Tai nepažįstama teritorija tokioms firmoms kaip „Hertz Global Holdings Inc.“ ir „Enterprise Holdings Inc.“, kurios uždirbdavo pelną pigiai urmu įsigydamos naujas transporto priemones, metus jas panuomodamos ir parduodamos aukcione. Praeityje jos yra pirkusios panaudotų automobilių, reaguodamos į atsitiktinį nenumatytą paklausos paūmėjimą, tačiau šios transporto priemonės jų aikštelėse užsibūdavo retai.
„Niekada neisite į aukcioną pirkti įprastų sedanų ir visureigių, – sakė Maryann Keller, nepriklausoma konsultantė, anksčiau dirbusi „Dollar Thrifty Automotive Group“, kuri dabar priklauso „Hertz“, valdyboje. – Šios aplinkybės ypatingos. Trūksta automobilių.“
Paklausa smarkiai padidino naudotų automobilių sąnaudas. „Manheim“ indeksas, matuojantis kainas didmeniniuose aukcionuose, rodo, kad jos yra 52 proc. didesnės nei prieš metus.
„Tikimės iki birželio mėnesio stebėti „Manheim“ indekso rekordus, kol paklausa pakankamai sušvelnės, kad atitiktų pasiūlos tendencijas, – teigė Jonathanas Smoke’as, „Cox Automotive“, kuriam priklauso didžiausias šalies naudotų automobilių aukcionas „Manheim“, ekonomistas. – Prognozuojame, kad mažmeninės kainos vasarą ir toliau augs, nes mažmeninės prekybos tendencijos didmenines tendencijas seka atsilikdamos šešiomis savaitėmis.“
Pirmąjį ketvirtį transporto priemonių gamyba sumažėjo 4,6 proc., o 2020 m. gamintojai prarado ištisas darbo savaites, nes „Covid-19“ pandemija lėmė gamyklų uždarymus, praneša „LMC Automotive“.
Nepaisant didesnių įsigijimo išlaidų, automobilių stygius yra geras ženklas nuomos bendrovėms, kurių laukia didesnis pelningumas, nes kiekvieną turimą automobilį jos nuomoja kur kas didesniais tarifais, nei prieš „Covid“ pandemiją. Vartotojams teks patuštinti kišenes, jei jie norės išsinuomoti automobilį atostogoms, sakė M. Keller.
„Avis Budget Group Inc.“ per pirmuosius tris šių metų mėnesius Amerikoje fiksavo rekordinę maržą ir padidino dienos pajamas 12 proc. iki beveik 60 dolerių. Kompanija neteko 170 mln. dolerių grynuoju pagrindu, tačiau uždirbo 47 mln. dolerių pelną prieš palūkanas ir mokesčius – tai geriausi pirmojo ketvirčio rodikliai nuo 2015 m. „Avis Budget“ atsisakė teikti rekomendacijas visiems metams, motyvuodama transporto priemonių pasiūlos nepastovumu ir kitais niuansais.
„Visuotinis puslaidininkių trūkumas sukelia pasiūlos netikrumą ir lemia mažesnį nuomai siūlomų automobilių pasirinkimą, – teigiama „Avis Budget“ pranešime. – Istoriškai jau esame navigavę per didelius transporto priemonių atšaukimus, ir manome, kad turime pakankamai išvystytą logistiką, kad galėtume efektyviai valdyti savo automobilių parką per šį tiekimo sutrikimą.“
„Hertz“ į savo parką įtraukia kiek įmanoma daugiau automobilių, įskaitant naudotus automobilius, kad paremtų kelionių atsigavimą, elektroniniame laiške teigė kompanijos atstovė spaudai Lauren Luster.
„Visuotinis lustų trūkumas paveikė visos automobilių nuomos pramonės galimybes išpildyti naujus transporto priemonių užsakymus taip greitai, kaip norėtume, – paaiškino L. Luster. – „Hertz“ mūsų parką papildo pirkdamas mažos ridos naudotus automobilius iš įvairių kanalų, įskaitant aukcionus, internetinius aukcionus, atstovybes ir pasibaigusias nuomos programas.“
Tas pats pasakytina ir apie glaudžiai valdomą „Enterprise“, didžiausią šalies automobilių nuomos kompaniją. „Avis“ ne iš karto atsakė į prašymą pakomentuoti.
„Mūsų automobilių pirkimo komanda sunkiai dirba, kad visais kanalais užsitikrintų papildomas transporto priemones, tiek naujas, tiek mažos ridos, ir patenkintų nuolatinį paklausos augimą, – elektroniniame laiške pažymėjo kompanijos atstovė spaudai Lisa Martini. – Vis dėlto tiek naujų, tiek naudotų automobilių atsargos išlieka mažos. Mūsų komanda ir toliau darys viską, ką gali, kad padėtų klientams patenkinti jų transporto poreikius.“
„Hyundai Motor Co.“ pardavimai didmenininkams balandžio mėnesį nukrito 27 proc., nes kompanija nukreipė pajėgas mažmeninės prekybos atstovybėms tenkinti, teigė pardavimų vadovas Jose Munozas.
„Kai prisijungiau prie kompanijos, mes sukūrėme strategiją, pagal kurią pirmenybė teikiama mažmeninei prekybai, – interviu sakė Munozas. – Vertiname ir didmeninį verslą, jis tikrai stiprus, ir mes stengiamės jį kuo labiau paremti. Tačiau taip, pirmenybę teikiame pristatymams galutiniam klientui.“
Problema prasidėjo prieš metus, kai pandemija panaikino keliones. Nuomos kompanijos tada išpardavė šimtus tūkstančių automobilių, sakė Neilas Abramsas, „Abrams Consulting Group Inc.“, konsultuojančios nuomos pramonę, prezidentas. Vėliau kelionės atsigavo, tačiau automobilių gamybą ištiko puslaidininkių trūkumas.
Pirmąjį ketvirtį „Ford Motor Co.“ gamyba smuko 17 proc., o per antrąjį ketvirtį ji greičiausiai sumažės net 50 proc., pranešė kompanija investuotojams. Panašias naujienas praneša ir kitos kompanijos.
„Tai vienas iš tų retų atvejų, kai turime daugiau klientų ir nepakankamai automobilių“, – sakė N. Abramsas.
Pasiūla mažėja
Pasiūla darosi vis labiau ribota, rašoma J. Smoke’o iš „Manheim“ elektroniniame laiške. „Manheim“ metus pradėjo su rekordiškai žema pasiūla, tačiau tolesnis paklausos augimas ją dar labiau sumažino, pažymėjo jis. Didmeninės transporto priemonių kainos auga jau 13 savaičių iš eilės, o pastarosiomis savaitėmis pakilo iki aukščiausio savaitinio lygio.
Nuomos bendrovėms tenka eksploatuoti automobilius ilgiau. Vidurio mėnesio „Manheim“ ataskaita balandį atskleidė, kad nuomojamų automobilių aukcione vidutinė rida buvo 79 000 mylių, arba 54 proc. didesnė nei prieš metus ir 18 proc. didesnė nei prieš mėnesį. Įprastu metu nuomos kompanijos yra linkusios parduoti automobilius, kol jie dar neįveikė 40 000 mylių ribos, pažymėjo M. Keller.
Vartotojai moka negailėdami, jei tik gali rasti automobilį, sakė Jonathanas Weinbergas, „AutoSlash“, padedančios vartotojams rasti mažiausią nuomos kainą, generalinis direktorius.
„Matome beprotiškus skaičius. Pavyzdžiui, Floridoje vidutinis tarifas yra 100 dolerių per dieną, Havajuose – 200 dolerių, o Puerto Rike – net 600 dolerių per dieną, – vardijo J. Weinbergas. – Prognozuojame, kad per kelias artimiausias savaites skaičiai dar labiau išaugs. Transporto priemonių rida didėja, o atsargos mažėja.“
Vartotojams tai gali nepatikti, sakė „Jefferies & Co.“ analitikas Hamzah Mazari, tačiau po praėjusių metų, kai „Hertz“ vos nebankrutavo, o „Avis“ prarado 569 mln. dolerių, nuomos bendrovės pagaliau gali džiaugtis riebiomis maržomis.
„Seniai neregėjome tokių tarifų, – pridūrė H. Mazari. – Nuomotojai uždirbs labai gražaus pelno.“