Prieš dvejus metus mes tvirtinome, kad GMV yra beprasmiškiausias pasaulyje finansinis rodiklis. Tokie argumentai buvo paremti ne instinktyviu žinojimu, o ryšio tarp GMV ir pajamų analize: nerasta jokio ryšio. Jackas Ma, regis, su tuo sutiko pripažinęs, kad rodiklis neatspindi įmonės verslo rezultatų. Tačiau tokia nuomonė nesukliudo „Alibaba“ ir daugybei žiniasklaidos priemonių visam pasauliui būgnyti šį rodiklį kiekvienų metų lapkričio 11 dieną.
O jie turėtų liautis. Nors Vienišių dienos GMV ženkliai šoktelėjo nuo pirmosios tokios šventės 2009 metais, pajamos ir pelnas nedidėja taip sparčiai.
Iš tiesų per parą parduota prekių už 213,5 mlrd. juanių (30,7 mlrd. JAV dolerių), - įspūdingas skaičius. Žinoma, įtariu, kad nemažai šių įspūdingų skaičių jau buvo paruošta iš anksto, dar prieš prasidedant šventei. Be to, reiktų įdėmiau pažvelgti į ilgalaikę „Alibaba“ augimo tendenciją: palyginti su 2010 metais, kai „Alibaba“ apie grynąjį metinį pelną paskelbė pirmą kartą po užsiregistravimo Niujorko biržoje, GMV Vienišių dieną pašoko net 179 kartus.
Nieko sau! Tačiau pajamos padidėjo tik 21 kartus, nors grynasis pelnas išaugo kiek gerėliau – 54 kartus. Visa tai pamėginau susieti, o kadangi skaičiai milžiniški, sudariau augimo logaritmą. Pamatysite, kad yra aiškus neatitikimas tarp Vienišių dienos GMV ir „Alibaba“ metinių pajamų ar pelno, ir šis atotrūkis didėja.
Ir tai labai svarbu, nes Kinijos ekonomikos augimas lėtėja. Praėjusį savaitgalį „Alibaba“ vicepirmininkas Joe Tsai pažymėjo, kad šalies ūkio sulėtėjimas nusmukdė tokių didelių gabaritų prekių, kaip televizoriai, ar šaldytuvai, pardavimus.
Vis dėlto jei žmones ir toliau vilioja 24 valandas trunkantis apsipirkimo ciklas, jie greičiausiai nesugeba pažvelgti plačiau.
Niekas nesako, kad linksmybės negali tęstis.
Vis dėlto jums tikrai neprireiks įspūdingų skaičių, kai galėsit į savo „vakarėlį“ atvilioti Mariah Carey, Mirandą Kerr, Danielių Craigą, Scarlett Johansson ir Kobe‘ą Bryantą.