Praėjus penkeriems metams po pristatymo rinkai, 300 dolerių kainuojanti „Sony“ konsolė ir toliau džiaugiasi vienu stipriausių produkto ciklų pramonėje, o dėkoti už tai gali pastoviam populiarių vaizdo žaidimų srautui. Tokijuje įsikūrusios kompanijos konsolių „PS4“ parduodama dvigubai daugiau nei „Microsoft“ sukurtų „Xbox One“: pirkėjai nė nelaukia, kol bus paskelbtos nuolaidos.

„Sony“ franšizei tai leidžia užimti stiprią poziciją ir atremti naują 34,6 mlrd. dolerių industrijos išbandymą: internetinius žaidimus. Po daugelio metų prognozių, esą debesyje žaidžiami vaizdo žaidimai ilgainiui išstums konsoles ir žaidimus diskuose, technologija galų gale atrodo beveik pasiruošusi startui. „Google“ projektas „Stream“ šį mėnesį jau leido JAV vartotojams žaisti naujausią „Assassin's Creed“ versiją „Chrome“ naršyklėje iš bet kurio kompiuterio. „Amazon.com Inc.“, kuri įsigijo vaizdo žaidimų transliacijos svetainę „Twitch“ ir teikia pirmaujančią debesų kompiuterijos paslaugą, užsiėmė puikią poziciją, leidžiančią drąsiai žengti į naująjį žaidimų debesyse pasaulį.

„Per visą „PlayStation“ istoriją tai bus daugiausia pastangų pareikalausiantis šventinis ketvirtis, – prognozuoja Masaru Sugiyama, „Goldman Sachs Group Inc.“ analitikas. – Iki šiol vienintelis varžovas buvo „Microsoft“, bet dabar, kai į mūšį įsitraukia ir „Google“ su „Amazon“, atsilaikyti bus kur kas sunkiau.“

„Microsoft“ irgi nesėdi rankų sudėję. Nuo kitų metų šio programinės įrangos kūrėjo projektas „xCloud“ naudosis kompanijos pasauliniu debesų tinklu „Azure“: tai leis transliuoti ir žaisti aukščiausios kokybės žaidimus „bet kuriame įrenginyje“. Pirmieji atsiliepimai apie „Google“ projektą „Stream“ buvo palankūs, o jį išbandę vartotojai teigė, kad patirtis artima žaidimui konsolėje ar asmeniniame kompiuteryje – be būtinybės vieną ar kitą įsigyti.

Kol kas konsolių rinkoje dominuoja „Sony“: „PS4“ iki šios dienos parduota 84 milijonai, o „Xbox One“ – 39 milijonai. Analitikų paskaičiavimais, bendrovė ir toliau sėkmingai tęsia savo veiklą, per praėjusius finansinius metus uždirbusi 790 milijardų jenų (7 mlrd. dolerių) pelno. Pasak analitikų, šiemet labiausiai prie pelno augimo turėtų prisidėti praėjusį mėnesį išleistas išskirtinis „PS4“ žaidimas „Spider-Man“. Generalinis įmonės direktorius Kenas Yoshida ketvirčio rezultatus paskelbs spalio 30 d.

Artėjančiam šventiniam ketvirčiui „PlayStation 4“ žada išleisti stipriausią vaizdo žaidimų seriją per kelerius metus. „PS4“ pardavimams lenkiant „Xbox One“, numatoma, kad dauguma žaidėjų įsigis tokius populiarius žaidimus kaip „Red Dead Redemption 2“ ir „Call of Duty: Black Ops 4“. Pagreitį įgyja ir „Sony“ virtualios realybės verslas, šį mėnesį išleidęs kritikų teigiamai įvertintą „Astro Bot“.

Vaizdo žaidimai, paprastai sudarantys apie 80 proc. visų pramonės pajamų – „PS4“ ilgaamžiškumo raktas. Nuo 2013 m. „Sony“ savo populiariausios konsolės kainą sumažino tik 25 proc.; ankstesnės konsolės šiuo savo gyvenimo ciklo metu būdavo atpiginamos mažiausiai 50 proc. Pasak „Jefferies“ analitiko Atulo Goyalo, turėdama daugiau erdvės kainų mažinimui ir „PS4“ vartotojų bazės didinimui, „Sony“ yra pajėgi išlaikyti dabartinį pelningumą iki 2021 m.

Esminis klausimas – ar „PS4“ įpėdinė bus pritaikyta žaidimams debesyse, rankiniams žaidimams, pasinėrimui į virtualią ir papildytą realybę – o gal visiems išvardytiems dalykams? „Sony“ dar nepaskelbė datos, kada bus išleista naujoji konsolė – tikėtina, pavadinimu „PlayStation 5“. Kol kas žaidimų analitikai ir ekspertai sutaria dėl vieno dalyko: naujosios kartos konsolė greičiausiai bus pritaikyta žaisti ir anksčiau sukurtus („PS4“) žaidimus, ir atvirkščiai. Tai sukurs sklandesnį perėjimą, padės išlaikyti žaidėjus „Sony“ ekosistemoje ir atsiginti nuo debesų žaidimų varžovų.

„Jeigu aš jau turiu krūvą žaidimų, susietų su mano paskyra, kur saugomi visi mano trofėjai ir nustatymai, mažų mažiausiai man norėsis visa tai mesti ir persikelti į naują platformą“, – aiškina „Macquarie Group Ltd.“ analitikas Damianas Thongas.

Atsižvelgiant į tai, kad žaidimai debesyse – viena iš silpnųjų „Sony“ vietų, tikėtina, kad bendrovė ir toliau didžiausią dėmesį skirs aparatinės įrangos kūrimui arba bandys bendradarbiauti su „Amazon“, kuri dar nepaskelbė savo debesų žaidimų pasiūlymų. 2014 m. pristačiusi savo „PlayStation Now“ platformą, „Sony“ nesukėlė ypatingo susidomėjimo, o žaidėjai skundėsi prastu veikimu. Generalinis bendrovės direktorius K. Yoshida „Financial Times“ neseniai pranešė, kad „PS4“ įpėdiniu taps fizinis įrenginys.

„Prasideda mūšis tarp konsolių ir debesų, – prognozuoja M. Sugiyama. – Ką tokio galės pasiūlyti „PS5“, ko negalės suteikti debesis?“