„Xpeng Motors“ trečiadienį ruošiasi pristatyti savo pirmąjį komercinį modelį. Įmonę prieš ketverius metus įsteigė verslininkas He Xiaopengas ir partneriai iš Guangdžou, pietinės Kinijos. G3 sportinis visureigis akimirksniu užtikrins „Xpeng“ patikimumą ir pajamas, tuo tarpu šimtai kitų startuolių vis dar darbuojasi prie savo bandomųjų modelių ir varžosi dėl investuotojų lėšų.
Kalbame apie rinką, kuri per artimiausius dešimtmečius turėtų išaugti iki šimtų milijardų JAV dolerių, nes Kinijos vyriausybė skatina ekologiškesnes transporto priemones. Vietos gamintojos bando įgyti svarumo ir išlaikyti savo pozicijas, prieš Elono Musko bendrovei „Tesla“ pradedant gaminti automobilius Šanchajuje kitais metais, ir nelaukiant, kol pasaulinės milžinės, tokios kaip „Volkswagen AG“ ir „Ford Motor Co.“ užplūs rinką Kinijoje gamintais elektrifikuotais modeliais.
„Tik saujelei pasiseks, - duodamas interviu Guangdžou kalbėjo He Xiaopengas. - „Xpeng“, labai tikėtina, bus viena iš tos saujelės“.
„Xpeng“ pristato pirmąją seriją savo penkių vietų visureigių, kurių kaina svyruoja nuo maždaug 29 000 iki 41 000 JAV dolerių, po to, kai jos darbuotojai pastaruosius keturiolika mėnesių kruopščiai testavo minėtą modelį. Bendrovė „Tesla“ kitais metais ruošiasi rinkai pristatyti Jungtinėse Valstijose pagamintą aukštesnio lygio savo „Model 3“ sedano versiją, kurios kaina sieks apie 78 000 JAV dolerių, prieš pradėdama gaminti šį modelį vietos rinkoje.
Pasak He Xiaopengo, „Xpeng“ pinigų srautai yra dideli, ir tai padės išsilaikyti bendrovei bent artimiausius dvidešimt penkis mėnesius, Bendrovei prireiks parduoti per 100 000 transporto priemonių norint „pasiekti pusiausvyrą“, o jos pelno marža turėtų sparčiai didėti nuo tada, kai ji įgys didesnį pardavimų mastą ir pradės užsidirbti iš teikiamų paslaugų, sakė jis. „Xpeng“ nėra numačiusi tikslios pirminio viešo akcijų platinimo (IPO) datos, pažymėjo įmonės finansų vadovas Brianas Gu.
„Xpeng“ pritraukė daugiau nei 10 mlrd. juanių (1,4 mlrd. JAV dolerių) lėšų iš investuotojų, įskaitant „Alibaba Group Holding Ltd.“, „Foxconn Technology Group“ ir „Xiaomi Corp.“ steigėją Lei Juną, - visi jie suinteresuoti paremti duomenis renkančių transporto priemonių gamintoją. Su „Alibaba“ žemėlapiais ir programine įranga, balso atpažinimo valdymu, vaizdo įrašais „realiu laiku“ ir muzikos srautiniu siuntimu, G3 yra nelyginant išmanusis telefonas ant ratų. „Išmaniųjų technologijų savybės yra privalomi ir nepamainomi „XPeng“ komponentai norint pritraukti jaunus žmones, ir savo veikimo funkcijomis jis turi pranokti kitus modelius, - sakė „Bloomberg NEF“ (Pekinas) analitikas Nannas Kou. - Svarbiausia dabar „Xpeng“ – kiek tokių modelių ji galės pristatyti“.
Kinijos konkurentės, kurios irgi ruošiasi pristatyti naujus modelius, tokios kaip „WM Motor Technology Co.“ ir „Byton“, taip pat pritraukė milijardus JAV dolerių bendrų investicijų pastaraisiais metais. „NIO Inc.“ pritraukė per vieną milijardą JAV dolerių iš rugsėjį vykusio akcijų pardavimo, kurio metu įmonė buvo įvertinta 6,4 mlrd. JAV dolerių, nors iki IPO paraiškos ji pardavė mažiau nei 2000 transporto priemonių.
Vis dėlto tik vienas procentas Kinijos elektromobilių startuolių išliks pramonėje, kurioje būtinos didelės investicijos į technologijas, sakė rugpjūtį NIO kapitalo valdymo partneris Ianas Zhu. Startuolis „Faraday Future“ , kuris kuria prabangų 1 050 arklio galių elektromobilį, šių metų spalį perspėjo apie „nepaprastai rimtus finansinius sunkumus“, išleisdamas darbuotojus nemokamų atostogų ir karštligiškai ieškodamas galimų investicijų.
„Elektromobilių startuoliai tampa lyg kokios „karštos bulvės“ investuotojams, - sako Pekine dirbantis nepriklausomas analitikas Qiu Kaijunas, analizuojantis elektromobilių pramonę. - Dauguma startuolių yra tiesiog pasmerkti žlugti, nes ribinis slenkstis, kurį būtina peržengti norint pagaminti automobilį, yra vis dar labai aukštas“.