Šis patarimas – ankstesnių laikų reliktas, sako Hayley Berg, vyriausioji „Hopper“ ekonomistė. Kol aviacijos bendrovės neturėjo mašininiu mokymusi paremtų pelningumo modelių, darbuotojai penktadieniais pakildavo nuo darbo stalo ir eidavo namo. Per savaitgalį dalis skrydžių būdavo išperkama, o pirmadienio rytą jie vėl ateidavo į darbą ir pakoreguodavo kainas, jei kurie nors maršrutai būdavo prastai perkami. Paprastai tai užtrukdavo šiek tiek laiko, taigi antradienį, kai tie koregavimai pereidavo per sistemą, bilietus būdavo galima užsisakyti pigiau.

Tačiau per pastaruosius 15 metų viskas pasikeitė, sako H. Berg.

„Dabar kainodara labai dinamiška, yra daug skirtingų tarifų, todėl per vieną savaitę mažiausios kainos pasiūlymą kuriuo nors maršrutu galima gauti 16 skirtingų kartų“, – teigia ji ir patikslina, kad avialinijų kainodara nepastovi ir vyksta automatiškai pagal kompiuterinius modelius.

Bandydami nustatyti, ar minėtame mite yra tiesos grūdas, išnagrinėti visi dviejų savaičių skrydžių duomenys maršrutu Niujorko JFK–Bostono Logano oro uostas. Tai leido nustatyti, kada iš tiesų buvo siūloma mažiausia kaina.