Atvykstančių krovinių srautas nerodo jokių lėtėjimo požymių ir toliau taikys spaudimą lyginamosioms kainoms, kurios jau pasiekė žemiausią sezoninį vidurkį per penkerius metus. Tai gera žinia gamykloms ir namų ūkiams tuo metu, kai šalies ekonomines perspektyvas temdo „Brexitas“.
„Šią vasarą galime tikėtis didelio spaudimo SGD kainoms, – teigia Murray'jus Douglasas, „Wood Mackenzie Ltd.“ Europos dujų tyrimų direktorius. – Pasaulinė suskystintų dujų rinka laikosi tvirtai, vis dar daug SGD plukdoma iš Azijos į Europos rinkas, tebevyksta daug SGD sandorių“ ir naujų projektų patvirtinimų.
Kroviniai keliauja į Jungtinę Karalystę ir kitas šiaurės vakarų Europos šalis, nes jos gali lengvai įsisavinti bet kokį pasaulinį perteklių, be to, suvaldyti augantį pasaulinį gamybos bumą. Didžioji Britanija vis dar importuoja superatšaldytas dujas net ir po to, kai šalies dujotiekis šį mėnesį buvo uždarytas remontui. SGD kainos Azijoje, suvartojančioje daugiausiai suskystintų dujų, buvo pernelyg žemos, kad paskatintų prekybininkus gabenti krovinius į rytus.
JAV prezidentas Donaldas Trumpas gali pasinaudoti išaugusiu Europos apetitu SGD ir stengtis įpiršti regionui amerikietišką kurą, kai birželį lankysis Jungtinėje Karalystėje, teigia Leslie Palti-Guzman, Niujorko konsultacijų įmonės „GasVista LLC“ įkūrėja ir prezidentė. Be to, Europos Sąjunga ir JAV gegužės 2 d. Briuselyje surengs forumą, kuriame aptars gamtinių dujų, išgaunamų skalūnų laukuose JAV, transportavimą į tokias ES šalis kaip Vokietija iki Graikija.
Jungtinei Karalystei dujas daugiausia tiekia didžiausias Kataro eksportuotojas, taip pat tokios šalys kaip Nigerija ir Norvegija, tačiau vis svarbesne tiekėja tampa JAV. Šiuo metu Didžioji Britanija yra viena iš dešimties pagrindinių amerikietiškų dujų importuotojų.
Nuo kovo mėnesio Norvegija sumažino bendrą dujų transportą maždaug 16 proc. dėl vamzdynų remonto, apkarpydama srautus į pagrindinį Jungtinės Karalystės Isingtono terminalą daugiau nei 80 procentų. Tuo tarpu pagrindinis JK eksporto maršrutas, jungiamasis dujotiekis tarp Anglijos ir Belgijos, buvo uždarytas remontui praėjusį savaitgalį iki gegužės 1 d., nukertant pagrindinį tranzitinį srautą į žemyninę Europą.
„Balandžio mėnesį SGD importas į Jungtinę Karalystę buvo rekordiškai aukštas, o neveikiant jungiamajam dujotiekiui JK rinka negalėjo transportuoti dujų į žemyną“, – paaiškino Alunas Daviesas, „IHS Markit“ Europos elektros ir dujų direktorius.