1,1 mylios (apie 1,8 km) ruožas tarp 3-osios ir 9-osios aveniu, besiribojantis su Grinvič Vilidžu ir Čelsiu, pavirs „autobusų keliu“, ribojančiu automobilių ir sunkvežimių eismą; atkarpoje bus sukurtas greitųjų autobusų, plačių dviračių takų ir pėsčiųjų šaligatvių koridorius.
Miesto autobusas Nr. M14, kasdien pergabenantis apie 27 000 keleivių, šiuo metu užtrunka ilgiau kaip 10 minučių, kol pervažiuoja visus šešis 14-osios gatvės kvartalus (savaitės dienomis, piko metu).
„Niujorkiečiai, reguliariai važiuojantys autobusu Nr. M14, pastebės, kad jų autobuso linija praktiškai per vieną naktį iš vienos lėčiausių mieste pavirto į vieną greičiausių, – teigia Thomas DeVito iš „Transport Alternatives“, lobistų grupės, siekiančios apriboti automobilių eismą ir paskatinti mieste važinėti viešuoju transportu ir dviračiais. – Pagaliau pasibaigs visi tie teisiniai manevrai, dėl kurių numatyti pagerinimai buvo įstrigę mėnesiams.“
Nuo šiol 14-oji gatvė bus palikta tik autobusams, sunkvežimiams ir greitosios pagalbos transportui; automobiliais čia galės važinėti tik vietiniai verslininkai ir gyventojai, tačiau ir jie turės apsiriboti nustatytomis stovėjimo vietomis bei privažiavimu prie garažų, ir privalės kuo greičiau išsukti į kitas gatves. Apribojimai galios septynias dienas per savaitę nuo 6 val. ryto iki 10 val. vakaro.
Kelią bandomajai programai atvėrė penkių teisėjų apeliacinės instancijos teismo kolegija, kuri vieno balso persvara nutarė panaikinti laikiną suvaržymą, kelis mėnesius neleidusį įdiegti naujovės. Jie leido eksperimentuoti tol, kol kaimyninių kvartalų gyventojų iškeltas ieškinys pajudės į priekį. Du prieštaravę teisėjai teigė, kad būtų palaukę, kol naujoji politika bus išsamiai apsvarstyta teismo posėdyje. Kritikai svarsto, kad tai nukreips eismą į šalia esančias gatves.
Pokyčiai kilo sprendžiant, kaip palengvinti spūstis užkimštose Manhatano gatvėse. Šių metų pradžioje valstija patvirtino planą rinkti mokesčius iš Manhatano vairuotojų į pietus nuo 60-osios gatvės.
„Dėl šios paskutinės teismo nutarties naujoji 14-osios gatvės pertvarka sulaukė žalios šviesos, – džiaugiasi meras Billas de Blasio, pasisakęs už šio plano įgyvendinimą. – Tai sumanus projektas, kuris pagreitins autobusus, paliks vietos statyti automobiliams ir patenkins rajono gyventojų poreikius. Tai pokyčiai, kuriuos mes, kaip miestas, privalome įgyvendinti, jei norime įveikti spūstis ir suteikti žmonėms tranzito galimybes, kuriomis jie galėtų pasikliauti.“
Pertvarka buvo svarstoma dar prieš planuotą „East River“ metro tunelio, jungiančio Brukliną ir Manhataną, uždarymą, nes tai būtų paveikę traukinių liniją, einančią 14-ąja gatve. Gubernatorius Andrew Cuomo šių metų pradžioje remonto plano atsisakė po to, kai Kolumbijos ir Kornelio universitetų inžinieriai pasiūlė pigesnį ir lengvesnį sprendimą, nors tai taip pat reikš ribotą metro veikimą ir retkarčiais pasitaikysiančius sutrikimus.