Didžiausias pasaulyje keleivinis lėktuvas artėja prie savo šlovės pabaigos po šiek tiek daugiau nei 11 metų gyvavimo, nes „Airbus SE“ 2021 m. apsisprendė nutraukti A380 „Superjumbo“ gamybą po to, kai pagrindinis kompanijos užsakovas, „Emirates Airlines“, atšaukė planuotus užsakymus.
Ikoniškam dviaukščiui lėktuvui, kuriame paprastai telpa daugiau nei 600 keleivių, skrydžio metu galinčių mėgautis dušo kabinomis ir barais – pasitinkant savo saulėlydį, apžvelgsime trumpą ir audringą „Superjumbo“ istoriją.
1994 m. birželis: Po nesėkmingų bendrų tyrimų su „Boeing Co.“ „Airbus“ praneša, kad ketina statyti nuosavą ypač didelį lėktuvą darbiniu pavadinimu A3XX.
2000 m. liepa–gruodis: A3XX laimėjo Dubajaus „Emirates Airlines“ ir „Air France“ konkursus, o vėliau sudarė 8,6 mlrd. dolerių kontraktą su „Singapore Airlines Ltd.“ ir susitarė dėl galimų pardavimų su „Qantas“ ir „Virgin Atlantic“. Padrąsintas tokio susidomėjimo, „Airbus“ oficialiai įsipareigoja statyti lėktuvą, kurio užsakymai bus pristatyti nuo 2006 metų.
2004 m. liepa–gruodis: Tam, kad pasiektų pažadėtus efektyvumo tikslus, „Airbus“ susiduria su problema: reikia sumažinti lėktuvo, dabar pervadinto A380, svorį. Jeigu tai nepavyks, teks sumokėti pinigines baudas. Plėtros kaštai taip pat gerokai viršija prognozes, todėl kyla abejonių dėl to, ar kompanijai iš tiesų pavyks užsidirbti pinigų iš šios programos.
2005 m. balandis: A380 pirmą kartą pakyla į dangų iš „Airbus“ gamybos bazės Tulūzoje, Prancūzijoje: bandomasis skrydis trunka beveik keturias valandas. Generalinis direktorius Noelis Forgeardas džiaugiasi pasiekimais, tačiau pamažu kaupiasi audros debesys – Šiaurės Vakarų universiteto akademikai prognozuoja, kad lėktuvas per savo komercinį gyvenimą praras 8 mlrd. dolerių ir niekada negrąžins milijardų valstybės paramos.
2007 m. spalis: Po daugybės atidėjimų, tolesnio išlaidų viršijimo ir kitų krizių A380 pagaliau pradeda teikti komercines paslaugas ir įgyvendina pirmąjį „Singapore Air“ skrydį į Sidnėjų. „Superjumbo“ keliautojų bendruomenėje išpopuliarėja akimirksniu: lyginant su erdviu A380 salonu, kai kurie mažesni lėktuvai atrodo kaip šluotų sandėliukai, tačiau užsakymų gaunama vis dar nedaug, ir darosi aišku, kad dauguma vežėjų milžinišką lėktuvą mato kaip nišinį modelį, o ne naują pasaulinių kelionių standartą.
2014 m. sausis: „Airbus“ išbraukia bankrutavusių Indijos oro linijų „Kingfisher Airlines Ltd.“ užsakymą ir sumažina gamybą, paaiškėjus, kad kai kurie klientai, įskaitant „Virgin“ ir Indijos vandenyno oro linijas „Air Austral“, nebenori įsigyti lėktuvų, kuriuos buvo pažadėję pirkti.
2018 m. sausis: Po to, kai programa kelerius metus buvo apmirusi, „Emirates“ pasirašo sandorį dėl 20 papildomų A380 ir dar 16 galimų variantų. Panašu, kad sandoris lėktuvui-milžinui suteiks naują gyvenimą – praėjus vos kelioms dienoms po to, kai „Airbus“ pripažino abejojantis savo gaminio ateitimi.
2018 m. spalis: Daug vilčių teikęs „Emirates“ sandoris susvyruoja, bandant užsitikrinti „Rolls-Royce“ kainos ir savybių nuolaidas. Kompanijos praleidžia terminą parinkti variklius naujiesiems lėktuvams, o spręsti problemas paliekama Guillaume'ui Faury, kuris paskiriamas naujuoju „Airbus“ generaliniu direktoriumi.
2019 m. vasaris: Viltys dėl A380 galutinai žlunga, nes „Emirates“ savo užsakymą atšaukia, o laikinasis vadovas Tomas Endersas paskelbia, kad „Airbus“ apskritai nustos gaminti „Superjumbo“ modelį. Tai – aviacijos eros pabaiga, nors „Superjumbo“ gali išlikti tarnyboje iki 2030 m.