Kompanijos generalinis direktorius pareiškė, kad iki kitų metų vidurio į gatves išriedės milijonas visiškai savavaldžių „Tesla“ automobilių. Per kelių valandų trukmės investuotojų dienos pristatymą, kuriame daugiausia dėmesio buvo skiriama autonomijai, E. Muskas pareiškė, kad klientai galės prijungti savo automobilius prie bendro robotaksi tinklo, ir šie toliau galės važinėti be vairuotojo.
Netgi 47-erių E. Muskui, kuris niekada nesibodėjo beprotiškų prognozių, šitoks trumpas terminas yra gerokai ambicingas. „Alphabet Inc.“ priklausantis „Waymo“, visuotinai laikomas savavaldžių automobilių lyderiu, dar nesiryžta leisti savo autonominėms transporto priemonėms važinėti be saugos vairuotojų.
Tačiau „Teslai“ susiduriant su augančiu investuotojų susirūpinimu dėl elektromobilių paklausos, generalinis direktorius patikino kad ir kompanija, ir jos klientai gaus reikšmingą piniginę naudą, kai tik savavaldžiai robotaksi bus pasiruošę pasirodymui.
„Esminė žinia, kurią šiandien turėtų išgirsti vartotojai, yra ta, kad būtų finansinė beprotybė pirkti ką nors kita, o ne „Teslą“, – pirmadienį „Tesla“ būstinėje Palo Alto Kalifornijoje pareiškė E. Muskas. – Po trejų metų tai bus tas pats, kas turėti arklį.“
Pinigų poveikis
„Tesla“ investuotojus gundo tai, kad visa tai artimiausiu metu brangs. Paklaustas, kiek „Teslai“ kainuoja savaiminio vairavimo technologijos, E. Muskas atsakė: „Iš esmės – visą mūsų biudžetą.“
Nors anksčiau „Tesla“ tvirtino, kad kiekvieną ketvirtį po pirmųjų trijų šių metų mėnesių tikisi teigiamų pinigų srautų, dabar E. Muskas sako, kad jų tikslas – neutralizuoti pinigų srautus, kol bendrovė kuria savavaldžių transporto priemonių armiją, ketinančią teikti robotaksi paslaugas.
„Nuo dabar iki tada, kai robotaksi bus plačiai naudojami visame pasaulyje, protingiausias žingsnis – maksimaliai didinti mūsų pagaminamų autonominių automobilių skaičių ir orientuoti bendrovę į neutralų pinigų srautą, – pabrėžė E. Muskas. – Kai robotaksi pagaliau išvažiuos į gatves, tikiuosi sulaukti didžiulio teigiamo pinigų srauto.“
„Tesla“ akcijos tą dieną nukrito 3,8 proc. ir siekė 262,75 dolerius. Nors vėliau jos trumpai pakilo 0,4 proc., sesija buvo užbaigta beveik be pokyčių. Šiais metais bendrovės akcijos sumažėjo 21 procentais.
Tinklo planas
Jau daugelį metų „Tesla“ žada masinei rinkai pristatyti 35 000 dolerių kainuojantį „Model 3“ sedaną. Šį mėnesį kompanija padarė taip, kad klientai nebegalėtų užsisakyti šios „Model 3“ versijos internetu. Klientai, nusprendę įsigyti „Model 3“ lizingu, negalės galiausiai automobilio nusipirkti, nes lizinguojami automobiliai bus naudojami įmonės tinkle.
Kai vienas analitikas E. Muskui pareiškė, kad tai skamba taip, tarsi „Tesla“ bandytų kurti didžiulį balansinį įsipareigojimą autonomijai, ir paklausė apie kompanijos finansavimo strategiją, generalinis direktorius numetė užuominą apie galimą finansavimo paiešką.
„Šioje vietoje sunku kalbėti apie finansavimo etapus, – teigė jis. – Manau, kad žengsime teisingus žingsnius. Manau, žengsime tokius žingsnius, kokių iš mūsų tikitės.“
Maždaug 100 analitikų ir investuotojų asmeniškai dalyvavo „Teslos“ renginyje ir vėliau patys išbandė „Model 3“.
„Maršrutas buvo kuruojamas, ir jis puikiai pavyko, – teigė „Loup Ventures“ analitikas Gene'as Munsteris. – Įsitikinau, kad „Tesla“ padarė didelę pažangą. Jei būtumėte dalyvavę ten asmeniškai, būtų buvę sunku atsispirti jų „Kool-Aid“. Jie pasinaudos tuo, kad pritrauktų daugiau pinigų, o tai sumažins verslo riziką.“