„Jie negali pasigirti labai gerais darbuotojais, o žmonės pas juos ilgai neužsibūna, – pasakoja Sh. Reinas. – Mane krečia šiurpas pagalvojus, kas dedasi 3 žvaigždučių viešbučiuose.“
Šanchajaus viešbutis „Bulgari“, kurį valdo „Marriott International Inc.“, ketvirtadienį „Weibo“ paskelbė atsiprašymą, teigdami, kad bus atliktas tyrimas ir imtasi atitinkamų veiksmų. Panašaus atsiprašymo sulaukta ir iš „Ritz-Carlton“: viešbutis tvirtina ketinąs sugriežtinti kambarių valymo taisykles, o prireikus bendradarbiauti su valdžios atstovais.
Vaizdo įraše, išplatintame lapkričio 14 d., užfiksuota Šanchajaus viešbučio „Waldorf Astoria“ valytoja, kuri ta pačia kempine šluosto ir puodelius, ir kriauklę. Paskui, pasak vaizdo įrašo titrų, valytoja ta pačia kempine iššveičia ir tualetą. Viešbučių tinklas paskelbė atsiprašymą socialiniame tinkle „Weibo“.
Šanchajaus viešbučio „Bulgari“ darbuotoją matome pakartotinai naudojant plastikinio puodelio dangtelį, ištrauktą iš šiukšlių kibiro. Šanchajaus „Ritz-Carlton“ darbuotoja puodelių plovimui naudoja skystį, kurį titrai įvardija kaip šampūną.
Kinijos kultūros ir turizmo ministerijos ketvirtadienį išplatintame pranešime teigiama, kad „visuose kultūros ir turizmo institucijų lygmenyse turėtų būti daromos išvados ir teikiama pirmenybė turizmo paslaugų kokybės priežiūrai“.