Naujų automobilių registracijų rugpjūtį sumažėjo 18 proc., o liepą – 24 proc., lyginant su praėjusių metų analogiškais rodikliais, ketvirtadienį pranešė Europos automobilių gamintojų asociacija (ACEA). Dabar pardavimai per metus pakilę tik 13 proc., mažiau nei pusė procentinio prieaugio, paskelbto metų viduryje.
Automobilių gamybą stabdo pasaulinis puslaidininkių trūkumas, kuris, kaip perspėja „Volkswagen AG“, „Daimler AG“ ir „ BMW AG“ vadovai, išliks ir kitais metais. Ir jeigu atsargų trūkumo nepakaktų, kad padidėtų kainos, automobilių gamintojai taip pat teiks pirmenybę pelningiausiems modeliams, nes automobilių, kuriuos jie gali pagaminti, skaičius yra ribotas.
„Nors pandemija regione dar nepasibaigė, didžiausias iššūkis, su kuriuo dabar susiduria pramonė, yra automobilių mikroschemų trūkumas, – praėjusią savaitę savo ataskaitoje rašė „LMC Automotive“ analitikai. – Bet koks reikšmingas paklausos atsigavimas, pagerėjus ekonominiam fonui regione, dabar stringa.“
Liepos ir rugpjūčio mėnesių rodikliai yra blogiausia dviejų mėnesių statistika nuo euro zonos ekonomikos krizės pabaigos 2013 metais. Tai didelio masto nuosmukis: didžiausios Europoje automobilių rinkos – Vokietijos, Prancūzijos, Jungtinės Karalystės, Italijos ir Ispanijos – kiekvieną iš šių mėnesių patyrė dviženklį smukimą.
Iki šiol automobilių gamintojams sekėsi tiesiog puikiai. Pirmojo pusmečio pelnai, maržos ir grynųjų pinigų srautai buvo didžiausi per visą pramonės istoriją, trečiadienį savo pranešime teigė „Bernstein“ analitikas Arndtas Ellinghorstas.
„Argi ne keista ta automobilių pramonė? – rašė jis. – Kuo mažiau automobilių pagamina OEM originalios įrangos gamintojai, tuo daugiau pinigų jie uždirba.“
Didžiausios Europos ekonomikos išgyvena sunkesnius laikus. Tiekimo krizė smogia Vokietijai, ir ne tik automobilių sektoriuje, ir grasina sužlugdyti jos atsigavimą.
Iš penkių didžiųjų Europos rinkų Ispanija rugpjūtį pademonstravo blogiausius rezultatus: pardavimai čia smuko 29 proc., kiek mažiau Italijoje – 27 procentais. Netikrumas, susijęs su tebesitęsiančia pandemija, greičiausiai prisidėjo prie problemų, kilusių dėl lustų trūkumo, kiek anksčiau rugsėjį savo ataskaitoje rašė Joe Spakas, „RBC Capital MArketrs“ analitikas.
Kalbant apie didžiausias automobilių gamintojas, rugsėjį „VW Group“ pardavimai Europoje sumažėjo 14 proc., „Stellantis NV“ – 29 proc., „Renault SA“ – 23 procentais. „Daimler AG“ naujų automobilių registracijų sumažėjo 38 proc., BMW AG – 18 procentų.