Sulėtėjęs tanklaivių eismas per Sueco kanalą skatina skilimą: vienas prekybos regionas koncentruojasi aplink Atlanto vandenyno baseiną, įskaitant Šiaurės jūrą bei Viduržemio jūrą, o kitas apima Persijos įlanką, Indijos vandenyną ir Rytų Aziją. Žaliavinė nafta vis dar gabenama tarp šių regionų – ilgesniu ir brangesniu maršrutu aplink pietinį Afrikos pakraštį, – tačiau pastarojo meto pirkimų tendencijos liudija apie atsiskyrimą.

Europoje, anot prekiautojų, kai kurios naftos perdirbimo įmonės sausio mėnesį nepirko Irako „Basrah“ žaliavinės naftos, tuo tarpu pirkėjai iš žemyno graibsto krovinius iš Šiaurės jūros ir Gajanos. Azijoje, šoktelėjus Abu Dabio „Murban“ žaliavinės naftos paklausai, sausio viduryje šoktelėjo neatidėliotinų sandorių kainos, o srautai iš Kazachstano į Aziją smarkiai sumažėjo.

Sausio mėnesį, palyginti su gruodžiu, žaliavinės naftos krova iš JAV į Aziją nusmuko daugiau nei trečdaliu, rodo „Kpler“ laivų stebėjimo duomenys.