Kylanti prekių paklausa susiduria su apribojimais dėl viruso, nes šie užvėlina pristatymą ir didina žaliavų bei komponentų kainas, rodo „IHS Markit“ atliktas tyrimas.
Gamintojai praneša, kad pristatymo terminai praėjusį mėnesį vėl pailgėjo (beveik didžiausiu tempu per 24 metus). Reaguodamos į šią situaciją, firmos padidino pirkimo aktyvumą (šiuo metu jis yra didžiausias per trejus metus) ir sumažino inventorių. Atsargos mažėjo 25 mėnesį iš eilės.
Panaši Šveicarijoje atlikta apklausa parodė, kad iš užjūrio importuojamų prekių kainos išaugo dėl didesnių transportavimo išlaidų, taip pat dėl žaliavų ir elektronikos prekių komponentų kainų kilimo.
Nors panašu, kad euro zonai gresia pirmojo ketvirčio ekonomikos susitraukimas (dėl lėto vakcinavimo ir pratęstų koronaviruso apribojimų), vartotojų apklausos rodo optimizmą, jog atsigavimas jau pakeliui. Tai sustiprina paklausą ir leidžia gamykloms perkelti dalį išaugusių sąnaudų klientams.
Produkcijos kainos kilo sparčiausiai nuo 2018 m. balandžio mėnesio. Pasak „IHS Markit“ ekonomisto Chriso Williamsono, ši tendencija rodo, jog „ateinančiais mėnesiais vartotojų kainų infliacija ir toliau didės, bent jau tol, kol pasiūla ir paklausa pasieks balansą.“
Ankstesni pranešimai iš Azijos parodė, kad gamyba sparčiai juda į priekį, o dauguma gamintojų ir toliau plečiasi – net ir nepastoviu Kinų naujųjų metų atostogų laikotarpiu. Japonija užfiksavo stipriausią augimą nuo 2018 m., o Indija, Indonezija, Filipinai ir Vietnamas pakilo aukščiau 50-ties lygio, kuris atskiria plėtrą nuo susitraukimo.